torsdag den 1. oktober 2015

Spændt førstegangsdeltager til GEEKcore

Så er jeg klar med endnu et optaktsinterview til Geekcore, som jo løber af stablen om 14 dage. Connen foregår torsdag til lørdag, men festen lørdag aften kører natten over. Så nogle tæller det som fire dage. En af dem er Amalie Bojer, og hun skal selvfølgelig være med hele vejen igennem. Amalie  er 16 år og bor i Hillerød. Hun planlægger at cosplaye en Weeping Angel fra Doctor Who til GEEKcore. Ud over cosplay består hendes interesser af spejder, anime og serier.


Hvordan hørte du om GEEKcore?
Min veninde fortalte mig om det.

Hvor stor betydning har afstanden til GEEKcore for dig? Ville du f.eks. stadig være taget med, hvis det foregik på Fyn eller i Jylland?
Selvfølgelig. ;) Det ville være fedt at komme lidt rundt i landet.  ;)

Hvorfor har du valgt at tage med til GEEKcore?
Fordi min veninde skulle med, og jeg gerne ville til endnu en convention, efter jeg har været til Genki i sommerferien.

Hvordan forventer du, at GEEKcore vil være i forhold til Genki?
Større, med mere plads pga. færre mennesker.

Hvad synes du om, at GEEKcore spreder sig ud over en række fankulturer?
Det, synes jeg, er dejligt! Det cosplay, jeg kommer med, er ikke et animecosplay, selvom de fleste coplayer fra anime. Så jo, det er jeg meget glad for.

Hvad synes du om, at GEEKcore ligger torsdag-lørdag?
*Til søndag. Anyway, jeg synes det er skøønt, at conventionen varer så lang tid. Så når man jo at lære flere mennesker at kende. 

Hvad synes du om prisen for at deltage?
Jeg synes, det er billigt i forhold til, at man kan få soveplads og billet til under 400 kr.

Hvordan er dine forventninger til GEEKcore 2015?
Jeg forventer, at det bliver en god oplevelse med masser af events, masser af hygge og masser af underholdning. :D

Hvad ser du mest frem til ved GEEKcore 2015?
Jeg ser mega meget frem til cosplayshowet!!! Jeg elsker cosplayshows!! 


Hvorfor ser du mest frem til cosplayshowet? Hvad er det, du godt kan lide ved det?
Alle de mega flotte cosplays, alle de kreative sketches! Cosplayshowet er den ting, som jeg glæder mig aller mest til!


Øh... det er vist bare en catwalk, altså ingen acts. Sådan var det i hvert fald sidste år.
Nå, okay.. men sådan var det i hvert fald til Genki...

Har du selv overvejet at gå på scenen? 
Ja, rigtig meget faktisk. ;) 

Hvad synes du om gæsterne, der er blevet annonceret indtil videre?
Jeg ved ikke så meget om de gæster, der kommer, men det lyder da sejt nok. :)

Har du tænkt dig at kigge nærmere på de forskellige gæster inden GEEKcore?
Det tror jeg ja.

Er der en bestemt type gæster eller endda specifikke gæster, som du gerne så til GEEKcore?
Youtubere! Hvis jeg selv kunne bestemme... så ville det være fedt hvis Coolagebrothers kom. <3 

Hvad synes du om programmet indtil videre? Har du f.eks. udset dig bestemte events, som du bare MÅ deltage i?
Cosplayshowet <3 DANCE OFF og sidst men ikke mindst det event der hedder ”From movies to comics” - yay Marvel!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar