tirsdag den 6. november 2012

Kita Træf 12.2 eventrapport

I weekenden var det endelig blevet tid til Kita Træf 12.2. Da jeg grundet en barnedåb ikke kom med i foråret, og fordi træffet lå senere sammenlignet med forrige år, havde jeg ikke været til et Kita træf i over et år, så jeg glædede mig meget.
Dette blogindlæg vil indeholde en masse navne på mine venner. Da jeg startede bloggen, forsøgte jeg at holde andres navne ude af den, fordi jeg ikke vidste, hvordan folk ville have det med at blive nævnt. I mellemtiden har jeg dog fundet ud af, at mine venner ikke har noget imod at blive nævnt, så det gør jeg.

Tak til Sabrina Loll Pedersen for at jeg måtte bruger billederne her på bloggen.

Kita træf foregår i Huset i Aalborg, som består af tre bygninger med en slags "gårdhave" i midten. I hovedbygningen (den midterste) er receptionen og gameroomet lokaliseret. Den til højre indeholder sovesalen, temarummet, som denne gang bød på Lego, og eventloftet, hvor bl.a. quizzerne bliver afholdt. Den venstre bygning er Husets kantine, galleriet med dealerne Gashapon og Alpha Entertainment samt Bring and Buy, brætspilsrummet, StepMania og UltraStar.

Fredag drog Morten og jeg af sted mod Aalborg. 17:41 blev jeg ringet op af en utålmodig Stefan med en meget sulten Juliane i baggrunden, der ville vide, hvornår vi ankom. Ca. en halv time senere trillede bilen ind på parkerings- pladsen ved Huset.
Da der ingen kø var, kom vi hurtigt igennem check-in, og derefter gik turen ud i byen på jagt efter mad. Det var dog en større opgave, når man var 8 personer, hvoraf 1-2 er ret kræsne. Det blev heller ikke nemmere af, at det var J-dag. XD Vi blev så reduceret til 7, da en var nødt til at finde noget hurtig mad, inden han skulle på vagt. Vi andre forsøgte to steder, men de var fyldt op, så vi splittede os op i to grupper. Min gruppe (Juliane, Mads, Per og jeg) endte på en restaurant med running sushi. Imens vi ventede på tjeneren hørte Juliane og jeg pludselig et "klonk," og da vi kiggede på de andre to, så de lidt underlige ud i hovedet... Det vidste sig, at "klonket" havde været en bar røv mod restaurantens glasdør... Nå men, maden var da meget god. XD 
Vi kom tilbage til Huset ca. 2 timer efter, vi var gået derfra. Vi nåede lige at være med i sidste indledende runde af Fredagsquizzen. 


Derefter gik turen i brætspilsrummet, hvor resten af flokken sad. Vi spillede "We didn't playtest this at all," hvilket var et meget underligt men underholdende kortspil. Nemt at gå til og af meget skiftende varighed - ofte ret kort.
Omkring midnat blev der åbnet op i sovesalen, så der skyndte Morten, Flemming, Per og jeg os at indtage scenen. Resten af flokken sov i Smuglergrotten alias den gamle Førerbunker (en lejlighed et andet sted i Aalborg). Jeg synes dog, at det er rart bare at kunne gå hen og smide sig på sin madras, når man er træt, i stedet for at skulle koordinere kørsel med en masse andre hen til det sted, man skal sove.
Bagefter var Morten og jeg med til Kita by Night, som havde været omhyllet af hemmelighed. Det viste sig at være en række af sociale lege/konkurrencer. Den første var "Oodels of the noodles," hvor det gjaldt om at spise sine nudler hurtigst med en spisepind i hver hånd. Jeg deltog ikke selv men så på. En efter en smed deltagerne brillerne, fordi de duggede til. XD Leg nr. 2 var hviskeleg, hvor der skulle hviskes en sætning rundt i en rundkreds, som til sidst blev sagt højt. Leg nr. 3 gik ud på, at man satte sine hænder på kryds med personen ved siden af, og så skulle der sendes klap rundt. Det var meget underholdende, men ens hænder blev ret svedige til sidst. XD Derefter gik Morten og jeg i seng, men der var i hvert fald en leg mere lød det til.

Da jeg kom i seng, kunne jeg ikke falde i søvn. Jeg vågnede også adskillige gange i løbet af natten. I det hele taget har jeg aldrig sovet så dårligt til et Kita træf. :( Så da jeg vågnede 7:45 og skulle tisse, forsøgte jeg at sove videre, men kl. 8:15 gav jeg op og stod op. Buhu... der var næsten 2 timer til brunch. Tiden sneglede sig af sted, men  jeg var da først i køen, da brunchen åbnede. Efter brunch gik jeg til brætspilsrummet. Der tilbragte jeg de næste mange timer i kløerne på Arkham Horror.


Så jeg deltog ikke i noget af middags- og eftermiddagsprogrammet. Jeg ville have været med til Lydquiz, men da den var 25 min forsinket, og jeg havde bestilt bord til kl. 17:30, nåede jeg kun 4 sange. :( Jeg er ellers overbevist om, at jeg ville have klaret mig godt, for ud af bare de fire første kendte jeg tre, en halv sangtitel og et band, hvilket ville give mig 7 point. Vinderen havde hvis 26 point eller sådan noget. Sammen med 12 andre spiste jeg mig i stedet mæt på Café Friends. ^^ Det var enormt hyggeligt, selvom man selvfølgelig ikke får snakket lige meget med alle, når man er så mange. Vi nåede tilbage til Huset i fin tid til holdquiz. Den var populær som altid, og alle 10 hold blev fyldt op.


Vinderholdet var Lars og hans harem. XD Mit hold kom på 2. pladsen - vi var så tæt på - men vi hyggede os. ^^ Efter holdquiz gik jeg bare sådan lidt rundt og kiggede på ting. Efter Morten var gået i seng, endte jeg i karaokerummet sammen med resten af flokken, hvor vi gav den gas i en times tid eller halvanden - jeg ved det ikke helt, da jeg lidt mistede tidsfornemmelsen. Kevin og jeg fortsatte helt til 2:15. Det ser altså bare ud til at være løsningen - altså at være længe oppe sammen med Kevin, for jeg sov virkelig godt den nat - og det er ikke første gang, jeg var har været længe oppe sammen med Kevin. Sidste gang var det dog til kl. var næsten 4:00. XD

Søndag vågnede jeg ved, at der begyndte at være bevægelse omkring mig. Lidt efter stod Morten og jeg op, så vi kunne være blandt de første til brunch. Der var dog ikke nær så meget kø søndag som lørdag. Flemming havde ikke forudbestilt og betalt brunch, så han kom kun af med 50 kr. modsat os andre, der havde givet 69 kr. Det undrede vi os meget over, for det er alligevel en prisforskel på 19 kr for det samme måltid - og normalt bliver det da dyrere, hvis man ikke forudbestiller mad synes jeg. Midt i brunchen blev jeg dog vidne til det første store Kita drama. En pige gled og vred sit knæ, da hun skulle tage imod sin milkshake. Der blev ringet efter en ambulance, som kom og hentede hende efter en halv time eller sådan noget. Det var lidt en dårlig slutning på træffet, som også lagde en dæmper på brunchen.

Derudover var det dog et hyggeligt Kita træf, selvom jeg ikke deltog i så meget af programmet. ^^ Jeg havde med bestemt mig for, at jeg denne gang skulle nå og spille brætspil - jeg havde bare ikke regnet med, at det ville optage helt så meget tid. XD Umiddelbart har jeg dog mest et positivt indtryk af Kita Træf 12.2. Der var nogle enkelte problemer og ting der kan forbedres. Jeg synes dog, at den sparsomme plads var udnyttet godt. Stemningen til træffet var også rigtig god, og alle virkede til at hygge sig. Skriv gerne om jeres egne oplevelser i kommentarerne.


6 kommentarer:

  1. Jeg havde et dygtigt harem. Det var lige på et hængende hår! :D

    SvarSlet
  2. Hvor fandt du running sushi i Aalborg? Jeg har ellers hørt alle sige det ikke er heroppe, so help me Obi Wan Kanobi! (Eller hvad man nu siger<3)
    Det var rigtig dejligt at se dig, og jeg nød dit selskab meget! Tak for et dejligt træf :)

    SvarSlet
  3. Det var et sted Mads/K4emic kendte. Det ligger nede på havnen. Jeg kan desværre ikke huske navnet, men bygningen var en gammel lagerhal, og der lå en kinesisk restaurant i den anden side af hallen.

    SvarSlet
  4. Jeg er meget søvndyssende, Maibritt.. Det er én af mine gode sider!

    SvarSlet
  5. Det ligger på havnen, lige ved siden af broen mod Nørresundby mener jeg. :)

    SvarSlet
  6. Stedet hedder Shan Kou. Yay for netbank og Google maps.

    SvarSlet