tirsdag den 5. november 2013

Rapport fra Kita Træf 13.2

Oppe nordpå ligger der et hus med det simple navn Huset - eller det vil sige, faktisk består det af tre bygninger med et gårdområde i midten. I Huset holder Anime Kitas store Kita Træf til, og her i weekenden fandt 13.2 sted - "13" indikerer årstal, og "2" fortæller, hvilket nr. træffet er det givne år. 

Morten og jeg kørte hjemmefra fredag eftermiddag og ankom ca. kl. 17.30. Vi meldte vores ankomst i receptionen og fik udleveret badge + madbillet. Sidste år blev Kita Træf 12.2 også afholdt på J-dag, og der havde vi meget svært ved at finde et spisested, der havde plads til os. Så I år havde Juliane og jeg bestemt os for at bestille bord i forvejen et sted. Det blev på Thaigarden. For at alle skulle kunne nå frem, havde jeg bestilt bord til kl. 18.30, så vi skulle lige fordrive en tre kvarter. Det gjorde vi bl.a. i Husets café, hvor vi omringede Kenny, som sad og spiste aftensmad.
Da kl. blev 18.10 samlede jeg vores gruppe på 6 personer, som skulle med. Den sidste var forsinket og ville bare møde os derhenne. Vi havde aldrig spist på Thaigarden før. Juliane og jeg valgte stedet, fordi vi gerne ville have noget anderledes, nu vi ikke skulle have vores to kræsne bedre halvdele med, fordi det lå tæt på Huset, havde sushi og virkede til at have en okay pris sammenlignet med lignende steder. Thaigarden viste sig at være et meget kompakt sted. Man følte sig ret klemt, fordi der var meget lidt plads mellem bordene, og der var jo meget trafik frem og tilbage hele tiden, fordi det var en buffet. Sushien var ikke noget at råbe hurra for. Den smagte ikke af særlig meget, og de dybstegte rejer i sushien, som plejer at være sprøde, var bløde. :( Resten af maden var dog fin nok. Jeg kunne godt lide, at man også kunne vælge fisk og skaldyr til sin mongolian barbecue. Desværre var der bare utrolig lang kø til det. Vi hyggede os dog stadig, og vi blev alle mætte, men næste gang prøver vi et andet sted. Jeg tror dog, at der vil være mindre fyldt med folk, hvis man kom senere på aftenen, for da vi gik omkring kl. 19.45, var det begyndt at tynde ud i gæsterne.
Da vi kom tilbage til Huset, ville Mads og jeg finde et sted, hvor vi kunne tage vores eventteamssamtale. Vi tænkte, at vi kunne sidde nede bag i lokalet på eventloftet, men der var Introduktionen i gang, så vi gik igen. Vi endte i stedet i brætspilslokalet. Samtalen blev dog ikke helt privat, da tre af de andre også sad med ved bordet, men det sagde Mads selv god for. Nærmest lige da jeg var færdig med at snakke med Mads, tikkede der en sms ind fra Kristine, som jeg også havde aftalt, at jeg skulle afholde samtale med. Vi fandt et bord inde bagved i galleriet. Indholdet af begge samtaler vil jeg ikke skrive noget om her. :p
Bagefter begav Morten og jeg os op på eventloftet til fredagsquiz. Den var allerede startet, men der er flere indledende runder, så man kan godt nå at være med, selvom man ikke er til stede ved start. Quizzen er en 50-50 quiz, hvor der bliver stillet et spørgsmål, hvortil man oftest skal svare ja eller nej. Alternativt er der to svarmuligheder med hver deres farve: rød eller grøn, og man svarer ved at række et kort op med farven på sit svar. Hver indledende runde har 6 spørgsmål. Jeg var oppe sammen med bl.a. Morten, Lars og Flemming. Jeg ramte totalt rigtigt med de tre svar jeg ikke kendte, men bare valgte et tilfældigt svar til. Så det endte med at Flemming og jeg gik videre til finalen med 6 rigtige begge to. Morten og Lars måtte nøjes med 5 rigtige. Til gengæld fejlede jeg noget i finalen og fik kun 5-6 rigtige ud af 12. ^^;
Resten af aftenen blev brugt på at snakke med forskellige mennesker. Vi var bl.a. nogle der kaprede Kenny. Så stod vi ved indgang til caféen og talte. Jeg tror faktisk vi endte med at stå der næsten en time... ^^; i hvert fald indtil sovesalen var lige ved at åbne, og Kenny skulle til Kita by night. Efter vi havde gjort vores sovegrej klart, gik vi også op til Kita by night. Vi så dog bare på.
Jeg kom først i seng kl. 4.00 den nat. Det var med vilje, at jeg blev længe oppe, fordi jeg plejer at have svært ved at sove den første nat til Kita, hvis jeg ikke er virkelig træt - jeg havde dog ikke helt tænkt, at klokken skulle blive 4. Da jeg gik i seng kørte radiatoren, jeg skulle sove foran, stadig på fuld skrald, selvom den var slukket. Man kunne også høre den trække vand ind. Jeg kom ikke til at sove særlig godt den nat - det var alt for varmt og der var gået en del luft af vores madras, så jeg lå halvt på gulvet alt efter, hvordan jeg lå.

Jeg stod op omkring kl. 8.20, da jeg havde ligget vågen i en 20 min, og det ikke var lykkedes mig at falde i søvn igen. Jeg var vildt sulten, men der var desværre laaaaaaaaaaang tid til brunch. :( Noget af ventetiden blev brugt på mysteriet med det låste handicaptoilet. Det var dog noget af et antiklimaks, da der blev låst op dertil, for det var tomt. XD Omsider blev kl. 10, og så var der brunch. Kvaliteten og især udvalget var noget bedre end sidste gang, jeg var til Kita. Det var også et plus, at prisen nu igen var sat ned til 50 kr. Jeg tror faktisk, at den var helt oppe på 69 kr. sidst. Jeg tror, vi "hang" over brunchen en lille times tid. Derefter var jeg rundt og snakke med forskellige mennesker rundt omkring. Sådan gik min lørdag faktisk stort set frem til fællesbilledet. Jeg fik dog også skrålet igennem til noget karaoke. Derefter gik jeg til eventloftet, observerede nogle af de andre bygge med LEGO indtil Lydquizzen gik i gang.
Den startede faktisk næsten til tiden denne gang. ^^ Jeg værdsatte også, at man havde valgt at gå tilbage til at lave en papirquiz, hvor man skulle skrive svarene ned. Jeg startede rigtig godt ud. Jeg tror, at inden for de første 11, var jeg nærmest 100 % sikker på 8 af svarene eller sådan noget. Jeg tænkte, jeg så nok ville faile til lydklippene, da jeg plejer at være bedre til musikken. Denne gang var der 23 OP'er og 10 dialoger. Man skulle skrive navnet på den anime, det var fra. Tidligere har man også kunnet score point for at skrive enten titlen på sangen eller kunstneren, men det var fjernet denne gang. Da jeg indleverede mit svarark, var jeg sikker på, at jeg havde 16 rigtige. Da svarene så blev vist talte Martin og jeg hver vores rigtige svar med LEGO-klodser. Jeg fik 22, og Martin fik 12. Han havde dog kun 2 forkerte ud af dem, han havde haft et bud på. Jeg vidste naturligvis ikke, om de 22 ville være nok til at vinde, men jeg mente, at det gav mig en god chance. ^^
Vi var 11, der spiste på Café Friends. Det er nærmest gået hen og blevet en tradition til Kita Træf. Jeg skulle ikke have forret, så da klokken ramte 19, og jeg stadig ikke havde fået mad, var jeg nærmest ved at dø af sult. Endelig kom de så med min mad, men det var forkert. Det vidste sig dog, at det ikke var min mad, de havde fået lavet rod med. Det var Julianes. De kom dog med hendes ret hurtigt efter, at vi andre havde fået. Maden var god som altid, og der var rigeligt af den.
Det passede også lige med, at vi kunne gå derfra, så vi kunne nå tilbage til holdquiz. Den var dog lidt forsinket, fordi det tog noget ekstra tid at sætte borde og stole op. Der blev 10 hold med 5 på hvert på nær på tre, hvor vi var 6. Vi sad utrolig tæt, så jeg havde frygtet, at vi ville dø af varme, men det skete heldigvis ikke. Jeg ved ikke, om det skyldtes, at jeg sad i kanten. Holdquizzen plejer at være det store tilløbsstykke, og der sad da også kun 3-4 stykker i lokalet, som ikke deltog. Mit hold kom på en 7. plads. Det kørte bare overhovedet heller ikke på skinner for os. Hver gang vi var i tvivl om to muligheder, fik vi næsten altid valgt det forkerte. XD Der var godt nok heller ikke mange spørgsmål, hvor jeg var helt sikker på svaret. Jeg er stadig ikke fan af, at man kan få ekstra point for at svare rigtigt på det spørgsmål, man selv vælger. Spot the details-spørgsmålene fungerede heller ikke så godt, da det var svært at se ordentlig for flere af deltagerne. Resten af min aften gik med at snakke med folk, hænge ud i temarummet og synge mere karaoke.
 
Jeg tror, jeg gik i seng omkring kl. 2, og jeg sov noget bedre den nat. Jeg hørte slet ikke folk rumstere i lokalet eller flytningen af borde og stole ovenpå. ^^; Jeg sov åbenbart tungt. Jeg vågnede først omkring kl. 8.30, da folk begyndte at stå op. Morten og jeg stod også op, og heldigvis var der brunch tidligere. Min morgenmad var helt gratis, for jeg havde vundet en milk shake i Lydquizzen, og Kevin havde givet mig sin brunchbillet, fordi han ikke kom om søndagen alligevel - og jeg var hurtigst. ^^ Da Morten og jeg havde spist, sagde vi farvel og vendte snuden sydpå.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar