søndag den 18. november 2012

Julekalender

Jul betyder julekalender, selvom det dog er længe siden, at jeg virkelig har fuldt en i tv. Sidste år så jeg Ludvig og julemanden på TV2 og Nissebanden i Grønland på DR1 en gang imellem, men ellers skal vi nok tilbage til... 2004, hvor Alle tiders jul blev genudsendt på TV2 og jeg stadig boede hjemme. ^^; I år genudsender TV2 den mindst julede julekalender efter min mening: Jul i Valhal, så der skal jeg helt klart ikke se med. DR1 laver en ny julekalender kaldet Julestjerner, som jeg faktisk ikke har overvejet, om jeg vil se. Det bliver nok noget med, at jeg glemmer at se den, når den bliver sendt, for jeg er blevet så dårlig til sendetider, siden vi ikke har tv mere, og der ikke er noget jeg følger med i regelmæssigt. Måske giver jeg mig til at se episoderne online, men jeg tvivler lidt på, at jeg får taget mig sammen til det... ^^;

Hvorfor al denne snak om julekalender..? Det har jo ikke noget med japansk popkultur at gøre. Nej, egentlig ikke, men fordi jeg netop ikke ser/får set de klassiske tv-julekalendere, har jeg i år valgt at se en anime som julekalender. Den har intet med jul at gøre, men den er på 24 episoder. ^^ Jeg præsenterer hermed Maibritts animejulekalender:


Tadaa! Skip Beat! Serien er baseret på en manga af samme navn. Anime'en udkom i 2008, og mangaen kører stadig. Det betyder, at animeserien stopper midt i det hele. Jeg synes dog stadig, at det er en god serie - ja, jeg har allerede set den en gang, så jeg ved, at jeg gider se alle 24 episoder. :p Desuden er hovedpersonen en af de sejeste tøser i anime og manga: Kyoko Mogami. Serien kan ses på Crunchyroll, så alle derude, som kunne have lyst til at se med, har muligheden for det. Siden jeg fornemmer, at der ikke vil ske så meget i fanmiljøet i december, vil jeg i samme omgang lave et andet forsøg. Inspireret af initiativer på det nu lukkede Animefans forum og community sitet AniManga, vil jeg forsøge at skrive lidt om hver episode efter jeg har set dem. Jeg ved godt, at i en julekalender ser man en episode per dag, men der vil sikkert være dage, hvor jeg ikke får mulighed for det. Det vil jeg så forsøge at rette op på, så snart jeg får mulighed for det. Jeg regner ikke med at få en debat i gang omkring Skip Beat, men det giver mig mulighed for at præsentere jer for en sjov og underholdende anime. Samtidig får jeg også øvet mig i at skrive en slags minianmeldelser. ^^

Ingen kommentarer:

Send en kommentar