søndag den 6. oktober 2013

Poke, poke... hey Geekcore? *stilhed*

Med kun 11 dage til Geekcore skulle man tro, at der ville være en masse info oppe omkring connen - men nej. Faktisk er hjemmesiden helt nede, og dette er ikke engang annonceret, undskyldt eller på nogen måde forklaret på Geekcores Facebookside. Den sidste besked på Facebooksiden er tilbage fra 7. september, hvor der blev åbnet for billetsalget. 
Der er også ubesvarede spørgsmål tilbage fra slutningen af september. Den eneste grund til, at jeg nok fik svar på min kommentar, var fordi jeg fik et tip om, hvem der måske stod for det omtalte, hvorefter jeg taggede ham. Mit spørgsmål gik på, hvor programmet blev af. På hjemmesiden stod der nemlig, at der ville komme et program op en måned før connen, men det skete ikke - og der er stadigvæk ikke sket noget. Det er egentlig ikke, fordi jeg mener, at man nødvendigvis behøver at offentliggøre et program en måned før en con, men når man har lovet det, er det simpelthen for dårligt, at det bliver forsinket så meget - især når der ikke engang kommer en forklaring eller noget som helst omkring det. Hvis man ikke ved, om man kan have det klar en måned før, så lad da være med overhovedet at skrive noget. Lige nu regner jeg lidt med, at det bare bliver det samme som til Genki, hvor programmet kom ud natten til connens første dag. XD 
Folkene bag Geekcore kan jo ikke engang bruge undskyldningen om, at det er deres første con. Jo, det er godt nok første gang, at Geekcore afholdes, men det er folkene bag Genki, der står bag (så vidt jeg er orienteret), så de må have noget erfaring at bygge ovenpå. 

Det hele virker bare utrolig rodet og uorganiseret. Det bliver heller ikke bedre af, at det åbenbart er særdeles svært at komme i kontakt med Geekcore. Mailen på hjemmesiden virker åbenbart ikke, og som sagt kommunikeres der yderst lidt igennem Facebooksiden. Jeg endte da også selv med at opgive at få lavet det interview med Allan, som jeg nævnte tidligere på året, da han aldrig vendte tilbage med svarene på de spørgsmål jeg havde sendt ham, selvom jeg spurgte til dem adskillige gange via forskellige kanaler. 

Da Geekcore kom frem i foråret, syntes jeg egentlig, at det lød meget interessant, og jeg var spændt på, hvad det kunne blive til, hvilket også var grunden til, at jeg bad om et interview, som jeg fik et ja til. Som tiden gik, og det var meget småt information, faldt mine forventninger dog gradvist. Især fordi det også virkede som om, at der ikke blev gjort særlig meget ud af arbejdet med connen - eller det var i hvert fald ikke synligt. 
Min skepsis skyldes nok også, at jeg tidligere har set to af Allans projekter falde til jorden: Sommercon og Lanscape. Sommercon var til grin og Lanscape nr. 2 måtte vist først flyttes pga. få tilmeldte for senere at blive helt aflyst. Tilbage i maj lovede Lanscape som svar på et spørgsmål på deres Facebookside, at der snart ville komme nogle annonceringer, men den nyeste post er fra 1. januar med info om, at Lanscape 2 er udsat. XD

Mit indtryk lige nu, at der skal ordnes en masse her i sidste øjeblik. Det kan selvfølgelig også være, at jeg maler Fanden på væggen, og at alt er i den skønneste orden, men efter de kaosmeldinger jeg hørte efter Genki 2013 og manglen på information fra Geekcore, så tvivler jeg ærlig talt på, at der er totalt styr på tingene. Det ville ellers være en oplagt mulighed til at bevise, at Genki-folkene og Allan godt kan have struktur og orden i sagerne.

Nej, jeg skal ikke til Geekcore. Der virker simpelthen til at være for lidt styr på det hele til, at jeg gider bruge så mange penge på det. Jeg kan dog ikke lade være med at være nysgerrig omkring det, og efterfølgende vil jeg da også rigtig gerne høre, hvordan det er gået. Man kunne jo blive positivt overrasket.

5 kommentarer:

  1. Det skriver hun da heller ikke?

    Er selv blevet brænd af af Allan en del gange desværre :-/ Dem mand er fantastisk til at sætte ting i gang med holde ved er hans svage sige

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er var ikke til bloggen jeg skrev det, men til at det eneste jeg ved om Geekcore er at det ikke er et LAN-party

      Slet