mandag den 26. november 2012

HAF 16,1 eventrapport

Hele sidste uge gik jeg og glædede mig til weekenden. Den bød nemlig på årets sidste HAF-event. Det var et lille et af slagsen. Det betød, at vi havde færre lokaler, ergo var der plads til færre personer. Der var heller ikke lagt så meget i planlægningen. Det var lidt mere et "sammenskudsgilde." ^^ Fordi der netop er færre deltagere, kan det være nemmere at overskue for nye. De eneste nye der troppede op, kendte dog andre i forvejen. Der var sat et max på 35, men da der pludselig var 40 tilmeldte, valgte vi at slippe de sidste med og lukke den efterfølgende. Faktisk mødte der også kun 35 op, men vi vurderede, at der faktisk godt kunne være plads til lidt flere. Så til næste kommaevent, sætter vi max op. 


Morten og jeg ankom inde på Kulturellen omkring kl. 16.30, tror jeg. Der sad Per, Lars og Kim der allerede. Vi begyndte så småt at stille op, og som tiden gik, kom flere og flere dryssende ind af døren. Vi fik desværre kun to skærme op og køre, da strømforsyningen ikke var blevet pakket ned sammen med den store Samsung skærm, sidst den var i brug. 
Ved 18-19-tiden var de fleste ankommet - og derudaf var de fleste også sultne. Jeg forsøgte dog at vente, til folk ligesom var begyndt at gå af sted, for det er virkelig ikke nemt at gå af sted 15 personer og komme ind og sidde et sted og spise. Jeg gad altså heller ikke ind og bestille pizza så mange mennesker. Det ville jo tage en evighed at få sin mad så. Der var bare ikke rigtig nogen, der ligesom lagde an til at gå... XD Jeg endte da også i en gruppe på i alt 8 personer - stadig en stor gruppe, men også næsten en halvering. Heldigvis fandt vi et sted, der havde plads til os - der fik vi os også et ordentligt måltid mad.
Da vi kom tilbage samlede jeg en gruppe til Arkham Horror, hvilket jeg brugte resten af aftenen på. Denne gang gik den første time dog ikke med at lære reglerne. Omkring kl. 00.30 gik Morten i seng, og vi lod spillet stå til næste dag. Jeg var ikke træt, så jeg blev oppe - jeg havde dog ikke lige regnet med at kl. ville blive 04.00 før jeg gik i seng. XD Tiden går åbenbart hurtigt, når man er i godt selskab. ^^
Lørdag morgen vågnede jeg til kirkeklokkerne kl. 08.00, men jeg prøvede at sove videre. Da Morten stod op kl. 09.00 - og Stefan dansede rundt i lokalet, opgav jeg dog og stod op. Jeg satte mig til at spille Cooking Mama. Nogle andre havde spillet det fredag aften, og jeg havde undret mig over, at der ikke var nogen "unlocked" opskrifter på Wii'en, da jeg havde spillet på den før. Så da jeg selv gik i gang lørdag, tjekkede jeg Wii'en og fandt ud af, at det slet ikke var Mortens. Vi havde fået den forkerte Wii med hjem efter SVScon. XD Ud over Wii blev der også spillet Commodore 64.


Da Morten for en gangs skyld pokede til mig, fordi han var sulten, gik vi i Føtex for at købe lidt forsyninger samt morgenmad. Resten af Arkham Horror gruppen, sov dog endnu, så vi kom først i gang med spillet igen omkring middag. Efter en samlet spilletid på en 5 timer fik vi dog afsluttet spilet - og vi vandt! :D Det var også som om, det gik meget bedre om lørdagen i forhold til fredag, hvor alt nærmest mislykkedes for os. Arkham Horror var faktisk det eneste brætspil, jeg fik spillet til eventet. Ellers snakkede jeg bare med folk, hvilket også var hyggeligt. Hen af eftermiddagen dukkede Cille også op. Hende kaprede Juliane og jeg til tøsedate til aftensmad, hvilket var smadder hyggeligt - det burde vi gøre noget mere. Jeg tror også, vi var væk i mere end to timer. ^^;
Da vi kom tilbage var der dans i salen ovenpå. Jeg troede egentlig ikke, at der skulle være andre end os i huset, men jeg havde taget fejl. Det gjorde dog ikke rigtig noget. Eftersom jeg kun havde fået 5 timers søvn den foregående nat, gik Morten og jeg i seng allerede inden midnat - kl. 23.58. Jeg sov dog bedre den nat. Jeg tror bare, jeg generelt sover dårligt den første nat, jeg sover ude, selvom det er et sted, jeg har været før. 
Søndag gik mest med morgenmad og oprydning, men der blev også tid til lidt Cooking Mama. ^^ Oprydningen gik ret nemt, da flere var gode til at hjælpe til. Der var faktisk heller ikke svinet så meget til denne gang. Måske er folk blevet bedre til at rydde op efter sig selv - eller også var det bare blevet koncentreret mere omkring spisebordene... XD

Alt i alt var det et hyggeligt event, hvor folk virkede til at hygge sig og have det sjovt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar