onsdag den 18. marts 2015

"Nørdmusik" i symfoniudgave

Sidste år begav jeg mig af sted til min allerførste symfonikoncert, da Aarhus Symfoniorkester lavede koncerten Final Symphony med musik fra Final Fantasy-spillene. Det var bestemt en speciel og god oplevelse, men jeg følte, at jeg ville have fået mere ud af det, hvis jeg havde kendt musikken ordentligt. Jeg vil dog gerne anbefale alle, der har økonomi til det at tage til en symfonikoncert med noget nørdet musik. Jeg troede egentlig, at Final Symphony var et særtilfælde, men der er faktisk mulighed for at opleve tonerne fra andre universer, som vi nørder godt kan lide.

I morgen aften kan man i Musik & Teaterhuset i Åbenrå opleve koncerten Skurke & Helte med Sønderjyllands Symfoniorkester. Jakob Stegelmann er konferencier (og det var via hans Twitter, jeg blev opmærksom på koncerten.)

Aarhus Symfoniorkester kaster sig i år ud i musik fra animeverdenen; nemlig Once Piece. One Piece Music Symphony spilles den 28. maj kl. 19:30. Det er et multimedie musik show, hvor der både spilles musik og vises klip fra serien og filmene. Billetpriserne ligger mellem 150-210 kr. + gebyr. 

Sønderjyllands Symfoniorkester giver koncerten Troldspejlet den 8. juni kl. 19:00 i Alsion i Sønderborg. Værten er selvfølgelig Jakob Stegelmann, og der spilles musik fra spil og film. Det koster 100 kr. for voksne og 50 kr. for børn i alderen 0-17 år. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar