mandag den 20. juni 2011

Københavnsområdet får ny forening.

Jeg kan se, at jeg slet ikke har fået nævnt den nye forening i Københavnsområdet. Den blev stiftet for en halvanden måneds tid siden. Formanden (Mia Larsen) er hvis ret ny inden for miljøet, hvorimod både næstformand (Jonas "Sharlak" Voigt) og kasserer (Anders "Pacman" Hilskov) har huseret i miljøet  længe. Anders er involveret i J-Popcon og stod for et par events til dette års SVScon. Jonas er hvis med til at arrangere Genki. Og de har hvis begge været inde over Kameko også. Foreningen hedder ganske simpelt København's Anime Forening.

Deres første event kom ret hurtigt på plads. Det foregår den 29-31. juli i Valby Kulturhus. Det er åbenbart københavnernes foretrukne tilholdssted derovre. Jeg synes, at næsten alt starter eller startede op der. Det er et mindre weekendarrangement set i forhold til, hvad København og Sjælland ellers har (J-Popcon og Genki). Det virker dog til at minde om det vi i Jylland betegner som store weekendevents. Foreningen skriver da også direkte, at de er inspireret af HAF og Kita.
Jeg har ingen anelse om, hvor mange der er tilmeldt til eventet. Jeg kunne dog forestille mig, at antallet vil være præget af, at det ligger weekenden før Genki. Foreningen går da heller ikke efter at få tonsvis af deltagere.

Siden der kom rigtig gang i det danske animemiljø for 5 år siden, har der været meget aktivitet i Københavnsområdet. Det var små hyggearrangementer, så kom der en forening og senere en con og en ny forening - eller rettere sagt, en rollespilsforening tog anime med ind under sig. Connen og foreningen gik fra hinanden - lever Kameko endnu..? Det har været meget frem og tilbage med organisationerne derovre, så det bliver spændende at se, hvordan det kommer til at gå København's Anime Forening, men de ønskes alt held og lykke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar