mandag den 11. august 2014

Genki-genganger

Det var meningen, at jeg ligesom med Rasmus og Sofie skulle have lavet et interview med Anne her før og efter connen. Interviewet før blev dog aldrig færdiggjort, så nu får I i stedet det hele samlet. Billedet længere nede er taget af Henriette Lykke Høyer.


Hvor gammel er du?
21 år.

Hvor længe har du været interesseret i anime og manga?
Puuh, den er svær... Det hele startede med Ginga Nagareboshi Gin (Silver Fang) og Pokémon da jeg var 5-6 år, men dengang vidste jeg endnu ikke det var anime. Da jeg så gik i 4-5. klasse begyndte jeg at komme ind i anime ligeså stille, hvor jeg så serier som Neon Genesis og Ginga Densetsu Weed. Og så begyndte jeg at læse manga fra ca. 6. klasse. Så det er tilbage i... 2004-2005 at interessen begyndte, hvor jeg var bevidst om, hvad manga og anime er. :)

Hvilke år har du været med til Genki?
Alle år siden de startede i 2009. :D

Hvor langt rejste du for at tage til Genki?
Jeg rejser fra Aarhus, hvilket er en ca. 4 timer lang tur, da jeg rejser med bus for at spare lidt på transporten.

Hvilken Genki har indtil videre været den bedste efter din mening og hvorfor? (Dette spørgsmål blev stillet før dette års con.)
Jeg tror, jeg må sige, at det har været den Genki der var i 2011, da de stadig var i Roskilde, da der skete så mange fantastiske ting gennem den weekend, bl.a. lavede vi vores første cosplay act i cosplay-gruppen jeg er i; Anderegn, og vi vandt endda også en pris i form af Best Prop. ^^
Dengang var det vist ikke helt så udbredt med props + vi brugte vores props en del i vores act.

Hvad får dig til at vende tilbage år efter år?
Den fantastiske stemning, cosplayshowet, menneskerne der deltager, og at der er sovesale. Dog fik jeg ikke en soveplads i år, så jeg overnattede hos en veninde.

Hvilken betydning har Genki for dig?
Genki er som SVS en af de conventions, jeg har været til, siden den startede, så det er blevet lidt en tradition for mig at tage afsted. Så er det en fantastisk convention, der er hyggelig og har et bredt udvalg af events.

Levede dette års Genki op til dine forventninger?
Ja, dealer roomet havde et bredt udvalg, selvom jeg dog savnede lidt mere anime og manga (bøger og DVD'er).
Stemningen var fed, og det virkede til at Genki havde fået mere styr på Farum i år end sidste år, hvilket også er et plus. Jeg nåede dog ikke at være så meget igen på selve connen, da jeg overnattede hos en veninde, og vi kom lidt sent ud af døren både fredag og lørdag. Jeg synes også, måden de havde lavet cosplayscenen i år var fed, samt at de havde placeret den lille scene udendørs istedet for hvor den var sidste år.
Så alt i alt synes jeg, det har været en fed con med en masse episke mennesker og hyggelige events. 

Deltog du i nogen events?
Nej, jeg deltog ikke selv til nogen events, da jeg mest hængte ud med venner og bekendte, men min kæreste deltog i Caramelldansen marathonet og blev en af de 3 vindere, og så var jeg tilskuer til en del events.

Hvilke events var du tilskuer til, og hvad syntes du om dem?
Åbningsshowet, Karaoke på den store scene, Cosplayshowet, Caramelldansen marathonet, Craftmanship konkurrencen og så var der rave udenfor om aftenen, hvor jeg dog ikke dansede, men mig og nogle venner endte med at spille bold i et hjørne, da vi havde en badebold med en glowstick i.
Jeg synes, de alle var dejligt underholdende. Jeg var dog overrasket over, at der ikke var mere, da cosplayshowet sluttede. Det var nogle acts jeg ikke rigtigt forstod, men det var nok mest, fordi jeg ikke var inde i serierne, personerne cosplayede fra.
Så var der vist også en smule knas med lys/lyd, har jeg hørt fra et par af deltagerne.

Var der nogen områder, som du ikke brugte?
Ja, gameroom, garderoben og animebiografen var nok de eneste steder, jeg ikke nåede omkring i løbet af weekenden, men det er mest, fordi jeg generelt ikke er i gameroom og animebiografer til conventions, da jeg altid går rundt og snakker med folk eller kigger på ting
Orv ja.. jeg var selvfølgelig heller ikke i sovesalens område, da jeg ikke havde sovesalsbillet.

Hvad var din bedste oplevelse til Genki 2014?
Jeg tror, det må være da vi spillede bold under rave udenfor, da vi bare var flade af grin, når vi dummede os, eller at vinden tog bolden så den ramte andre folk eller trillede væk fra os, og random folk kastede den tilbage med et smil.

Hvordan synes du, at Farum Arena fungerer som ramme for Genki i forhold til Valby og Roskilde?
Jeg synes, at Farum virker bedre end Valby, men jeg savner klart Roskilde, da jeg synes, omgivelserne og lokalerne virkede bedre i Roskilde. Desuden savner jeg noget mere græsareal, som der var i Roskilde foran connen, hvor den store sten var. Jeg må dog sige, at Farum er et okay sted, der kan bare måske ikke være vildt mange flere deltagere mere, før det bliver trængt.

Er der noget, som du håber, at Genki forbedrer eller tilføjer til Genki 2015?
Ja, jeg håber, de får lidt bedre styr på deres madtilbud, evt. lidt mere udvalg og nogle lidt mere fornuftige priser. Jeg måtte give 50 kr. for en lille bitte portion med kylling i karry, som jeg ikke blev mæt af, så derefter tog mig og mine venner ud for at købe noget pizza. Og af hvad jeg med et hurtigt glimt på menukortet kunne se (det var ikke mig der var oppe og bestille), var der ikke rigtigt andet end kylling i karry med enten ris eller nudler. Så klart mere forskelligt mht. mad. Så kunne det også være fedt med lidt flere eventrum, så der måske kunne køre flere events, der skal bruge et rum for sig selv ad gangen.

Er der noget du håber, at Genki gentager i 2015?
Jeg håber, at de igen vælger at sætte den lille scene udendørs, hvis de holder sig i Farum. Så synes jeg også, at måden, de havde sat den store sal/cosplayscenen, op virkede super godt med skærme i hver side, og indhegningen foran var dejligt, da der på den måde ikke kom en masse uvedkommende og forstyrrede eller var ubehagelige på anden vis.

Hvordan synes du, at Genki har udviklet sig gennem årene?
Jeg synes, Genki har udviklet sig meget gennem årene og lært meget af deres fejl. Genki har også udviklet sig meget deltagermæssigt samt mht. teknik.

Har du allerede nu planer om at tage med næste år?
Ja, jeg regner stærkt med at tage afsted næste år, hvis jeg har pengene til det, da Närcon er blevet min 1. prioritet

Du sagde tidligere, at det var blevet lidt en tradition for dig at tage afsted til Genki. Så hvad har gjort, at Närcon nu er din 1. prioritet?
Det at det er helt nye mennesker, og at den er så stor, som den er, men samtidig er på samme hyggeniveau som SVScon. Selvom der er 7000+ deltagere, føles det slet ikke som SÅ mange, da området var så stort, at der aldrig var mere crowded i 1 rum end til de danske conventions. Så er der også frygtelig mange conventions i sommerhalvåret, men jeg har helt droppet J-popcon, så hvis jeg kan opretholde min økonomi og lave mig en lille con opsparing, så kan jeg stadig holde Genki-traditionen, da det netop ville være trist at misse en, nu hvor man har været til dem alle, samt at det er blevet en tradition.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar