torsdag den 14. maj 2015

SVS-conrapport del 1: torsdag-fredag

Den 8. og sidste SVScon er forbi, og det er blevet tid til den allersidste SVS-conrapport. Da det er den sidste SVScon, har jeg dog planer om ikke bare at lave en conrapport men også forskellige opsamlings- og mindeblogindlæg. Så der bliver nok godt fyldt med SVS på bloggen det næste stykke tid. Vi starter dog med conrapporten, som I nok har regnet ud.

Hele huset har længe båret præg af, at SVScon nærmede sig. Faktisk har stuen været pænt fyldt med SVS-ting siden påskecamp... ^^; I ugerne op til connen blev der også købt flere ting ind til connen.
Det var dog først for alvor torsdag eftermiddag/aften, da bilerne fra Århus med Kevin, Juliane, Martin, Susanne og Flemming trillede ind på vejen, at det rigtigt gik i gang. Eftersom Morten og jeg er ved at lave køkken om, havde vi varslet, at der altså ikke ville være aftensmad hos os (som der plejer). Vi endte i stedet alle med at tage på Papa's i Herning.
Efter spisning kørte Morten af sted i den lejede varevogn for at fragte Warhammernes ting fra Ikast og ud i Sportcenter Herning, da de åbenbart ikke kunne låne den bil, de havde regnet med. Jeg sørgede så for, at vi andre fik styr på alt, der skulle med hjemme fra os, så det var parat, når han kom tilbage.
Den ekstra fragtning stjal dog desværre en time i forhold til vores plan for opsætning. Så vi var først ude i sportscentret med vores læs efter kl. 21. Der stod dog en masse klar til at hjælpe, så det gik ret nemt med at få sat de ting op, vi nu kunne, imens Morten kørte rundt i liften og fik trukket strøm osv. Omkring midnat sendte vi folk i seng, for Kai (bestyreren af sportscentret) skulle bruge en 6-8 personer kl. 8 til at hjælpe med at lave gangarealer i de tre små sovesale.


Fredag morgen ankom jeg i sportscentret lige til morgenmaden. Jeg fokuserede igen på at få sat receptionen og "kontorområdet" omme bagved op, da det er det, jeg bruger mest til connen. Jeg følte selv, at opsætningen flød ret godt. Alle var gode til at give en hånd, hvor der var brug for det. I år var der et par ekstra eventopgaver, som skulle løses fredag. Der skulle laves eventmapper og laves det sidste til Velkomst. Det lagde mere press på mig, end der ellers ville have været - og jeg blev også ret frustreret på Velkomstpræsentationen, som ikke rigtig ville, som jeg ville! Vi nåede dog fint det hele, og hvis de opgaver ikke skulle have været løst der, ved jeg ikke rigtig, hvordan jeg så ville have brugt min tid.
Check-in kom rigtig hurtigt på plads i år. De var nærmest klar til at åbne allerede kl. 15. De fik da også lov til at åbne før. Det gjorde mig ikke noget. Deltagerne fik bare ikke lov til at komme ind på connen før kl. 18, for Multihallen lignende bestemt ikke, at den ville blive klar før tid. Der havde åbenbart været en misforståelse mellem Fenris og Steen, så rollespillerne troede først, de skulle komme kl. 14 i stedet for kl. 12 - og så var der trafikale problemer på vejen til connen, så rollespillernes opsætning blev noget forsinket. Gameområdet havde også lidt problemer, og dealerne var langsomme som sædvanligt - dog er det værre under oprydning...
I år fik vi lavet et primitivt skilt til Fan eventområdet og Artist Alley + Initiativboder, så det blev bedre markeret. Jeg havde også valgt at samle Artist Alley og Initiativboderne igen (sidste år stod det adskilt på den midterste bane). Jeg vil faktisk sige, at den opstilling, vi kørte med i år, er den bedste, vi har haft i Multihallen.
Da reception og kontorområde samt eventopgaver var på plads (minus cue cards til Afslutningsceremoni) trissede jeg en tur op til check-in. Her hang jeg lidt ud, fyldte rød saft på Karina, og svarede på spørgsmål, når deltagerne kom hen til mig. Jeg lyste jo lidt op med min røde trøje. Der var slet ikke så mange mennesker, som jeg havde regnet med. Tidligere år har der været nærmest proppet med mennesker, det første stykke tid i check-in. Vi gættede på, at det måske betød, at deltagerne havde lært, at de skulle vente på dem, de skal sove sammen med, før de tjekker ind. Check-in virkede under alle omstændigheder til at køre fint. Deltagerne virkede også til at være blevet bedre til at finde hen til de frie betjeningsborde i stedet for at samle sig i en klump ved det forreste. Det betyder vel bare, at de er blevet godt vant til vores system. ^^ Deltagerne blev også fordelt bedre inde i de store sovesale i år, sådan at der ikke var en masse ekstra plads til sidst.

Hele venneflokken, som ikke var beskæftiget i check-in, sprang i cafeteriet for at spise, så snart Jan åbnede. Jeg havde imidlertid mere brug for et bad, så jeg smuttede på Danhostel. Der redte jeg også senge, så de var klar til, at vi bare kunne dejse om i løbet af natten. Jeg endte så med kun at spise en fransk hotdog, da min mave ikke rigtig ville tage imod så meget mad, men jeg var ret sulten. Min første konkrete opgave efter conåbningen ville normalt have været Velkomst kl. 20, men der var et fan event, som gerne ville låne quizmaskinen, så den måtte jeg lige op med kl. 19:20. Velkomst foregik meget enkelt, som det plejer. Inden jeg kunne spise sammen med dem fra check-in, skulle jeg lige have Kristine og Cosplay Showcase startet op. Der var en go sjat tilskuere, jeg så dog kun lige det første minut.
Da der i år var rigtig mange events, som skulle bruge teknik, var Orienteringsløb rykket ud af Eventrum 1 og 2. Så vi skulle lige have fundet ud af, hvor de forskellige poster skulle stå, og hvem der skulle sende til hvem. Det gjorde vi under spisningen. Det lykkedes folk til 5 hold at finde ind i eventsalen, hvilket jeg var fint tilfreds med, da vi er fem poster. De sidste to år har deltagerne fundet min post meget svær, så i år tænkte jeg, at jeg hellere måtte gøre det noget nemmere. Det blev måske lige nemt nok... ^^; Holdene gik fra at have fået maks. 4 point til, at alle på nær et fik 10 point, hvilket er det højeste, man kan få. De brugte slet ikke al tiden heller. Så det var vist meget godt, at de fra mig i eventsalen skulle op til hovedindgangen.
Mit næste programpunkt var Musikquiz i eventrum 1. Det betød, at jeg lige fangede slutningen på SVS Tori Awards. Der var faktisk et rigtig fint fremmøde, og folk klappede, når vinderne blev afsløret. Cille havde sat præsentationen rigtig fint op, så SVS-fuglen repræsenterede juryen og Attention Shark stod for deltagerne. Efter Tori Awards forlod de fleste lokalet, men der kom heldigvis nye folk til, inden Musikquiz startede. Der var en masse eventfolk i rummet, som hjalp med at få stillet op. Min gopher Rikke var også mødt op i rigtig god tid, så vi sad bare og hyggesnakkede det sidste stykke tid. Der var ikke nok nye deltagere til alle fire runder, så folk, der ikke var gået videre, fik lov til at forsøge sig igen. Jeg tror dog, at der var flere tilskuere end sidste år.
Så snart jeg var færdig, skulle quizmaskinen ind til Juliane i eventrum 2, så hun kunne starte Who's your Nemesis? Jeg havde egentlig tænkt mig, at jeg skulle se lidt af quizzen, men lokalet var allerede fyldt op og pænt varmt, så jeg satte mig bare udenfor og kiggede ind sammen med Kevin, Mads og Stine, indtil Morten ringede til mig, fordi han ville i seng. ^^;

Ingen kommentarer:

Send en kommentar