fredag den 25. maj 2012

SVS conrapport del 5

Gah... det blev et længere indlæg det her, men så er det også sidste del af conrapporten om SVScon 2012.

Søndag: sidste dag. Hvor var tiden dog fløjet af sted. Søndag havde jeg ret få events, som jeg skulle stå for at afholde. Jeg hjalp dog til med PowerPointen under Quizløb. De to sidste år havde der ikke været så mange deltagere til Quizløb, og jeg troede egentlig, at det måske skyldtes dens tidsmæssige placering sidst lørdag eftermiddag. Der mødte dog ikke flere deltagere op søndag formiddag. Så vi skal have overvejet, hvad der skal ske med Quizløb i fremtiden. 
Pga. det lave deltagerantal kørte vi ikke hele quizzen igennem, men stoppede lidt før. Det resulterede dog i, at jeg også kunne nå at overvære det meste af Timeline quizzen, hvilket jeg gerne ville. Konceptet fungerede rigtig godt, og deltagerne så ud til at hygge sig. Quizzen skal muligvis rykkes ned i Multihallen næste år. 
Jeg nåede desværre ikke særlig meget af Hobo Cosplay, som var blevet noget mere populært i år. der var ca. samme antal deltagere, men der kom rigtig mange tilskuere til. Der var også noget mere kamp om materialerne i år. Folk kastede sig over bunken med ting, og ragede alt til sig, de kunne bære. 

Dealerne pakkede sammen allerede omkring middag i år, og eftersom vi havde brugt gavekort som præmier, skulle der afregnes med dem, inden de tog af sted. Jeg tror, at vinderne var glade for gavekort, da de så selv kunne bestemme, hvad de ville have som præmie. Vi kunne dog ikke bruge gavekortene til konkurrencerne søndag, da dealerne tog hjem så tidligt. Det var dog meget godt, at dealerne begyndte at pakke sammen så tidligt, for nøj hvor tog det lang tid før nogle af dem var færdige, og vi kunne begynde oprydning i det område - og det trængte der virkelig til. De maste heller ikke deres papkasser sammen, før de smed dem i containeren, så Stefan var oppe og hoppe i den et par gange for at få plads til mere, da vi selv begyndte oprydningen. 

Som sagt gik tiden hurtigt, og inden jeg havde set mig om, var det tid til panelet om SVScons fremtid. Der mødte faktisk en god sjat op. Der blev snakket lidt om SVScon i forhold til J-Popcon, og vi bekræftede, at SVScon IKKE har tænkt sig at flytte tidspunkt, da det eneste alternativ er næsten samtidig med Genki, når vi skal være i Sportscenter Herning. Vi fik meget ros, især var folk imponeret over vores check-in system og SVScosplayshow, som blev kaldt det første danske cosplayshow uden problemer med lys og lyd. ^^ Vi snakkede også om SVScons ambitioner - vi vil være en hyggecon, hvor det sociale er i fokus, og på den måde håber vi at differentiere os fra J-Popcon og Genki, der begge gerne vil have mange udenlandske gæster, og virker til at have ambitioner om at bliver meget større. Der blev efterlyst nogle forskellige ting, så som mere fælles (Caramell)dans, en AMV konkurrence og et lille morgenmadstilbud i cafeteriet. 
Events afhænger af, hvad eventteamet ønsker (og har evner) til at afholde eller kan finde folk til at afholde, men vi er selvfølgelig altid åbne for forslag. I år bestod eventteamet af 10 personer inkl. jeg selv og 4, som kom ind og afholdte 1-2 konkrete events og ikke var involveret i andet. Jeg overvejer at udvide teamet lidt til næste år, så vi kan få endnu flere events på programmet - især nu der er udsigt til at få Eventsalen hele weekenden og nok også et andet lokale mere.

Connen sluttede kl. 15.00. Jeg tror dog, at folk løbende tog hjemad i tidsrummet 12-16. Sidste år var der problemer med, at der ikke var nok plads i bybusserne, så i år havde vi taget kontakt til Midttrafik på forhånd, som så havde sat ekstra busser ind i de tidsrum, vi mente, der ville være mest pres på. Jeg tror, at det var en stor hjælp. Jeg hørte i hvert fald ikke om folk, der ikke kunne komme med bybussen.

Bagefter stod den jo på oprydning, og inden for de næste 2 timer blev antallet af gophere nok mere end halveret. Oprydningen gik lidt træg, men efter en gang aftensmad fik alle lidt mere energi. Det tyndede dog hele tiden ud i gopherne, men selvom oprydningen tog længere tid i år, følte jeg mig ikke nær så smadret, som jeg har gjort tidligere år. Vi havde som sagt lejet en trailer til at transportere hovedparten af vores ting i. Da det varede et stykke tid, før de kom tilbage efter at have afleveret første læs, ringede jeg til Morten, og fik svaret: "Vi har ødelagt traileren..." "NOES!" tænkte jeg bare. Han fik det dog til at lyde værre end det var. Traileren kunne sagtens stadig bruges, selvom de havde ødelagt det lille hjul foran - den blev dog noget sværere at flytte rundt med. Sidste hold kørte fra Sportscenter Herning ca. 21.50. Hjemme i lejligheden nød vi Karinas tortillas fra torsdag, imens vi så TV/MIDT-VESTs udsendelse fra os og snakkede om connen. Kl. blev lidt over midnat inden jeg lå i min seng. 

I år ville vi forsøge os med et infosystem til connen via infocomputere, hvor man kunne se tidsplanen, læse om de forskellige events og tilmelde sig dem. Vi havde fået udviklet et system til det, og i teorien lød det lovende, så vi havde ikke tænkt så meget på alternativer. Systemet i sig selv virkede da også fint, problemet var netværket. Næste år vil det blive test i god tid på forhånd, så der er helt styr på det til connen. Systemet vil også blive forbedret, og computerne gjort mere synlige. Næste år skulle det også være muligt at benytte vores helt egen app - hint, hint sema. :p (Du har selv spurgt.) Generelt håber vi på fortsat at udvikle os på infofronten til selve connen.

Et andet nyt tiltag i år var Fan events. Der blev desværre ikke tilmeldt så mange events, som jeg havde håbet på, men folk skal også lige få øjnene op for det først. Jeg tror/håber, at der vil være flere næste år. Der skal dog mere opsyn med området, da der ikke blev ryddet ordentligt op efter i hvert fald et event, hvilket jeg først fik af vide efter connen. 

I år fik vi også en Artist Alley op at stå. Jeg blev meget positivt overrasket over, hvor mange der gerne ville have en bod, så det vil vi bestemt fortsætte med at have. Vi havde også nogle Initiativ boder, som blev brugt flittigt af bl.a. foreninger. Så jeg håber, at der kommer flere medlemmer ud til dem.

Alt i alt vil jeg dog sige, at det var en rigtig god con. Nogen siger, at det har været den bedste SVScon hidtil. Det ved jeg ikke helt, men det har i hvert fald været den største. Jeg har ikke samme succesfølelse efter dette års con, som jeg havde sidste år. Jeg tror det skyldes, at SVScon 2011 var det første år, hvor vi virkelig syntes at næsten alt klappede og bare kørte derudad. I år ville vi så gerne gøre det endnu bedre. Det kørte også som smurt på mange områder, men der var også nogle ting, der ikke gik som tiltænkt. Vi kan stadig blive bedre! Vi kan stadig finde på nye ting. Og fordi vi har det sådan, lægger vi nok også mere mærke til de ting, der ikke fungerer end dem der gør. Jeg glæder mig allerede til at se frem mod næste års con. ^^

Ingen kommentarer:

Send en kommentar