mandag den 8. december 2014

Tilbage til barndommen: Wedding Peach

Wedding Peach er mahou shoujo. De har dog den mest upraktiske "kampuniform", jeg nogensinde har set. Når pigerne forvandler sig, bliver de til brude i store hvide kjoler med brudebuketter. De skal så forvandle sig en gang til for at komme til det klassiske miniskørt. Fjenderne er dæmoner, men en af dem er lille og nuttet, så den kommer selvfølgelig over på pigernes side og bliver deres hjælper. Derudover viser hovedpersonens crush sig også at være en dæmon (med hukommelsestab), men deres kærlighed overvinder naturligvis deres forskelle.

Jeg så Wedding Peach på RTL2 nogle år efter, jeg havde set Sailor Moon. Jeg har nok været en 10 år. Jeg var lidt sen til at komme i gang med serien, for ved første øjekast syntes jeg bare, at Wedding Peach var en Sailor Moon-klon. Det var, inden jeg vidste, at mahou shoujo er en hel genre. ^^; Jeg overgav mig dog hen af vejen og begyndte at se den. Da jeg så havde set den færdig, fandt jeg ud af, at der faktisk er en fortsættelse, som RTL2 ikke havde vist. På daværende tidspunkt var jeg faldet nok for serien til at ærgre mig over det. Det skyldtes bl.a., at der senere henne i sæson 1 kommer en ny magisk pige med ud over de oprindelige tre, og hende kunne jeg bedre lide, så jeg ville gerne have set mere til hende. Her set i bakspejlet mindede hendes personlighed nok lidt om en blanding af Harukas og Michirus aka Sailor Uranus og Neptun - og Sailor Uranus er en af mine yndlings inden for Sailorkrigerne.

Wedding Peach spillede ikke den store rolle i min barndom. Det var en engangsanime, som blot var en af mange til at fordrive tiden. Lidt indtryk gjorde den alligevel på mig - eller nærmere betegnet lærte den mig noget. Til bryllupper siges det, at bruden skal have fire forskellige ting.
1. Noget gammelt
2. Noget nyt
3. Noget lånt
4. Noget blåt
Det er takket være Wedding Peach, at jeg i dag kan huske, hvad de fire ting er. ^^; Så det var en af de traditioner, som jeg ikke behøvede læse op på til mit eget bryllup.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar