tirsdag den 15. marts 2011

Serial Experiments Lain på dansk DVD

Troldspejlet har anmeldt en dansk udgivelse af Serial Experiments Lain. Det er det finske selskab Future Films, som har stået for udgivelsen, som har danske undertekster. Anmeldelsen kommer godt omkring serien efter min mening. Det bliver også tydeligt sagt, at Lain ikke er en børneserie, hvilket er godt. Lain har da også fået en rating på 15. Lain henvender sig til et ældre publikum, ikke kun pga. de blodige og voldelige scener men nok mest pga. sin kompleksitet.
Jeg har selv kun set en 3 eps. da jeg syntes, at det hele var for langtrukken og jeg var ved at falde i søvn. Jeg har tænkt på at tage den op igen flere gange, fordi den har kultstatus, men det er endnu ikke blevet til noget. Man kan dog ikke komme udenom, at Lain er en unik serie, og den vil helt klart kunne bidrage til et bredere syn på anime i Denmark - forudsat at folk rent faktisk finder ud af, at den er tilgængelig...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar