fredag den 22. maj 2015

Den trofaste SVS-tilhænger Saschas sidste SVS-oplevelse

Sascha Nielsen er en yderst trofast SVS-tilhænger. Hun har nemlig deltaget til alle otte SVSconner. Før connen lavede jeg et optaktsinterview med hende, og nu bringer jeg så et opfølgende interview omkring hendes oplevelse af den sidste SVS. 

Hvornår ankom du til connen?
Jeg ankom omkring kl. 15 fredag. Først tjekkede jeg ind på mit Danhostel-værelse, og derefter gik jeg over på connen for at få mit armbånd.

Hvordan synes du, check-in til connen fungerede?
Det fungerede helt optimalt. Da jeg ankom stod ingen i kø, så jeg blev kort introduceret til connens regler og blev herefter tjekket ind og fik mit armbånd. Hele processen tog under 5 minutter.

Hvad synes du om de forskellige områder og Multihallens indretning?
Jeg synes, de forskellige lokaler var udnyttet optimalt i år. Jeg synes også, det var godt, at der var kommet flere siddepladser og et par sofaer i Multihallen!

Hvorhenne brugte du selv mest din tid?
Jeg brugte mest tid i Multihallen; på at se forskellige events, være i dealerområdet og tage billeder af diverse cosplayere, jeg stødte på i Multihallen. Jeg brugte også en del tid i kantineområdet, men det var mest på at snakke med mine venner.

I optaktsinterviewet nævnte du, at du bl.a. så frem til Cosplay Showcase. Så hvad syntes du om det?
Jeg var så heldig at være backstage, da de forskellige deltagere til Cosplay Showcase skulle bedømmes, og så derfor de flotte kostumer helt tæt på. Hvilket jeg var glad for, da jeg ikke fik en super god plads til selve Cosplay Showcase - men det var stadig underholdende at se og høre de forskellige små facts om deltagernes cosplays. Jeg blev indtil de annoncerede vinderne.

Var der nogen cosplays, du særligt godt kunne lide?
Jeg var virkelig imponeret over Heimerdinger og Twitch - begge fra League of Legends. Detaljerne på dem begge var i top, og så var det sejt, at begge cosplayere havde valgt at lave et "furry" cosplay.

I optaktsinterviewet fortalte du også, at du så frem til sjove events. Hvilke fik du deltaget i/set, og hvad syntes du om dem?
Jeg fik desværre ikke tid til at deltage i så mange events, som jeg havde håbet, men jeg overværede bland andet Plushiedødbold, som altid er underholdende!

Jeg går ud fra, at du så SVScosplayshow. Hvad synes du om det?
Jeg var dybt imponeret, som altid. Jeg var underholdt fra start til slut, og jeg synes alle gjorde det godt. Jeg synes specielt, det var sejt gået af alle dem, der var på scenen for første gang! Og så var det også super fedt, at så mange mennesker rejste sig og gav stående bifald til Elias (Frozen genderbend) act'et! Plus det var så sødt med de grupper, der havde inkorporeret SVScons logo i deres acts.

Hvad synes du om antallet af grupper?
Jeg synes, det var dejligt med et langt cosplayshow. Jeg synes også, at plads til 30 grupper var passende! Jeg hørte, at flere grupper sprang fra, men at SVScon havde en venteliste, så andre grupper kunne stå i kø, og stadig nå med i hele showet. Dette synes jeg var en super god måde at køre showet på!

Havde du selv en favoritgruppe?
Jeg var fuldkommen vild med Niklas Frandsens act, hvor han var en genderbend version af Elsa fra Frozen. Jeg viste i forvejen, at han ville skifte tøj under sit act, og alligevel blev jeg blæst væk, da han gjorde det!

Hvad var din bedste oplevelse til SVScon?
Jeg havde som sådan ikke én bedste oplevelse, men jeg havde rigtig meget sjov med at være på photo shoots med diverse cosplayere og tage billeder af diverse congængere.

Hvad synes du om SVScon sådan overordnet? Levede connen op til dine forventninger?
SVScon levede 110 % op til mine forventninger. Jeg havde en fantastisk con, fyldt med dejlige mennesker og uforglemmelige oplevelser - og det endda på trods af det halvtriste vejr!

Hvad synes du om SVScon 2015 sammenlignet med forrige år?
Sammenlignet med de andre år synes jeg, at lokalerne var fuldt udnyttet i år, og det virkede til, at der var styr på det meste - jeg oplevede i hvert fald ingen komplikationer under connen. For en gangs skyld følte jeg, at der var rigtig mange deltagere til SVScon, hvilket helt sikkert skyldes, at man ikke kunne sidde udenfor og hygge sig på grund af det dårlige vejr.

Er der noget du specielt vil huske SVScon 2015 for? (Altså ud over, at det var den sidste SVScon.)
Jeg vil helt klart huske de forskellige cosplay acts, der sagde farvel til SVScon samt Afslutningsceremonien. Jeg har jo deltaget til alle SVSconner, så det var meget nostalgisk at se billeder og videoer fra alle de tidligere conner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar