søndag den 13. marts 2016

Sådan pakker du din contaske

Kun 5 dage til J-Popcon! Nu hvor vi er ved at være rigtig tæt på, er der måske også nogle, der allerede er begyndt at pakke den store kuffert eller taske. Det er dog ikke den, jeg vil tale om i dette blogindlæg. Jeg vil i stedet tage fat i tasken i den praktiske størrelse, som jeg i hvert fald selv går rundt med på selve connen. 

Min taske er en skuldertaske, hvor remmen kan justeres. Jeg går oftest med den skråt over skulderen. Dette gør både, at den ikke hele tiden glider af skulderen, og at den ikke sådan lige er til at nappe. På den måde har jeg også begge hænder frie.

I min taske pakker jeg følgende:
  • Min pung med: 
    • sygesikringskort: Skulle der ske noget, er det godt at have sit sygesikringskort på sig.
    • kontanter: De udenlandske dealere tager oftest kun imod kontanter. Man kan også få brug for kontanter i Artist Alley.
    • Visa dankort: Dette er dog stadig mit primære betalingsmiddel (og kan bruges til at hæve flere kontanter). 
  • Mobiltelefon (med Mobilpay): Husk at skrue godt op for ringetonens lyd, så du kan høre, når nogen prøver at få fat i dig. Mobilpay er en god idé, da både danske dealere og folk i Artist Alley måske tilbyder betaling af den vej.
  • Antibakteriel spray eller gel: Brug den, inden du skal spise, og/eller efter du har rørt ved noget, som mange mennesker har haft fat i som f.eks. en kontroller i gameroomet. På den måde kan du mindske risikoen for at komme hjem med consyge. ;)
  • Kleenex: Praktisk at have hvis man spilder noget, skal pudse næse eller briller.
  • Panodil: Hvis hovedpinen skulle ramme.
  • Snacks: Disse bruges, når man er ved at gå sukkerkold. Det er forskelligt, hvad der fungerer bedst for folk. 
  • En vandflaske: Væske er vigtigt - husk at drikke noget uden sukker også. Selvom det er koldt udenfor, kan der stadig blive ret varmt indenfor, når der samles mange mennesker i små lokaler. 
  • Papir og kuglepen: Jeg er så gammeldags, at jeg synes, det er rart at have til at notere ting på. Derudover er det også rart selv at have en kuglepen, hvis der er events, hvor man skal bruge et skriveredskab.
Render du bare rundt i t-shirt eller lignende, kan det også være en god idé at pakke en trøje, som du kan tage på, når du skal udenfor. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar