tirsdag den 19. april 2011

Fejl 40

Da rabatperioden for SVS udløb, og prisen steg, sendte systemet en infomail ud om dette. Vi har så siden modtaget en række mails fra utilfredse tilmeldte. Nogle mere høfligt skrevet end andre. Dette er bare et konstrueret eksempel:

Hvorfor fanden får jeg en mail om, at jeg ikke har betalt?! Jeg har betalt for lang tid siden. Jeg har en kvittering og alt muligt. Så hvorfor siger I nu, at jeg ikke har betalt? Jeg gider i hvert fald ikke at betale igen! Det kan I godt glemme.

I starten troede vi, at der var en fejl i systemet, men det drejer sig om en fejl 40. Det er meget svært at skrive et venligt, høfligt og forklarende svar på sådan en mail, hvor man samtidig skal forsikre dem om, at alt er i orden, men det er man jo nødt til. Jeg har mest af alt lyst til at skrive sådan her:

Hør her lille ven. Hvis du nu kun havde tilmeldt dig en gang, ville der ikke være noget problem. Så det er din egen fejl, at du får ekstra mail(s).

Der er en del som har tilmeldt sig flere gange, så selvfølgelig får de en mail, om at de ikke har betalt for de X antal ekstra tilmeldinger, de nu har lavet. Nogle laver kun en dobbelttilmelding, men vi har seriøst nogle, som har tilmeldt sig op til 5 gange! Vi formår at fange nogle af dobbelttilmeldingerne, men vi kan først slette de ekstra, når der er betalt, for vi ved jo ikke hvilket kvitteringsnummer, der vil blive benyttet. Næste år bliver systemet sat op, så man kun kan tilmelde sig en gang per mail eller sådan noget.

2 kommentarer:

  1. Jeg var kort bange for at det var mig der havde lavet en fejl i systemet igen i år da jeg læste din post. Men ja, det er træls når folk ikke kan holde tonen når de tror der er sket en fejl. Har jeg aldrig helt forstået.

    SvarSlet
  2. Maibritt, du må ikke gøre Sema så bange :( Ellers må i betale skræmme-gebyr til Kita!

    SvarSlet