torsdag den 24. november 2011

1-årsfødselsdag

I dag er det bloggens fødselsdag, hurra hurra hurra! Utroligt at der allerede er gået et år. Det er helt underligt. Jeg synes slet ikke det er så længe siden. Der har været perioder med ret lidt aktivitet, men det ser ud til, at der stadig er læsere som hænger på derude. Det er jeg rigtig glad for. Jeg har ikke rigtig en fornemmelse for, hvor mange der læser med. Jeg kan bare se, at jeg har 11 followers, hvoraf nogle og andre kommentere på mine indlæg en gang imellem. Men jeg håber virkelig, at bloggen her er lidt til gavn for jer - i det mindste bare som tidsfordriv. ^^

I det forgangne år har jeg skrevet om en række forskellige ting. De har selvfølgelig afspejlet min egen aktivitet i miljøet. Således fyldte SVScon f.eks. en del. Som skribent på bloggen har jeg været semi-stalker, rapporter og anmelder.
Det første projekt, jeg gik i gang med på bloggen var at opspore Henrik fra AnimeOnly. Selvom jeg havde min tvivl og var nervøs for hvordan han ville reagere, gik det hele rigtig godt.^^
Fora har haft en stor betydning for mig i miljøet, så dem har jeg været omkring flere gange. Vi har sagt farvel til DKneko og for nyligt også Animefans, men der er også kommet en ny spiller på banen i form af AniManga, som mere er et community.
I foråret forsøgte jeg at samle de danske organisationer til Djicon, som jeg derefter håbede at kunne afholde halvårligt, men desværre lykkedes dette ikke. Jeg har endnu ikke bestemt mig for, om jeg vil gøre forsøget igen. Et lignende initiativ kom til med Sommercon, som dog viste sig at være en stor skuffelse.
Men selvom de forskellige organisationer ikke snakker så meget sammen, ser det ud til at gå fremad hos størstedelen. Der er også kommet en ny forening i København, som i sidste uge slog sig sammen med Kameko. Så der kommer hele tiden nyt til rundt omkring - ja måske også i Grenå. Men initiativerne kommer ikke kun i form af foreninger. Der er også nogle der samler folk til cosplay walks og ture i sommerland.

Ja, der sker noget derude, og det er virkelig rart at se. De yngre generationer (dem under mig) er begyndt at melde sig og kommer med flere initiativer, hvilket er med til at udvikle miljøet. Jeg ved ikke, hvordan miljøet vil udvikle sig i fremtiden, men jeg er ret sikker på, at det ikke dør ud og at der hele tiden vil ske nyt. Miljøet er vokset betydeligt siden jeg kom ind i det for over 5 år siden, og jeg tror, at på trods af faldende antal af udgivne manga på dansk og ingen nye anime på dansk tv, vil det fortsætte. Fanmiljøet er nemlig noget særligt. Det er et sted, hvor man kan møde andre med samme interesse - et fristed.

1 kommentar:

  1. Jeg, å sige der har været den dejlig fornøjelse at følge din blog igennem et år. Du har skrevet rigtig mange gode ting, og jeg håber du bliver ved i fremtiden.

    SvarSlet