fredag den 4. december 2015

Låge nr. 2: En healing anime

Natsume Yuujincho / Natsume's Book of Friends


Dette var en af de første healing anime, jeg så. Jeg faldt for den særlig stemning - og det er netop den der er vigtig for mig, når det kommer til healing anime. Healing anime ser jeg, når jeg har brug for bare at koble af og flade ud. Af den grund skal de helst være nemme at gå til uden den store forkromede historie. Det gør ikke noget, at der er lidt action eller drama, men det skal helst forløses hurtigt, så man til slut i episoden sidder med den der gode varme fornemmelse i maven.

Der findes 4 sæsoner med hver 13 episoder af Natsume's Book of Friends efterfuldt af en OVA på en enkelt episode. I løbet af sæsonerne ændrer stemningen sig desværre lidt. Serien ryger en lille smule mere over i det mørke og seriøse spor, men jeg nød stadig at se den. De 3 første sæsoner ligger samlet hos Crunchyroll, som så har sæson 4 liggende for sig selv.

Natsume's Book of Friends byder på en lang række af forskellige yokai - og nogle af dem er total nuttede. ^^

Ingen kommentarer:

Send en kommentar