torsdag den 29. august 2013

Tanker om Genki 2013

Jeg skal som sagt ikke selv til Genki i år, men jeg er alligevel spændt på efterfølgende at høre, hvordan det er gået. Genki byder sine gæster velkommen i nye omgivelser. Connen er nemlig rykket til Farum Arena i år. Dette er 2. gang, at Genki har flyttet lokation og dermed også by. Det betyder, at selvom de ikke er bekendte med de nye lokaler, så er de bekendte med de udfordringer, der kan være ved et lokationsskift. Så vidt jeg har forstået er Farum Arena ca. samme størrelse som Roskilde Kongress & Idrætscenter - men selvom størrelsen måske er ca. den samme er indretningen det sikkert ikke. Det bliver spændende at høre, hvordan Genki har valgt at bruge de forskellige lokaler, og hvordan det fungerer. Jeg er også spændt på, om flytningen til Farum vil påvirke deltagerantallet.

Sidste år fik Genki høvl for håndteringen af sovesalene. Der var utrolig dårlig kommunikation omkring åbningstider og ikke mindst, hvornår folk skulle være ude søndag. Desuden lød det til, at der var utrolig lidt styr på selve sovesalen. Der var ikke system i, hvor folk lå, og der var meget snak - også fra Genkis folk. På det punkt får Genki nu mulighed for at bevise, at de kan finde ud af det.
På Facebook stiller folk en del spørgsmål mht. sovesalene. F.eks. om man må medbringe en dobbeltluftmadras, hvis man kun skal sove en på den og om folk vil blive vækket i sovesalene, inden de skal ryddes ud. I Genkis tilfælde er det faktisk meget reelle spørgsmål, for der står ikke noget om det på Genkis hjemmeside. Faktisk er reglerne for sovesalene ret begrænsede. I Genkis Facebookgruppe har den ansvarlige for sovesalene udtalt, at folk vil blive vækket kl. 11 søndag, hvor sovesalene vil lukke kl. 12. Dette står der intet om på hjemmesiden. Forhåbentlig er det med i conbogen.

Det virker i det hele taget til, at der bliver skrevet mange oplysninger i Facebookgruppen, som ikke er til at finde på hjemmesiden... de bliver skrevet af almindelige personprofiler, så med mindre man har et godt kendskab til, hvem der står for hvad til Genki, er det ikke til at finde ud af, hvad eller hvem man kan regne med. Jeg må indrømme, at jeg ikke forstår Genkis valg af kommunikationskanal, men det er jo op til dem. Personligt foretrækker jeg at få information og give det gennem officielle kanaler, da det gør det nemmere at vide præcis, hvad man kan forholde sig til.

Mit indtryk er bare generelt, at Genki kører på en helt anden måde end i hvert fald SVScon og nok også J-Popcon. Jeg siger ikke, at det er skidt - det er bare ikke min kop te. Når man ser på Genki virker det dog overordnet til, at det fungere for dem, for folk går jo generelt set glade fra connen år efter år.

Sidste år havde Genki besøg af den japanske musiker Kohei Tanaka, men i år er der ikke annonceret nogen udenlandske gæster. Der er nok sparet lidt på budgettet i år. Faktisk er selve indholdet af connen blevet annonceret ret sent. Områderne har dog været kendt længe, men events har ladet vente på sig. Faktisk er der her dagen før connen ikke engang et program... gad vide, hvordan det egentlig hænger sammen med trykning af en conbog...? Ikke desto mindre virker det som om, at folk er strømmet til Genki og har købt billet nærmest så snart billetsalget åbnede, fordi folk kender Genki og har nogle forventninger baseret på tidligere år.

Jeg vil ønske alle, der skal til Genki både som arrangør, hjælper og almindelig deltager en rigtig god con. Jeg glæde rmig til at høre jeres historier fra den. ^^

Ingen kommentarer:

Send en kommentar