torsdag den 9. maj 2013

SVScon conrapport del 2: Dørene åbner fre-lør

Som jeg sluttede med at skrive sidst, så flød check-in ganske godt. Jeg har fået af vide, at der, da der blev tjekket flest ind, kom 54 igennem på 10 min. Det er 11-12 sek. per person. Det er altså meget godt klaret vil jeg mene. Så applaus til sema, Morten og resten af check-in holdet. 

Jeg skulle først noget kl. 19.30, så jeg havde god tid til at få noget aftensmad inden. Så jeg udnyttede, at der ikke var særlig mange i cafeteriet og fik en cheeseburger omkring kl. 17.30. Den smagte nu meget fint. Jeg blev pænt mæt og spiste da heller ikke helt op. Jeg satte mig sammen med Marianne, som sad helt alene og pludselig havde vi sat 2-3 borde mere til, fordi der var kommet flere mennesker til, som også skulle have aftensmad. XD

Folk begyndte at komme ned til Multihallen omkring kl. 18, hvor dørene også skulle åbne. Jeg fik lige gopherne til at tjekke en sidste gang, inden vi lukkede folk ind, så den blev vist 5-10 min over, inden vi åbnede. 
Efter jeg havde været ovenpå på toilet, havde jeg et lille styrt ned af trappen. Lige idet det skete tænkte jeg bare "Nej! Det her sker bare ikke. Jeg skal bare ikke tumle ned af de sidste trin og blive totalt forslået." så jeg greb ud efter gelænderet - og fik fat i det. Desværre svarede afstanden til længden på min arm, så jeg landede lige på røven på trappetrinnet. Det hele kunne selvfølgelig være gået meget værre, men nøj hvor gjorde det ondt. Jeg sad og sundede mig lidt og så humpede jeg ellers tilbage til receptionen, imens jeg tænkte "Ikk' tude, ikk' tude!". Jeg følte mig lidt som en gammel kone... XD Så hvis I har undret over, at jeg gik sjovt, og/eller at Morten kom med kommentarer om, at jeg havde ondt i røven, så er det her forklaringen. ^^; Han fik det jo lige sagt over walkie, da vi var på vej over på Danhostel. 

Da TAT var travlt optaget af auktionerne, og Morten var bundet til check-in (og de er de to, som ellers har håndteret Freestyle), meldte jeg mig til at stå for det i år. TAT skulle bare sætte mig ind i, hvordan sms-afstemningen fungerede. Der var imidlertid kun en enkelt gruppe, som mødte op kl. 19.30 og meldte sig til. :( I løbet af Velkomst kom der en gruppe mere og efterfølgende to grupper, som ville vide, hvad det gik ud på, men da jeg havde forklaret det, ville de ikke være med alligevel. Så vi aflyste Freestyle. Da vi skrev på Facebook, at vi overvejede at droppe Freestyle, var der ellers en del, der skrev, at det måtte vi ikke. Vi skulle endelig beholde det, fordi det var anderledes... men det er selvfølgelig også nemmere at skrive på Facebook end at stille op og deltage eller også ville dem der skrev bare se på. 
Dette års Velkomst var lavet på en lidt alternativ måde. Velkomst var sat op som en tutorial til et spil med Attention Shark som guide og mig som spiller. Jeg havde været meget spændt på, hvordan folk ville tage imod konceptet, og om de kunne forstå, hvor vi ville hen. Jeg må også indrømme, at jeg havde lidt svært ved at tolke publikums reaktion, da jeg stod på scenen under Velkomst. Efterfølgende har jeg dog hørt nogle positive udtalelser - og ingen negative, så det vælger jeg at se som, at folk kunne lide det. Hehe ^^
Da Freestyle jo ikke blev til noget, var der pludselig et stort hul indtil Auktion, så jeg sagde til Michelle, at hvis de kunne starte før, måtte de gerne det. Der var jo en del ting, de skulle igennem. XD Således startede Auktion en halv time før tid. 

Mit eget næste punkt var Orienteringsløb. Der fik Morten lige pludselig travlt 20 min før, for han havde ikke fået printet sit materiale. Han nåede det dog lige i sidste øjeblik, men han måtte droppe lamineringen. Der var kun nok personer til 4 hold med 3-4 personer på hvert, men dem der deltog virkede til at have det sjovt. Min post var lavet om til noget helt andet i forhold til sidste år, og det fungerede væsentlig bedre - især med hensyn til tiden. Faktisk var der kun 1 hold, som brugte tiden fuldt ud hos mig, så det havde måske været mere praktisk, hvis jeg skulle sende dem længere væk end Eventrum 2 - jeg stod i Eventrum 1. Der var 5 poster, hvor der skulle løses forskellige typer opgaver på tid.

Resten af aftenen havde jeg ikke noget, jeg skulle stå for, så jeg holdt mig omkring receptionen og forholdt mig mest muligt i ro - for ja, jeg var stadig øm efter mit styrt. Der var sket en forglemmelse omkring Boksning, så Skibet er ladet med... blev flyttet til Eventsalen. Mit indtryk var dog, at de forskellige events generelt kørte godt. Der var bare ufattelig meget arbejde med auktionerne.
Lørdag stod jeg op omkring kl. 8-9 stykker. Jeg spiste morgenmad i cafeteriet og forsøgte at tvinge mest muligt ned, for jeg vidste, at der ville gå lang tid, før jeg fik tid til at spise igen. Der var som sagt gået lidt kage i den med Boksning, da de skulle træne derinde kl. 10-12, så Kimono kitsuke workshop var blevet rykket ind i Eventsalen sammen med Lolita loppemarked. Der var da også fint plads til begge dele. 

Da det var kommet på plads, gik jeg en tur over til Timeline quizzen, som Morten afholdte, og hvor jeg blev udnævnt til pointtæller. Quizzen fungerede fint i Multihallen også, men vi har fundet ud af, at Morten ikke kan afholde events om lørdagen, da han står for for mange andre ting, som kan komme op i løbet af den dag. Der var sket en misforståelse mellem Kai (bestyreren af Sportscenter Herning) og Morten, så vi havde fået alt for lidt stole. Så det skulle Morten pludselig til at håndtere midt i quizzen, som han i forvejen åbenbart havde afsat for lidt tid til. XD Det kom dog til at passe, da han kortede lidt af quizzen. Der blev fundet en vinder, og derefter sørgede jeg for, at der blev stillet om til Spilquiz. Dels skulle bordene rykkes tættere på lærredet, og der skulle sættes 4 mere op. Spilquiz havde lidt tekniske problemer, så de blev forsinket en 5 minutter. Der var et virkelig flot fremmøde til Spilquiz. Det var noget mere populært, end jeg havde regnet med. 
Imens Spilquiz kørte sad jeg i receptionen sammen med Palle og forberedte Billedstafet. Til det event skulle jeg nemlig bruge nogle af de billeder, som Morten havde brugt til Timeline quiz, så der skulle laves nye bunker. Det tog noget længere tid end jeg havde regnet med, for pludselig var der kun 5 min til Holdquiz.
Kl. 12 havde jeg Holdquiz i Multihallen. Der var en lille smule stress på inden, da vi lige skulle have instrueret et par personer i det miniskuespil, de skulle lave. Første runde af quizzen blev hurtigt fyldt op med deltagere, men det kneb lidt mere med anden indledende runde. Vi løb også ind i nogle tekniske problemer med vores lydklip, selvom jeg havde testet det hjemmefra. Det blev lidt primitivt, men vi fik dem kørt igennem. Deltagerne virkede til at have det sjovt. Holdene var også ret jævnbyrdige - og det er jo sjovest, når det er tilfældet. Det synes jeg i hvert fald. 

Kl. 13.45 havde Morten og jeg aftalt, at der skulle være mulighed for at afhente tribunebilletter. En tribunebillet giver adgang til en plads på tribunen under SVScosplayshow, og den koster ikke noget. Vi har valgt at gøre brug af "billetter", for at sikre at, der ikke står folk i kø til pladserne, som så ikke kan få en, og derfor ryger bagerst i køen til pladserne på gulvet. Vi udleverer kun en billet per person. Vi skal være noget bedre til at forklare, hvordan tribunebilletterne fungerer - og så skal vi nok give dem et andet navn, da ordet "billet" kan indikere, at de koster noget. Jeg havde regnet med, at jeg ville blive overløbet, så jeg fik organiseret noget opmarkering af køområde, inden jeg begyndte at dele tribunebilletter ud. Lige da vi åbnede op, var der da også en masse mennesker, men uddelingen gik hurtigt og uden kaos. Da køen var væk stod jeg også stadig med en god sjat tribunebilletter tilbage. I løbet af de næste 15 min kom der så grupper af 2-4, som hver fik en billet. Derefter gad jeg dog ikke blive stående længere, så jeg stak billetterne i baglommen og gik af sted. 

Det efterlod mig faktisk med en lille times pause inden mit næste event. Jeg havde desværre glemt, at der var Caterpie-løb, så det missede jeg. Jeg glæder mig dog til at se video derfra. Jeg fandt mig i stedet en solrig plads i cafeteriet, hvor jeg spiste en fransk hotdog sammen med et par gophere og nogle fra eventteamet. Det var ret rart og have den pause i år. Tidligere har jeg skulle skynde mig at spise et eller andet på 15 min imellem to events. 

Til Anime Anbefaling havde 6 af os i eventteamet udvalgt hver to anime, som vi anbefalede. Derefter var ordet frit. Folk kunne både efterspørge anime og selv komme med anbefalinger. Der mødte en 40 stykker op til eventet, hvilket var flere end jeg umiddelbart lige havde regnet med. Den afsatte time passede meget godt. Det kunne måske have fortsat lidt længere, men jeg tror, at det måske bare ville være blevet trukket i langdrag så. Cille og Michelle gik så snart de havde anbefalet deres, for de havde andre events, de skulle afholde. Da kl. nærmede sig 16, smuttede både Lars, Mads og Juliane også for at gøre klar til andre events, så jeg kom til at runde af.

Jeg fik heller ikke set Lad hatten gå rundt. Jeg ville ellers gerne have set, hvad folk fik ud af vores randomme og til tider interne sætninger, som de skulle agere ud fra. I stedet fik jeg set lidt Plushie groping, inden jeg skulle gøre klar til Who's your daddy?. Jeg havde glædet mig meget til denne quiz. Der var da også et godt fremmøde. Jeg er dog overbevist om, at jeg og os, der havde lavet quizzen eller kendte os, der havde lavet den, havde det væsentligt sjovere end publikum og deltagerne. XD Sådan følte jeg det i hvert fald, da jeg lå flad af grin hen over tastaturet, og resten af lokalet sad sådan lidt "what..?". XD Quizzen gik ud på at gætte fædre fra anime og manga. Vi havde indtalt lydklip, hvor vi med barnestemmer beskrev fædrene. Den virkede til at være meget svær. Så vi har snakket om at ændre konceptet til næste gang, så personen der skal gættes, er mere kendt. Her var det jo tit barnet, der var kendt. Quizzen varede ca. 1,5 time. 

Så var det tid til aftensmad. Jeg fik madtilbuddet, men jeg kunne faktisk ikke spise særlig meget. Efter jeg havde spist, smuttede jeg på Danhostel, gik i bad og skiftede til min fine kjole - og mine nye røde sko, som Juliane åbenbart gik meget op i... XD

Det næste jeg vil skrive om er SVScosplayshow, og det kommer jeg nok til at skrive en del om, så jeg vælger at stoppe her. Det her blev også til en længere omgang. ^^;

Ingen kommentarer:

Send en kommentar