torsdag den 17. marts 2016

Min plan for J-Popcon

Kun 1 dag til J-Popcon! Jeg har faktisk gået og glædet mig hele ugen, og i morgen går det endelig løs. Jeg er spændt på og en smule nervøs for, om connen nu kan leve op til forventningerne. 

For første gang siden 2009/2010 skal jeg af sted sammen med en lidt større gruppe. De sidste år har vi bare fyldt en bil, men i år er vi tre der flyver og fire i en bil. Vi overnatter alle sammen på Wakeup Copenhagen, som ligger 10 minutters gang fra connen. Det var billigere and Ansgar, hvor vi overnattede sidste år, og det der Downtown Hostel, som vi prøvede i 2014, tager vi ikke igen. 

Der er kommet beskrivelser op af lidt flere events på J-Popcons hjemmeside, men der mangles stadig til en del. Så jeg krydser fingre for at finde dem i conbogen. Ergo bliver min foreløbige planlægning mest baseret på tidligere erfaringer og gætteri. 

Morten og jeg ankommer til connen, inden den åbner, så vores første event bliver Åbningsceremonien. Derefter går vi nok ud og spiser på Sakura. Vi skal godt nok med S-toget et par stationer for at komme derhen, men det er lidt blevet en tradition for Morten og jeg at spise der, når vi er i København. Det er en smule dyrt, men de har rigtig god mad og service. 

Resten af fredag har jeg ikke planlagt at tage til noget bestemt event. Jeg tror bare, jeg vil kigge på programmet, når vi er tilbage fra spisning. Jeg regner dog med, at jeg skal over og se, hvad Jubilæumsfesten går ud på i løbet af aftenen. 

Lørdag forestiller jeg mig kommer til at starte i Saffron City med Madkultur i Japan. Derefter vil jeg fortsætte til endnu et panel: Japanske conner og fankultur. Så måske en tur på maid café. Det næste event på min plan er workshoppen Skab det gode event, som jeg dog kun vil være til en times tid, for så starter Hvorfor hader Miyazaki og Anno animeindustrien? Heldigvis skal jeg kun lige en sal op. 

Så håber jeg at få en plads til Taiko-koncerten på Indigo Plateau kl. 16:30. Derefter hedder det Danish Cosplay Championship, hvorefter jeg sikkert vil være hundesulten. Jeg håber dog på at kunne være tilbage til Voice acting i Danmark. Aftenen slutter med et kig over til koncerten med Color-Code, og så går vi nok bare tidligt i seng.

Hvis jeg er oppe til det, tænker jeg at det kunne være sjovt nok at høre Elffi: Mænd i cosplay. Ellers bliver det første event søndag nok Japanske folkeeventyr. Jeg skal derimod helt sikkert med til Sun Creature Studios event kl. 12:15. Derefter er jeg faktisk både interesseret i J-Popcons Cosplayshow & J-Popcon Cosplay Craftmanship Competition og J-Popcon Panel: Feedback og forslag. Måske stikker jeg hovedet ind til cosplayshowet og ser lidt, før jeg smutter over til panelet. Det bliver så det sidste event, for så er det nok ved at være tid til at vende snuden mod lufthavnen.

Sådan lyder min foreløbige plan. Så må jeg jo se, om beskrivelserne i conbogen, kan få mig til at lave om på noget. ^^

Ingen kommentarer:

Send en kommentar