mandag den 3. oktober 2011

Efterårets animesæson 2011

Det startede allerede i weekenden, og i løbet af de næste par uger vil der rulle endnu flere nye anime over skærmen i Japan. Efterårssæsonen er skudt i gang. Sæsonen byder på en række "fortsættelser" heriblandt Gundam Age, Bakuman 2, Fate/Zero, Shakugan no Shana III (Final), Squid Girl og Working!!. Selv har jeg glædet mig mest til nr. 2-4.

Generelt tegner efterårssæsonen til at byde på en del interessante serier, og der virker til at være et ret bredt udvalg. Der er selvfølgelig de sædvanlige moe, harem og ecchi serier, (som jeg normalt går en stor bue uden om) men ind imellem tegner der til at være nogle serier med potentiale til at blive spændende. Et par serier, som skiller sig ud fra mængden, er Chihayafuru, Kimi to Boku. og  Mirai Nikki. Den første kan dog gå hen og udvikle sig til en gængs shoujoserie, hvor heltinden kæmper for en drøm men samtidig skal vælge imellem to fyrer at dømme ud fra billedet på ANN. Jeg har dog mine forhåbninger, da det er Madhouse (Gunslinger Girl, NANA, Summer Wars, Death Note), som står bag serien. Kimi to Boku. skiller sig ud ved at være en slice-of-life serie kun med fyrer - måske bliver det en pendant til serier som Azumanga og K-ON. Mirai Nikki kommer med et interessant koncept ligesom C gjorde tilbage i forårssæsonen. Mirai Nikki bliver dog dobbelt så lang, så jeg håber, at der kan uddybes og udforskes mere i konceptet her.

Det er ret begrænset, hvad der vides om de nye anime endnu. Crunchyroll har endnu ikke nogen liste over hvilke serier, de har fået fra denne sæson. Jeg håber, at det snart kommer. Jeg har 9 serier, som jeg regner med at tjekke ud denne sæson - en del mere end der har været de sidste sæsoner. Nogle af dem har jeg allerede nævnt her, men jeg glæder mig i den grad også til at se om Gonzo (Vandread, Saikano, Full Metal Panic!) kan rejse sig fra støvet med den nye Last Exile: Fam - The Silver Wing.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar