lørdag den 16. maj 2015

SVS-conrapport del 2: lørdag

Mit første event lørdag var Timeline quiz kl. 10. Jeg troede egentlig, at jeg var stået op i god nok tid, men men men... så var der lige et par uforudsete ting, der kom til at optage mig. Et af eventteamets medlemmer havde fået det dårligt, så hun kunne ikke afholde sine events - og hun var hovedansvarlig for Limbo, der skulle starte samtidig med Timeline quiz. Det var heldigvis et meget simpelt event, så jeg tænkte, at hvis de andre to værter fik en ekstra gopher til at hjælpe sig, skulle det nok gå. Jeg fik spist morgenmad og gik så på jagt efter de andre to værter. Jeg fik fat i den ene, som dog virkede lidt overvældet af det hele. Jeg fik derfor Kevin til lige at gå med ham, indtil den anden vært dukkede op. 

Selv stod jeg med en anden hovedpine. Hdmi-udgangen til projektoren var blevet ødelagt, så vi skulle bruge en anden. Det betød så, at der ikke ville kunne afspilles lyd fra computeren, men det var der heldigvis heller ikke brug for de næste par timer. Så Mads blev sendt på indkøbstur efter et andet stik. Jeg fik derfor først startet Timeline quizzen lidt forsinket. Der var et pænt fremmøde i betragtning af, at det er et "morgenevent". Eftersom vi var lidt i tidsnød, og der ikke var nok nye deltagere til at fylde runde 2, fik tidligere deltagere bare lov til at forsøge igen - men kun med et sæt billeder denne gang. I Timeline quizzen får hvert hold 8 laminerede billeder fra 8 forskellige anime. De skal så gætte hvilket år, de har haft premiere i Japan og lægge dem i kronologisk rækkefølge. Da quizzen var i gang, gik det op for mig, at alle hold faktisk nemt kunne få den nyeste placeret korrekt, da det var ret nemt at gennemskue, hvilket laminat der var nyest, da det var renest... og titlen var skrevet med en anden font... ^^; Det virkede dog umiddelbart ikke til, at nogen af holdene lurede den - der var i hvert fald ingen, der kommenterede på det. 
Efter Timeline fik jeg Juliane til at sørge for, at der blev omstillet til Holdquiz, da jeg lige skulle annoncere, at der kunne hentes tribunepladskort efter holdquiz i Multihallen. Der var mange, som var ivrige efter at være med i Holdquiz. Der var således allerede fyldt op ved bordene, da jeg kom tilbage efter min annoncering. Vi måtte dog lige gentage et par gange, at man altså skulle være fem på hvert hold. I Holdquiz dystes der i forskellige kategorier som f.eks. Japan, Gæt en tegning, Mød min familie og Comedy med spørgsmål relateret primært til anime og manga. 
Et af holdene, som skulle være med i finalen, ville også gerne have tribunepladskort. Jeg sagde så til dem, at jeg ikke ville begynde at dele dem ud, før quizzen var færdig, men der blev jo godt nok allerede dannet en del kø på daværende tidspunkt. De valgte så at blive og være med i quizzen. Da jeg så delte tribunepladskortene ud, kom det selvfølgelig til lige at passe med, at de fem ikke fik. Det, syntes jeg, var synd, så jeg fik fat i et kort til dem hver, men resten i køen måtte sande, at de var gået forgæves. Tribunepladskort er et langt og klodset ord, men vi har været nødt til at ændre det fra at hedde "tribunebillet", da det forvirrede folk, da de troede, at de så kostede noget. 

Derefter havde jeg en god lang pause, før jeg skulle afholde noget igen. Jeg havde dog bestemt, at jeg derfor ville hjælpe Kasper med at gøre klar til Chopstick Champions, da det skulle foregå lidt anderledes i år. Der var desværre ikke så stort et udvalg af redskaber i gymnastiksalen, som vi kunne bruge, men vi fik da sat to ens forhindringsbaner sammen, som holdene så skulle forcere, imens de bar en pastaskrue med et par spisepinde. I min pause var jeg også rundt til andre events for at se, hvordan de gik. Jeg kiggede kort ind til Kom til kort og Det skete i de dage.... Jeg var også lidt rundt og tage billeder med Julianes kamera. 


Jeg nåede dog kun lige halvt ind i dealerområdet, før Morten kom og hev mig med et andet sted hen. Nu her kan jeg slet ikke huske, hvad det var vi skulle se på, men vi valgte at gøre det der, da jeg havde fri. ^^;
Min lillebror havde også fået timet sit besøg rigtig godt. Han kom nemlig, da jeg havde tid til at give en lille rundvisning. Han havde aldrig været til SVS før, så nu hvor det var sidste gang, ville han gerne forbi og se det. Jeg var ikke den eneste, som havde familie på besøg. Kort forinden var Julianes mor og fætter ankommet. Hendes fætter blev vist lidt forlegen, da Droggles faldt på knæ for ham med et rør med chokolade i... XD  
Juliane brugte al sin tid til Hiragana workshop, så den fik jeg set lidt af, da jeg skulle have Det utrænede øje bagefter. Vi havde valgt bare at gøre det til et underholdningsevent i år og flytte det ind i Eventrum 1 - sidste del var især en god ide, for lokalet blevet nærmest helt fyldt. Julianes mor blev dog lidt pinlig berørt, da hun så sig selv sidde og fortælle. 
Bagefter var der ca. en halv time til jeg skulle afholde Og det hele begyndte med... Jeg valgte at bruge min pause på at gå mellem Multihallen og eventrummene. I løbet af connen måtte jeg nemlig sande, at det tager ca. 15-20 minutter for mig at gå mellem de to steder, både fordi jeg bliver stoppet, og fordi jeg stikker hovedet ind i andre lokaler på vejen. ^^; Og det hele begyndte med... foregik igen i Eventrum 2, og det så ud til at være meget passende - der var bare meget varmt derinde. Så inden vi skulle starte, hentede jeg altså lige en slush ice til min gopher Lise og mig. Der var et fint fremmøde, men det var igen flere af de samme, som fik lov til at forsøge sig i de senere runder. Morten var stukket af fra lydprøverne til SVScosplayshow, så ud over Lise, havde jeg også ham til at hjælpe mig. Morten stikker altid af under prøverne, fordi han helst vil opleve grupperne til den endelige optræden. Han har i stedet Thomas/TAT til at tage sig prøverne. Quizzen forløb fint, da jeg fandt ud af, hvordan afspilleren bedst skulle håndteres. Det fungerede også fint med at vise de første sider fra en manga i stedet for kun at have klip fra anime. 

Efter quizzen havde jeg igen pause indtil SVScosplayshow. I pausen skulle jeg dog også et par ting. Jeg benyttede mig af madtilbuddet og spiste aftensmad sammen med Juliane og Susanne. Jeg ved, at jeg ikke plejer at kunne spise særlig meget, men jeg skulle have noget. Bagefter smuttede jeg i bad og skiftede tøj. Jeg havde valgt at tage min tiara og mine sko fra brylluppet på, så der blev bragt lidt af det med til SVS. ^^ Inden jeg gik i cosplayhallen fik jeg afleveret min mobil til Flemming, som ikke skulle se showet. Vi havde nemlig forberedt en overraskelse, og jeg ville således modtage et opkald omkring kl. 21-21:30, og der stod jeg jo på scenen, så en anden blev nødt til at tage sig af det. Derefter gik jeg i cosplayhallen. Jeg fik mine cue cards. Der var 30 grupper. Der var faldet to fra, men der var så mødt to af dem fra ventelisten op, som var parate til at springe til.
Jeg havde fundet mig en plads på forreste række, hvor Cille og Stine sad. Der kom så også et par andre fra eventteamet til. Jeg holder utrolig meget af at stå og byde velkommen til SVScosplayshow. Man kan ikke se særlig meget oppe fra scenen pga. lyset, og jeg bliver altid nervøs, inden jeg skal derop, men det er også en oplevelse. Når jeg står deroppe, kan jeg fornemme publikum på en helt særlig måde. 

Der var en del solister i showet i år. Faktisk var det ret småt med de store grupper i det hele taget. Det virkede dog til, at alle på scenen havde gjort meget ud af deres optræden. Selvom der var 30 grupper, var der faktisk kun to, der cosplayede fra det samme - nemlig fra Frozen, men den ene var en pige og den anden en fyr. Det var rart, at der var så stor variation. Efter gruppe 15 holdt vi en lille "udluftningspause", hvor vi åbnede dørene og fik noget luft ind, fordi det nemt bliver varmt med så mange mennesker i lokalet. Pausen brugte jeg på at uddele præmier til vinderne af de to løbende konkurrencer vi havde haft; nemlig Bogstavjagt og Quizjagt. Derudover var jeg blevet kontaktet af Kristine Dalby, som ville lave en SVS-video og derfor gerne ville optage noget oppe fra scenen, så det fik hun også lov til i pausen. Da den sidste gruppe gik på scenen, forstod jeg, hvorfor de var sidst... jeg syntes, det lignede, at der var konfetti inden i ballonerne... så de skulle nok svine scenen til. Helt ret fik jeg dog ikke. Der kom ingenting ud af ballonerne - i stedet affyrede de to glimmer/konfettirør. XD 
Imens dommerne voterede, afholdt Michelle og TAT som sædvanligt Anime Dating Game. Dommerne skulle uddele 5 priser. Sammen med de andre hovedarrangører skulle jeg uddele SVS Special, men Steen havde ikke set showet, Verner var gået i seng, og Morten havde ikke set det hele... XD Der var dog ikke nogen gruppe, som jeg virkelig gerne ville give prisen. Der var flere grupper, som jeg godt kunne lide, men jeg syntes ikke, at der var særlig meget nytænkning og innovation over årets show. Så det endte faktisk med, at Morten og jeg spurgte dommerne, om de havde lyst til at uddele en pris mere. Det ville de enormt gerne. Det blev så til Dommernes favorit. 
I voteringslokalet kunne vi dog se på tiden, at dommerne ikke ville kunne nå at blive enige om vinderne, inden der skulle fyres fyrværkeri af (vores overraskelse). Så det endte med, at jeg gik ned  i cosplayhallen og annoncerede, at der var fyrværkeri kl. 00:15 på parkeringspladsen foran Danhostel. Dommerne blev og diskuterede videre, men både Morten og jeg var ud og se det. Det dryppede en lille smule, da folk begyndte at gå udenfor, men det stoppede, inden fyrværkeriet gik i gang. Jeg var yderst tilfreds med fyrværkeriet til prisen. Det havde en god længde, og der var nogle flotte finaler. Under fyrværkeriet var jeg lige ved at fælde en tåre. De kom frem i øjenkrogen, men der blev de også siddende. Bagefter var det som om, at alle troligt gik tilbage på deres pladser i cosplayhallen. Tilskuerne var i hvert fald på plads en 10-15 minutter, før dommerne kom på scenen. 

Vinderne af de forskellige priser blev:
Kvalifikation til EuroCosplay: Gruppe 8 - Scarlett Cosplaying (Pathfinder)

Personligt kunne jeg også godt lide gruppe 7 - Mario og lyde. Hun havde en enorm mængde energi, og actet fungerede rigtig godt. Derudover syntes jeg også godt om gruppe 19 - Elite Idiots, som leverede hele monologen live med stor indlevelse. Ved præmieoverrækkelsen forklarede en af dommerne, hvorfor de havde valgt den givne vinder, inden denne blev annonceret. Jeg havde ikke så meget at sige, inden jeg annoncerede Crowd Favourite. ^^; Jeg havde bare fået navnet på vinderen. Senere på natten fik jeg dog lov at se resultatet fra afstemningen, og så vidt jeg husker, havde Niklas fået ca. 46% af stemmerne. En pænt overbevisende sejr må man sige. Vi havde ingen specielle annonceringer eller noget til at runde showet af med. Jeg sluttede af med at takke lydfolk, dommere, gophere, de deltagende cosplayere, og da jeg var færdig, sprang gopheren Silas op på scenen, greb min mikrofon og sagde tak til arrangørerne. Lea Olsen (en af dommerne) fortalte bagefter, at hun havde været 3 sekunder fra at sige det samme, da Silas sprang på scenen. Det luner at høre den slags. ^^ 
Efter showet havde jeg ikke flere opgaver. Karina tog sig nemlig af Plushiedødbold i år. Så jeg tog Stefan med hen til cafeteriet, for jeg havde fået af vide, at der stadig var åbent - og Stefan havde været i gang i cosplayhallen i 12 timer og kun fået en sandwich. Desværre var cafeteriet ved at lukke ned. De havde således kun pølser, hvad mad angår, men Stefan fik da lidt at spise. Bagefter chillede jeg bare i receptionen. Jeg tog da også et par ture ind til Karina i eventsalen. Af en eller anden grund fandt jeg ikke lugten så slem derinde i år... XD og det var ikke, fordi der var færre mennesker. Jeg snakkede også lidt med Jens og Rikke derinde, som hjalp til med at kaste plushierne ind igen, når de røg uden for banen. Folk var generelt i højt humør derinde, havde masser af energi - og lige pludselig gik der conga line i den. Jeg tror, Karina kørte eventet i 1,5-2 timer...


Jeg kom først i seng omkring kl. 04:00. Det havde ikke ligefrem været planen, men sådan er det nogle gange, når man er arrangør. Der var en episode, som krævede noget opmærksomhed - mere vil jeg ikke sige. Jeg sov dog som en sten, nærmest så snart jeg ramte min madras på Danhostel. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar