mandag den 18. maj 2015

SVS-conrapport del 3: søndag

Så blev det tid til at skrive om den sidste dag til den sidste SVScon. Eftersom vi skulle være ude af vores Danhostelværelse senest kl. 10, stod Morten og jeg op ved 9-tiden. Vi pakkede sammen og gik så hver vores vej over til connen. Jeg smed vores ting i bilen, og Morten gik hen for at tænde lyset i sovesalene. Jeg var også en tur forbi receptionen lige og sige godmorgen og snakke kort med Pip, som skulle afholde Name that. Inden jeg gik til morgenmad, hjalp jeg også lige lidt med opstillingen.
Mit eget første event om søndagen var først kl. 11. Så for første gang fik jeg set Caterpie-løb. ^^ Alle hold fik hver en stor grøn sæk, nogle grønne poser, en hårbøjle og røde piberensere, som de så skulle bruge til at klæde en person ud som en Caterpie. Derefter skulle de krybe hen over gulvet. Juliane og Susanne havde afprøvet det om fredagen på Susanne... men der var nogle deltagere, som var større end hende, så der skulle nok have været to store grønne sække per person. ^^;
Vi havde valgt at lave Mand eller kvinde quiz om, så deltagerne ikke skulle krydse deres svar af men i stedet gå ind i et svar område. Jeg havde gopherne Kaspar og Ea til at hjælpe mig, men det viste sig hurtigt, at jeg fik brug for flere, fordi der var så mange deltagere. Så det endte med, at jeg havde en 4-5 gophere til at uddele kort/point. Vi klarede det lige på den halve time, der var afsat. Vi slap også for at bruge vores draw-collage, da der kun var en med 19 rigtige ud af 20. Det, der tog tid, var ikke så meget visningen af billederne, men uddelingen af point/kort til alle dem, der svarede rigtigt.
Bagefter havde jeg to timers pause, som jeg bl.a. brugte på at få lavet mine cue cards til Afslutningsceremonien færdige. Jeg havde skrevet nogle ting ned til hver con på forhånd, men jeg manglede at printe og klistre på karton, så jeg ikke skulle stå med papirlapper i forskellige størrelse på scenen. Derudover havde jeg også håbet, jeg kunne få lidt flere input i løbet af connen fra nogle andre, men det skete ikke rigtig... XD
Ud over mine cue cards dukkede der selvfølgelig også diverse andre småopgaver op. Sammen med de andre tre hovedarrangører var jeg også forbi Kais kontor lige og snakke økonomi, og det så ganske fornuftigt ud. Kai havde heller ikke nogen indvendiger omkring at have lagt hus til igen, så det var jo også rart - han sagde faktisk, at han vil komme til at savne os. SVS er jo er noget anderledes arrangement i forhold til dem, han ellers lægger lokaler til.
Kl. 13:30 skulle jeg afholde Quiz om SVScon i Eventrum 1, men Tur gennem 00'erne trak ud, så quizzen startede lidt forsinket. Der mødte fem hold af tre mand op til quizzen. Jeg gætter på, at Hobo Cosplay trak en del folk ned i Multihallen. Selvom quizzen startede senere, kunne vi dog sagtens nå igennem alle spørgsmål, inden jeg skulle ned og holde Afslutningsceremoni.
Jeg havde valgt at lave en kavalkade med de forrige SVSconner, hvor der blev vist en video med billeder og videoklip fra de forskellige år, hvorefter jeg fortalt lidt om den givne con. Det var nemmest at komme på ting at sige om de første år, da det var der, der skete flest nye ting. Med mig på scenen var de andre tre hovedarrangører, for således var ønsket fra dem. Jeg præsenterede dem ikke - jeg præsenterer egentlig sjældent mig selv i det hele taget... ^^; - for jeg jeg havde regnet med, at de selv ville gøre det, men det viste sig så, at det kun var Steen, der rent faktisk ville sige noget på scenen ud over mig altså.
Vi havde haft andre idéer til Afslutningsceremoni oppe og vende. Nogle havde bl.a. foreslået, at vi skulle afholde en begravelse, at vi skulle begrave en kiste og lave fællessang med Om lidt bli'r der stille. Vi valgte dog, at vi ville slutte på en "high note", så jeg havde sammensat en lille video med Yatta, Caramelldansen og Gangnam Style, så vi kunne slutte med fællesdans. Man kunne godt se, at der ikke var særlig mange, der havde været med i de tidligere år og kendte Yatta. Bagefter gav jeg folk mulighed for at komme op på scenen og tage fællesbilleder og filme, hvis de ville. Og så var SVScon egentlig forbi. Da jeg skulle ned af scenen og var ved at begynde og rydde til sidde, kom der et par stykker hen til mig, fordi de gerne ville sige personligt tak. De fortalte, hvor glade de har været for SVScon, og at connen har betydet meget for dem. Der kunne jeg igen mærke tårerne presse sig på, fordi jeg blev så rørt. Jeg bliver altid sådan lidt forlegen, når den slags sker, men jeg værdsætter det også helt vildt.

Der blev flere til oprydningen end forventet, så vi måtte faktisk efterbestille nogle ekstra sandwich hos Jan i cafeteriet. Det var dog bare fedt, at så mange gad blive og hjælpe. Oprydningen gik også sindsygt hurtig i år. Vi gik heller ikke rigtig op i at få sorteret de forskellige ting ligeså meget, som vi plejer. Det hele skulle bare pakkes ned i kasser og af sted. Verner var også allerede kørt af sted med et læs med ting, der kunne undværes, inden connen lukkede. Jeg tror desuden det hjalp gevaldigt, at der i år var lejet to varevogne i stedet for kun en. Meget af ventetiden forrige år har nemlig været pga. bilen, der skulle transportere ting væk fra sportscentret.
Da det meste af Multihallen var ved at være ryddet, kunne man godt mærke, at dampen begyndte at falde hos folk. Det var dog også kun forståeligt, når der efterhånden blev færre og færre tydelige opgaver. Omkring kl. 17 valgte vi derfor at tage en spisepause. Solen skinnede, så de fleste af os satte os udenfor og spiste. På den måde undgik vi også at svine alt for meget indenfor, hvor vi jo lige havde ryddet op. Line Prang fik taget lidt billeder; heriblandt et fællesbillede af de tilbageværende gophere, eventteam, os fire hovedarrangører og Kai.


Efter spisning smuttede langt de fleste gophere, men der manglede nærmest også kun fejning, kontrol af enkelte rum, og at putte de sidste ting i varevognene. Således var klokken vist ikke engang 19, da vi forlod Sportscenter Herning. Det var helt klart en ny rekord! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar