Genki 2014 er forbi, og det er blevet tid til opfølgende interview med deltagere derfra. Det første er med Rasmus Jespersen på 22 år, som har været en del af Random Task Force (RTF) til Genki. Vil I læse, hvad Rasmus sagde før connen, kan I gøre det her.
Hvornår mødte du op til Genki?
Jeg mødte op torsdag aften for at give en hånd med der, hvor der var brug for det. Men de forskellige hold var allerede så godt med, at der ikke var det store at lave. Så det blev en meget rolig start på det hele
Hvor mange andre var mødt op på det tidspunkt, og hvornår mødte de andre hjælpere ellers sådan generelt op?
Der var mødt omkring 10-15 mennesker op fra RTF (som jo var det hold jeg hørte til) og ellers omkring en 25-35 mennesker fra andre hold.
Fortæl lidt om, hvad der skete, da du ankom. Hvordan blev du mødt, hvad blev du sat til osv.?
Før jeg ankom, havde jeg en rimelig god ide om, hvorhenne de forskellige ting lå henne fra sidste år, hvor Genki også var i Farum. Så jeg stod af i nærheden og gik hen imod Arenaen. Vi havde fået afvide via Chaos (Genkis interne kommunikationsplatform), at når vi ankom skulle vi melde os til HQ, som ville være inde på Stavnsholtskolen (samme bygning hvor garderoben har været begge år). Så der gik jeg hen. Jeg fik afvide, hvor RTF havde sovesal i år, så der gik jeg ned og droppede mine ting. Efter det blev jeg dirrigeret ned til gæstesovesalen hvor jeg hjalp sovesalsholdet med at rydde stole og borde så folk ville kunne sove i lokalerne. Der var selvfølgelig tid til på vej til og fra de forskellige steder at hilse på folk, man kendte. Der var generelt en afslappet atmosfære rundt på området.
Fortæl lidt om, hvordan opsætningen forløb.
Ved sovesalene havde de ansvarlige en plan over hvilke rum der skulle ryddes. Så vi var normalt 3-4 mennesker til at rydde et klasselokale, hvilket bestod i at rykke og stable borde og stole langs væggene, så der var fri plads inde i midten af lokalet. Dette blev så gjort slavisk i alle rummene hvor folk skulle sove. Det mest besværlige var faktisk kantinen, da der var en hulens masse borde og stole. Men vi endte med at stable bordene i 3 niveauer (hvilket var et helvede at få ned igen bagefter xD ). Garderoben var en lidt mere kaotisk opgave. RTF stod for hele garderoben. Vi havde for det første ingen rigtig plan over, hvordan det hele skulle foregå. Dette blev der hurtigt rettet op på. Der var en der fik ansvaret (jeg meldte mig og fik jobbet), og så stødte vi ellers ind i næste problem. Vi havde ikke tape til markering af pladser og sådan noget til at starte med. Så det måtte vi vente på, før vi kunne gå i gang. Det ankom lidt før connen startede. Så imens andre tjekkede folk ind var jeg i gang med at markere pladser op. Men det gik faktisk ganske smertefrit.
Hvilke opgaver havde du ellers i løbet af connen?
Jeg gik en smule rundt og tjekkede toiletter for om de nu var rene nok og om der var nok toilet papir. Jeg stod også og organiserede kø til cosplayshowet og tjekkede armbånd. Jeg havde også en enkelt opgave, hvor en gæst havde informeret om at "sovesalen så lukket ud". Dette tjekkede jeg, om passede (det gjorde det heldigvis ikke). Jeg havde også en armbåndsvagt lørdag nat. Planen var originalt, at alle indgange bortset fra en indgang til området skulle lukkes om aftenen. Det gav nogle uheldige omstændigheder fredag aften, så vi blev spurgt, om vi havde lyst til at sidde lørdag aften og tjekke ved hovedindgangen for at få det hele til at gå gnidningsløst
Hvor længe blev du under oprydningen søndag, og hvordan forløb det ellers?
Jeg blev til en 22.30-tiden, og der var vi stortset færdige med det hele. Da jeg forlod området var folk i gang med at pakke alle tingene der skulle væk fra området ned i en garage, så det nemt og smertefrit kunne hentes de næste par dage. Der var et par statusmøder i løbet af aftenen og der var folk generelt rigtig godt med. Det hele var gået hurtigt og smertefrit. Klokken 8 cirka var det meste pakket ned, og klokken 9 var det stortset kun informationen, som folk ventede på. Selvom alle folk var smadret og udkørt var der generelt en god stemning, og folk var også rigtig effektive.
Hvor mange mennesker bestod RTF af i år? Fandt du antallet passende?
Vi var vist lidt over en 30 mennesker på RTF-holdet. Med det arbejde der blev givet til os, var det egentlig en god størrelse. Hvis vi havde været et par stykker mere, så kunne alle have nøjes med 7 timers vagt i alt over weekenden. Men jeg sytnes selv, at vi havde det ganske godt.
Hvordan var stemningen og fællesskabet blandt de frivillige - både i RTF men også på tværs af teams?
Nu er dette en af hovedgrundene til at jeg tager afsted. Jeg kan kun sige, at den igen i år har været fantastisk. Faktisk endnu bedre end sidste år. Der var en hel del kaos sidste år, men i år har der været meget mere struktur på. Hvilket vil sige at folk har været mindre stresset (i det omfang det nu kunne forebygges). Dette har både været i gruppen men også på tværs. Det fede ved det hele er jo, uanset hvem du er, og hvorfra du kommer, så er folk altid åbne og klar til at inkludere dig. Det er simpelt sagt fantastisk
Fik du nye venner?
Det gjorde jeg ja - hovedsagligt blandt de andre staff. Der var f.eks. en meget sød pige i Informationen og ellers flere nye bekendtskaber i RTF-teamet. Der var også en sød pige fra Viborg, og man kan jo sige, at det er afstande, som man kan leve med.
Var der noget du særligt godt kunne lide ved at være RTF i år?
Der har som sådan ikke været noget specielt ved Random Task Force i år i forhold til de andre år. Men det har altid været og vil altid være et awesome team med herlige mennesker og godt humør.
Har du tænkt dig at melde dig igen næste år - i RTF igen eller i en anden gruppe?
Det har jeg. Genki er en af de ting jeg glæder mig mest til på hele året og jeg vil meget nødig gå glip af det (det samme gælder desuden for SVScon og til dels også Jpopcon). Sandsynligheden for, at det bliver RTF næste år, er rimelig stor, og jeg ser allerede nu frem til det.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar