tirsdag den 29. marts 2011

Art Bubble - Danmarks nye tegneseriefestival.

En ny tegneseriefestival efterfulgt af en udstilling ser dagens lys i Horsens på Danmarks Industrimuseum. Til festivalen vil der være både danske og udenlandske gæster. De vil holde foredrag, signeringer osv. Programmet er endnu ikke online. Festivalen byder også på 25 stande, hvor bl.a. Fantask, Faraos, Comic Party, Komics og Forlaget Fahrenheit (udgiver af Min fjerne barndomsby) vil være at finde. Langt de fleste stande er forhandler stande, men nogle af dem repræsenterer også dele af tegneseriemiljøet. Det koster 50 kr. per dag.

Jeg synes, at det lyder meget interessant. Nu får Jylland også en tegneseriefestival. Jeg ved dog ikke, om Art Bubble er et engangsarrangement eller om det vil vende tilbage. Der ligger flere års arbejde bag planlægningen af festivalen, så alt burde køre som smurt. Der vil også være adgang til udstillingen til festivalen. De åbner i hvert fald samme dage, så det går jeg da ud fra.
Horsens ligger en times kørsel væk, så jeg kunne helt sikkert godt finde på at slå vejen forbi - jeg skal bare lige forsøge at overtale kæresten. ^^ Måske er der også flere, som vil mere, så vi kan lave en hel udflugt ud af det.

Læs mere på Art Bubbles egen hjemmeside.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar