mandag den 9. november 2015

Anime efterår rykket til Metronaut

Vi er ved at være et godt stykke inde i efterårets animesæson. Tidligere har jeg her på bloggen lavet samlede indlæg, hvor jeg skrev lidt om de serier, jeg var begyndt på efter at have set 1-4 episoder. Den form har jeg også prøvet at ændre, så det blev til delanmeldelser efter 8 og 10 episoder. I forbindelse med denne sæson har jeg flyttet min aktivitet over på Metronaut. Da starten på sæsonen nærmede sig, spurgte jeg redaktørerne, om de helst ville have en samlet artikel om udvalgte serier eller en artikel per serie. De valgte en per serie, så dem er jeg i gang med at spytte ud derovre for tiden. Indtil videre har jeg lavet anmeldelser af:
Jeg har også sendt anmeldelser af to mere af sted, men de er endnu ikke kommet online endnu. Det drejer sig om:

  • Utawarerumono: Itsuwari no Kamen / Utawarerumono: The False Faces
  • Osomatsu-san / Mr. Osomatsu

Derudover regner jeg med at lave anmeldelser af: 
  • Mobile Suit Gundam Iron-Blooded Orphans
  • Subete ga F ni Naru: The Perfect Insider
  • Concrete Revolutio: Choujin Gensou
og de kommer nok ud i den rækkefølge. Det har dog været lidt underligt for mig at skulle give en karakter til en serie baseret kun på de første episoder. For mig betyder slutningen rigtig meget. Jeg lægger stor vægt på, hvordan en serie formår at binde sin historie sammen og få sine personer hen til en form for forløsning eller afrunding. Så med Metronautanmeldelserne af sæsonen nye serier, har jeg valgt at se på materialet i de givne episoder og potentialet deri, når jeg har givet karakter.


Psst... Det her er forresten blogindlæg nr. 500. ^^

Ingen kommentarer:

Send en kommentar