lørdag den 24. januar 2015

Animemusik i radioen - sådan da...

Jeg hører sjældent radio, med mindre jeg kører i bil. Min mand Morten hører dog en masse radio i hverdagene. Så han er noget mere bekendt med, hvad der kommer af ny musik. En dag sagde han, at jeg skulle prøve at høre efter, da radioen spillede Syredronning med Karl William. Han syntes nemlig, at der var en passage deri, som mindede ham om noget musik fra en anime. Jeg var kommet ind midt i sangen og kunne umiddelbart ikke helt fange, hvad han snakkede om. Jo, der var noget, som lød en kende bekendt... Efter at have hørt sangen flere gange blev det dog tydeligere og tydeligere for mig. Så en dag besluttede jeg mig for at prøve og finde sangen på Youtube, så jeg rigtig kunne lytte efter. Jeg har sat videoen ind herunder. Prøv at gå til 01:15 og spred lyttelapperne engang.


Det er klokkespillet i baggrunden fra 01:15, som burde få en klokke til at ringe hos de fleste animefans. Det lyder nemlig ligesom Path of Wind fra Ghiblifilmen Min Nabo Totoro instrueret af Hayao Miyazaki med musik af Joe Hisaishi. Jeg synes, at det er lidt pudsigt, at en dansk kunstner har valgt at bruge noget fra en japansk komponist. Gad vide om Karl William er animefan...? 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar