fredag den 13. juli 2012

Anime sommer 2012

Crunchyroll kan denne sæson byde på en stor del af sommerens nye serier. Det kan ses både som at Crunchyroll nu er begyndt at få flere serier, eller at sæsonen er svag og der derfor ikke har været meget konkurrence om dem. XD Seriens link går til Crunchy, hvis den kan ses der. Jeg har valgt at bringe dette indlæg allerede nu, selvom jeg kun har set 1 eps. af alle serier på nær en for tidligere at give jer noget at læse om sæsonens nye serier, som jeg følger. Indtil videre har jeg dog ingen favorit. 

Set: 1 eps.
Weird....! Men den har fået meget gode an- meldelser af de tre på ANN, som jeg nok deler mest smag med - især eps. 2. Så jeg regner med også at se den. Jeg tror der venter mig endnu mere weirdness. Forhåbent- lig får vi også lidt mere indblik i den verden serien foregår i, og jeg håber også på lidt flere interessante personer, for lige nu forestiller jeg mig, at den kvindelige hovedperson godt kunne komme til at gå mig på nerverne i længden.

Set: 1 eps.
Det er rart at se en serie henvendt til et voksent publikum. Jeg er spændt på at se, hvordan den behandler sit koncept: ung mand er forelsket i kvindelig blomsterforhandler, som "hjemsøges" af hendes døde ægte- mand. I løbet af serien vil den levende mand så forsøge at "stjæle" konen fra ham den døde. Det kan der komme både drama og komedie ud af. Jeg tror det bliver en blanding - det lægger første episode i hvert fald op til.

Set: 1 eps.
Indtil videre vil jeg sige at serien har poten- tiale. Landskaberne er virkelig flotte, Yuki Kajiura lægger musik til, og historien kan blive interessant. Jeg gruer dog lidt ved tanken om, at det ikke er offentliggjort, hvor mange episoder serien bliver på. Det hjælper heller ikke på det, at man skal igennem 100 "floors" for at gennemføre spillet - jeg tvivler nemlig på, at hvert "floor" kan gennemføres sådan lige - det lægger første episode i hvert fald ikke op til på nogen måde. Selvom jeg ikke har set mere end en 5 eps. af .hack//SIGN, så tror jeg ikke, at SAO kommer til at gå i præcis samme retning.

Set: 1 eps.
Dette virker som (det jeg kalder for)  en slice-of-life serie. Artworket minder utrolig meget om Hanasaku Iroha, men nu hvor settingen er en high school, giver det ikke samme "ro- mantiske" feel, som da det var en gammeldags traditionel inn. Fokus denne gang ser ud til at være sang (og musik?), hvordan det bliver grebet an ud over, at der nok bliver formet en klub, er svært at sige. Nogle vil måske genkende sangen, som koret synger i eps. 1. ;) Jeg er ikke fan af den lyshårede kvindelige hovedperson, men suppleret af resten af castet, forbliver hun forhåbentlig udholdelig.

Set: 2 eps.
Jeg havde ikke de store forventninger til denne serie, hvilket gjorde, at jeg faktisk endte med at synes okay om den. Serien er sød uden at være kvalm, og der bliver også plads til lidt komik. Jeg kan også godt lide, at vi ikke bare få nogle separate historier, som er meget skarp opdelte (hvilket jeg lidt havde forventet), men at de vikles sammen, og at relationerne mellem dem påpeges.  Så alt i alt er det en fin sød serie - hvis man altså kan holde billedsiden ud. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar