mandag den 28. marts 2016

J-Popcon 2016 conrapport del 1: fredag

Ja, jeg lagde jo egentlig en plan for min J-Popcon... Som I vil kunne læse i min conrapport, kom den plan så ikke rigtig til at holde (af flere årsager). ^^; Den var dog mit udgangspunkt for connen. Jeg har valgt at dele min conrapport op i mindre dele i år, så der kan komme noget jævnlig aktivitet på bloggen. Altså kommer denne del kun til at dække fredag. 

Min conrapport her på bloggen er min personlige oplevelse af J-Popcon 2016 - hvad jeg så, hvad jeg deltog i, hvem jeg snakkede med, hvad jeg spiste :p osv. 

For første gang fløj Morten og jeg til København for at komme til J-Popcon. Vi havde nemlig fundet nogle billige billetter med DAT, så det blev lige knap 800 kr. for os begge to i alt - og så var det endda inkl. bagage. Vi kunne dog begge to nøjes med håndbagagen. 
Vi ankom til Københavns Hovedbanegård godt sultne, så vi spiste på Sunset, inden vi checkede ind på Wake up Copenhagen, hvor vi skulle overnatte. Hotellet lå ca. 10-12 min. gang væk fra connen. Bagefter gik vi til connen, hvor vi mødtes med Droggles, Maream, Stine og Stefan. De havde alle sammen været igennem check-in til connen. Morten og jeg fik hurtigt vores skilte i VIP-skranken og slap dermed for at stå i den almindelige kø. Allerede i check-in kunne man se Pokemontemaet, for nogle af gopherne var Chanseys. Der hang også Pokemon pynt. 

De andre fortalte os, at selvom connen havde været åben i vel 45 min. var hverken dealerrummet eller game room åbent endnu. Det var lidt øv, så vi besluttede os for at begive os i Øksnehallen til Åbningsshow i god tid. Øksnehallen eller SS Anne var pyntet flot op med både en Gyrados med lys i, der skiftede farve, en Magikarp, pokeballs, Tentacools og lydkæder.


Åbningsshowet kørte mere flydende og virkede mere gennemøvet i år i forhold til sidste år. Det gik ud på, at Misty og Brock skulle til J-Popcon og så fik hjælp af J-Popcons maskotter Wing Girl og Battery Boy. Cosplaydommerne blev også præsenteret og fortalte lidt om de events, de skulle afholde. 

Bagefter kunne vi så komme i dealerrummet. Mit første indtryk var, at det virkede meget tomt i forhold til sidste år. Der var da også færre forhandlere, så vi nåede ret hurtigt igennem boderne sådan overfladisk. Der var masser af bløde og søde plushies, og jeg overvejede da også at købe en pingvin, men jeg holdt mig i skinnet. Tilbudskasserne hos Faraos blev systematisk gennemgået, men der var desværre ikke nogen af de bind, jeg er på jagt efter til mine hullede samlinger. Jeg kunne også godt lide flere af nederdelene hos en forhandler, men da jeg kiggede nærmere på kvaliteten af dem, blev det et nej tak. 


Fra dealerrummet gik vi videre til Artist Alley, som var godt fyldt op i år - det var dog ikke alle, der var kommet på plads ved deres bord endnu på det tidspunkt. Som noget nyt havde J-Popcon selv et arrangørbord for enden af Artist Alley, hvilket jeg tror, var en stor hjælp for dem, der sad ved boderne. Artist Alley blev kaldt Safari Zone. Der var gjort et forsøg med noget grønt og brunt crepepapir, men det fungerede ikke så godt, for der var mange, der blev filtret ind i det. Oppyntningen her virkede heller ikke så gennemført.


Derfra begav vi os op på 2. sal, som var en ny tilføjelse i år. Deroppe fandt vi Community Corner med Geekcore og Genki. Haru-Con havde også et bord, der sad ingen. Der var også en 3D-printer, som vist hørte til en bod, men jeg kan ikke huske hvilken... ^^; Origamiklubben var også repræsenteret igen i år. For dem der sidder ved Community boderne, må det være rart at komme væk fra trækket ved hovedindgangen, men det betød også samtidig, at der var mindre trafik hen til deres boder. Jeg fik af vide, at der var ret tomt på 2. sal om fredagen - sikkert fordi mange deltagere ikke havde opdaget den nye etage. 2. sal havde ildtema, så der var pyntet op med rødt, orange og lidt gult. Der var også bygget en vulkan i det ene hjørne. Det var et hyggeligt og mere stille loungeområde. 


Der var ikke nogen events, som vi vildt gerne ville til, så Morten og jeg mødtes med Søren, hvorefter vi gik på Sakura. De andre vi fulgtes med, ville finde sig noget billigere at spise. Vi fik vores sædvanlige bord på Sakura, for der sad kun to andre gæster, da vi kom derhen. Jeg fik mig en ebi fry dinner. Om nom nom nom nom...


Da vi kom tilbage stødte vi på de andre og Mads, som netop var ved at få sit armbånd. Jeg havde overvejet at se J-Fashion-modeshowet, men det var blevet rykket, så det startede en time tidligere, hvilket betød, at jeg ikke rigtig ville kunne nå så meget af det, så jeg droppede det. 
Vi begav os i stedet efterfølgende en hurtigt tur i game room, hvor de stadig var i gang med at stille op. Der var både gamle arkademaskiner, borde til bræt- og kortspil samt mahjong, moderne konsoller, dansespil og så havde Unge spiludviklere et hjørne. Der var også en enkelt forhandler i lokalet - hvorfor man har valgt at placere dem der og ikke i dealerrummet, ved jeg ikke rigtig. 

Derefter gik vi videre over i Øksnehallen til jubilæumsfest, hvor vi fik gratis kage og velkomstdrinks (uden alkohol selvfølgelig). Der havde været Pokemon-pinata-slåning (eller hvad man kalder det), så der lå konfetti på en stor del af gulvet i festområdet. 
Det var Lt. Surge, der styrrede løjerne, og sammen med sine matroser bød han op til Pokepolka. Det var ikke rigtig polka, men derimod en form for kædedans. Det betød, at man ikke skulle have en partner for at være med, hvilket sikkert lokkede flere med. Dem, der deltog, så ud til at have det sjovt, selvom der gik kuk i dansen flere gange - men det er jo en del af det sjove med sådan en dans. 

Eftersom både dealerrum og Artist alley lukkede ned allerede kl. 21, trissede vi bare lidt rundt på må og få på connen. Morten og jeg endte tilbage i Øksnehallen, hvor vi snakkede med Søren og et par af arrangørerne, indtil vi valgte at gå i seng omkring 23:30. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar