tirsdag den 10. december 2013

Nyt fra "de 3 store"

Jeg ville egentlig have kaldt blogindlægget for "Nyt fra connerne", men da der jo er kommet nye til, som der ikke er noget nyt fra, valgte jeg at omdøbe indlægget. Med "de 3 store" mener jeg J-Popcon, SVScon og Genki (listet efter hvornår de finder sted). De tre er nemlig begyndt at røre på sig, men jeg syntes ikke, at der var nok materiale fra dem hver især til separate blogindlæg, så i stedet samlede jeg det i et.

J-Popcon har lanceret en ny hjemmeside. Indholdet af siden er stadig mangelfuldt, men den opdateres løbende. Det lyder også til, at vi kan forvente at se en tilmelding inden for de næste par dage, hvilket jeg tror, at mange har gået og ventet på. Personligt ser jeg også frem til snart at høre mere, om det overnatningstilbud, som der var en undersøgelse omkring tilbage i starten af oktober. Det er nok en smagssag, om man kan lide hjemmesidens nye design. Min umiddelbare tanke var, at den var lidt kedelig i forhold til den gamle. Jeg er ikke stor fan af den valgte baggrund med buerne. Hjemmesiden findes i en dansk og en engelsk udgave, hvilket man burde have i mente, når man sætter billeder ind i headeren (eller hvad det korrekte navn nu er), for der optræder dansk tekst på et billede i den engelske version. I begge versioner står menuerne også på japansk med tegn. Min veninde Juliane, som læser Japanstudier på Aarhus Universitet, var dog ikke helt enige i valget af tegnene til at skrive FAQ. Det er dog sidenhen blevet rettet. Det ser meget fancy ud, men det er jo de færreste besøgende på siden, der rent faktisk kan bruge det til noget.

SVScon har afholdt afstemninger omkring, hvad næste års madtilbud skal byde på til aftensmad fredag og lørdag. Derudover arbejdes der også på resten af tingene, der skal bruges i forbindelse med tilmeldingen, som traditionen tro er planlagt til at komme op i starten af januar. Vi har også afholdt opstartsmøde i eventteamet for SVScon 2014. Det meste af SVS-forberedelsesarbejdet foregår dog stadig bag kulisserne, men vi kommer til at annoncere en masse i løbet af januar.

Genki åbnede for billetsalget i fredags og er dermed meget tidligt ud. Det skyldes bl.a. åbenbart, at folk har efterspurgt muligheden for at købe billetten som julegave. Personligt kunne jeg ikke finde på at købe billet allerede nu, men det skyldes så også, at jeg endnu ikke ved, om jeg får tid til at komme næste år. Hvis jeg derimod havde bestemt mig for at deltage, ville jeg nok bare købe en billet nu og spare nogle penge. Lokationen for næste års Genki er også blevet annonceret. Trods flere kritiske røster, bliver det igen i Farum Arena. Fordelen er nu, at Genkifolkene kender stedet bedre og forhåbentlig har et godt indblik i de praktiske ting, der skal løses i Farum Arena. Genki er desuden rykket en måneds tid og foregår således 1-3. august 2014 - altså i skolesommerferien. Det er jo sådan set ikke noget nyt, at Genki ligger i sommerferien, da det tidligere har været tilfældet. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar