De sidste dage er gået med at hvile ud efter SVS, og så har jeg været fanget i Diablo III. Af den grund har jeg valgt at dele dette års beretning om SVScon op i flere dele, så jer der nu følger med, får lidt at læse løbende i stedet for et gigantisk indlæg, hvor jeg forsøger at begrænse mig. På den her måde kan jeg også bedre udvælge ting at kommentere på.
Den første del vil faktisk ikke omhandle "den udvendige del" af SVScon, den vil jeg bruge til at fortælle om forberedelserne i ugen op til og under opstillingen torsdag-fredag.
Morten havde taget fri allerede fra onsdag, så den dag brugte vi på at ordne indkøb rundt omkring i Herning. Vi var forbi Office Plus for at købe kontorartikler og en pænt dyr men pænt effektiv skæremaskine. Morten fik også købt en kasse med "godter" til Hobo Cosplay. Derefter gik turen videre rundt i Herning til Harald Nyborg - godt der er en handy mand blandt arrangørerne. ^^ Vi var også forbi Gamestop og nogle andre butikker. Vi glemte selvfølgelig spisepinde, så dem måtte vi på jagt efter om torsdagen.
Torsdag formiddag skulle vi modtage borde, stole og scene fra MCH ude i Sportscenter Herning. Kai (bestyreren af hallen) havde specifikt sagt, at Morten skulle komme med en makker, der ikke var mig, som kunne hjælpe med at slæbe. XD Så en af de andre arrangører kom forbi og hentede Morten, og senere stødte et par venner mere til dem. Der kom 4 (førhen fik vi 1,5-2) læs og selvfølgelig stod det ned i stænger, hver eneste gang der kom et læs. XD Omkring middagstid kom tre mere af vores venner, den ene begyndte at se på infocomputerne og de andre hjalp med kontorting.
Hen af eftermiddagen ordnede Morten og jeg de sidste indkøb plus hentede endnu to venner på banegården, der ankom for at hjælpe til. Lejligheden blev godt fyldt med både folk og ting. ^^ Efter aftensmad begyndte vi at rykke ud i Sportscenter Herning. Vi havde lejet en trailer, hvilket gjorde det MEGET lettere at få transporteret alle tingene derud.
Ca. kl. 20-20.30 gik selve opstillingen så i gang - eller det vil sige, at vi fik sat de to store hovedtelte op, bannere og så gik der en forfærdelig masse tid med kreative løsninger til at hejse lærredet op, få det hængt fast og hængt lige. Til sidst opgav vi simpelthen at finde en løsning med de midler vi havde til rådighed, og i stedet spørge Kai til råds næste dag. Vi fik desværre ikke sat nær så meget op, som jeg havde håbet på, da en af arrangørerne grundet arbejde ikke havde fået afleveret de ting han opbevarede, hvilket var ret essentielle (pavilloner). Han kom i stedet med tingene inden, han skulle på arbejde om fredagen, hvilket betød at folk, der overnattede i hallen, skulle op allerede kl. 5.30.
Fredag mødte Morten og jeg ude i hallen ved 8.30-tiden, for vi vidste godt, at vi havde brug for nogle gode timers søvn, hvis vi skulle holde hele fredag. Gopherne var kommet et godt stykke, da vi kom derud og ca. en time senere var der morgenmad, hvilket virkelig gav et energitilskud til alle. Kai skaffede os en anden lift, og så gik ophængning af lærredet noget nemmere. Resten af opstillingen flød også ganske godt, og vi var godt med tidsmæssigt - hvad angår de fysiske rammer for connen. Der var store problemer med netværket og Internetforbindelsen, hvilket var anledning til hovedpine for vores to kodeaber. Der blev afprøvet flere forskellige løsninger, men det blev først helt optimalt en gang i løbet af lørdag. Hen af dagen begyndte flere gophere at ankomme til connen og alle tog godt fat. Hen af eftermiddagen slog det os dog - vi havde ikke set en eneste rollespiller endnu, og første hold skulle være ankommet kl. 12! De endte med at være 10 timer forsinket, hvilket næsten efterlod os med en kvart tom bane, da connen åbnede. Det var vi bestemt ikke glade for, men der var heller ikke noget vi kunne gøre i den givne situation.
Slut for del 1. I del 2 begynder jeg fredag ved check-in.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar