søndag den 25. november 2012

2-årsfødselsdag

I går var det bloggens fødselsdag, hurra, hurra, hurra! Men der var jeg til HAF-event, så blogindlægget måtte vent. Så lidt forsinket kommer her et fødselsdagsindlæg. ^^

Så rundede vi sørme 2 år. Wuhu! Lad os starte med at se lidt på bloggen og det sidste år fra en statistisk vinkel. Jeg kunne overdynge jer med statistik, da jeg selv ynder at studere bloggens, men jeg har forsøgt at begrænse mig. ^^;

Lidt statistik fra bloggen:
  • Jeg har nu 22 followers / faste læsere - dobbelt så mange som for et år siden.
  • Dette er indlæg nr. 91 i år - det betyder, at jeg på nuværende tidspunkt allerede har skrevet flere indlæg end sidste år.
  • Indlægget med flest visninger er DGI-byen - J-Popcon vælger dig! med 277 - over 100 mere end 2. pladsen Genki conrapport med 170.
  • Bloggen har haft 12.185 visninger siden start.
  • Måneden med flest visninger er august med 1.422 - jeg skrev også flest indlæg nogensinde i denne måned: 14.
  • Den søgning, som har ledt flest ind på bloggen, er "mai reflections".
  • Den side, som har ledt flest ind på bloggen, er Facebook - så det har genereret en del mere trafik på bloggen, at jeg er begyndt at skrive på min egen profil og i relevante grupper, når jeg har udgivet et blogindlæg. 
I det sidste år, er jeg begyndt på nogle nye tiltag. Siden sommer har jeg lavet interviews. Det er blevet til 7 i alt indtil videre. Det er jeg egentlig godt tilfreds med. De forskellige interviews er blevet foretaget på 3 forskellige måder: ansigt til ansigt med og uden forberedte spørgsmål og via e-mail. Hver metode har sine fordele og ulemper. Var muligheden for at mødes der, benyttede jeg mig af den. Ellers er det foregået via e-mail. Det er nemmere, men efterlader ikke så meget skrivning til mig. Jeg har forsøgt at lave interviews, som både tilfredsstiller min egen nysgerrighed, og som jeg troede I læsere ville finde interessante. I kan som sagt altid foreslå interviews til mig.
I år valgte jeg også at lave en udvidet conrapport om SVScon. Det tillod mig at give jer et bedre indblik i forberedelserne og opleve connen fra en arrangørs synsvinkel. Det inspirerede mig så senere til at lave Turen gik til Japan-delene, og på den måde fik jeg endelig skrevet noget om min tur til Japan i sommeren 2011.
Jeg har desuden fået mere struktur på mine indlæg om sæsonens anime. Jeg har dog bestemt med mig selv, at i fremtiden skal jeg have set mindst 2 episoder, før jeg skriver om en serie. Anime efterår 2012 kom til at virke lidt tynd, fordi jeg kun havde set eps. 1 af alle serier på nær en.
Her til efteråret kom jeg på to nye ideer. Den ene var Månedens event, hvor jeg laver en oversigt over (uregelmæssige) events for den kommende måned. Oktobers events blev det første blogindlæg af den slags. Det kan dog være svært at finde alle de små privatarrangerede ting så som cosplays walks, men jeg regner med fortsat at lave Månedens event.
Den anden ide var egentlig bare en udvidelse af de blogindlæg, jeg laver efter at have været til et arrangement. Udover at lave conrapporter vil jeg også lave eventrapporter - nogle af dem bliver dog nok mere personlige f.eks, når jeg tager til små events. 
Noget som er blevet efterspurgt er "mere personlige indlæg." Indtil videre har jeg lavet et par, og der skal nok komme flere. Jeg har bare lidt svært ved at bedømme, hvad I rent faktisk ville synes, er interessant at læse om.

SVScon har fyldt en del på bloggen, og det kommer det nok også til i fremtiden - i hvert fald så længe jeg er hovedarrangør. Anime fylder også meget. Det skyldes, at jeg ser langt mere anime end jeg læser manga. Cosplay gør jeg ikke selv rigtig i, men der findes efterhånden også mange cosplayblogs og Facebooksider lavet af danskere, man kan følge. Så der skulle være rig mulighed for at få sit "cosplayblog-fix" et andet sted. Jeg har desværre ikke fået skrevet en eneste anmeldelse det sidste år. Det er jeg lidt ked af. Jeg håber på at kunne opveje lidt for det med mine kommende minianmeldelser i forbindelse med min julekalender, og når jeg samler op på årets anime. Det gør jeg forresten til en tradition, men jeg vil nok forsøge at udvikle på det også.

Jeg vil gerne sige tak til både jer, der har fuldt mig siden start, jer nye der er kommet til og også jer der kun kigger ind engang imellem. ^^ Jeg kan jo se på mine sidevisninger, at der er flere end 22, der læser med - i hvert fald af og til. Jeg er glad for, at I synes min blog er interessant nok til at bruge jeres tid på. ^^

2 kommentarer: