onsdag den 8. maj 2013

SVScon conrapport del 1: forberedelserne ons-tors-fre

Så er der liv i bloggen igen. Sidste år blev min SVScon conrapport i hele 5 dele. Jeg deler også rapporten op i år, så I løbende kan få noget at læse. Hvor mange dele den bliver på, ved jeg ikke endnu, men der kommer i hvert fald 3. Første del her bliver om de sidste par dage op til connen og forberedelserne. Derefter vil jeg fortælle om, hvordan min SVScon har været – den kunne nemt gå hen og blive lang og/eller i flere dele. Så vil jeg nok også bruge et blogindlæg på at se mere overordnet på connen, og de ting der kan gøres bedre eller anderledes, og de ting som fungerede rigtig godt.

Onsdag den 1. maj havde Morten og jeg vores sædvanlige indkøbstur, hvor vi er rundt i Herning og købe alle de ”almindelige” ting, der skal bruges til connen – altså ting der ikke skal special bestilles. Vi startede i PlusOffice, hvor vi købte kontorartikler og som Morten sagde ”bras” til Hobo Cosplay. XD Derefter gik turen til Harald Nyborg, hvor vi fandt mere bras, flyttekasser og diverse. Vi skulle faktisk ikke have så mange ting i de to butikker, som vi plejer. Det skyldes nok, at vi er ved at have et fint lager af ting, der kan genbruges så som stikdåser og kontormaskiner. Vi måtte også i HerningCentret, hvor vi bl.a. næsten tømte Glitter for hårbøjler, som skulle bruges til Caterpie-løb. Det var altså en underlig blanding vi kom hjem med i bagagerummet. Yay for stationcar med bagsæder, der kan slås ned, så man har et stort bagagerum. Jeg føler mig virkelig gammel, når jeg kommer med den slags udtalelser... XD

Da vi kom hjem gjorde vi stuen klar til modtagelse af det hjælpende folk. Om aftenen kom Juliane, Martin, sema og Flemming. Juliane og jeg kastede os over ting, der skulle printes og lamineres. Drengene blev reduceret til små børn i en slikbutik, da vores lille ekstra værelse blev omdannet til computercentral. sema fik julelys i øjnene bare ved synet af serveren. Se hvor glad han ser ud. Det gik resten af aftenen stort set med. Inden vi gik i seng lagde vi en slagplan for, hvad der skulle ske om torsdagen. Jeg vil sige, at det var meget godt, at der ikke var flere til overnatning i lejligheden. Der kunne nok godt have været en enkel mere, men der var pænt fyldt med ting og folk.

Torsdag kl. 10 blev der leveret borde, stole og scene ud til Sportscenter Herning. Heldigvis havde Kai (bestyreren) sagt, at vi ikke behøvede møde op med en mand, han havde folk nok selv. Flemming og sema kastede sig igen over computerne. I denne omgang gik det dog ikke lige så godt, som aftenen før. Det drillede faktisk en del. Juliane og jeg lavede fortsat kontorting og begyndte at lave eventmapper - en til hvert medlem af eventteamet. Det tog faktisk næsten hele dagen. Nu var der også en del flere medlemmer i teamet i år i forhold til sidste år.
Omkring middag hentede Morten den trailer, vi havde lejet og kørte hjem til Steen for at hente det første læs ting. Aftalen var, at Flemming skulle tage ud i sportscentret kl. 15 og hjælpe med at stille madteltet op, men der blev bud efter ham omkring 40 min før, da Morten og Steen godt kunne bruge en ekstra person til at læsse af. Heldigvis var vejret fint. Sidste år stod de i fire timer og læssede af i regnvejr.
Hen af eftermiddagen ankom Stefan og Karina også til lejligheden. Så da vi skulle spise aftensmad, var der godt fyldt. Menuen stod på langtidsstegt cuvettesteg, koldhævet flutes og ovnbagte kartofler med basilikum og hvidløg. NOM Efter spisning pakkede vi trailer og biler.
Således passede det faktisk også ret godt med, at vi var i sportscentret kl. 20, hvor vi havde sagt til de andre gophere, at de bare kunne komme. Der var faktisk en del til at hjælpe med at stille op - også nye folk. Det var rigtig godt at se. Opstillingen gik også væsentligt bedre i år, men vi skulle selvfølgelig heller ikke bruge 3-4 timer på ophængning af lærred. XD Rækkefølgen gik dog lidt i vasken pga. en misforståelse mellem Morten og jeg, så vi måtte flytte lidt rundt på pavillonerne, efter vi havde sat dem op. Omkring midnat begyndte folk at gå i seng. Kl. 00.30 kørte Morten, Juliane, Martin og jeg tilbage til lejligheden. Juliane og Martin skulle sove på Danhostel, så de havde ikke nogen madras med, så de lånte vores sovesofa.

Fredag morgen begyndte kl. 7.00. Kl. 9 var der morgenmad i sportscentret. Opsætningen gik efter planen. For mit vedkommende kom der dog lidt stress på, da det var lige som om, at jeg ikke rigtig kom videre i antallet af opgaver... Jeg syntes hele tiden, der dukkede 2-3 nye ting op, når jeg havde løst en opgave. I år fik jeg dog sat receptionen op, så den fungerede bedre - og jeg havde i hvert fald nogenlunde styr på, hvor tingene var.
Den første dealer ankom kl. 11, og efter Steen havde anvist ham til hans plads, kørte Steen og Lars på indkøbstur. Morten måtte også af sted, så jeg tænkte, at jeg hellere måtte blive, så der var en hovedarrangør tilbage. Som sædvanligt var der diverse småproblemer. Computerne drillede også fortsat vores to teknikere. Da de gik på kompromis, lykkedes det dog at få systemet op at køre. Selvom jeg en overgang følte mig meget presset, nåede vi faktisk tingene til tiden. I år kom der ikke så mange folk i helt så god tid, som der tidligere har gjort. Jeg tror det skyldtes, at det ikke var muligt at betale i døren. Jeg tror nu også, at det var rart nok, at der ikke var så mange mennesker, da de skulle stille check-in op. Jeg plejer at observere fra god afstand, når det kommer til check-in. Det er ikke mit område, og for mange kokke kan nemt fordærve maden. Det hele så dog ud til at køre gnidningsfrit.

Så vil jeg stoppe her for denne omgang. I næste del vil jeg starte med at fortælle fra, da connen åbnede dørene.

1 kommentar:

  1. Hvor er det spændende at se "bag om" SVS på den her måde <3!

    SvarSlet