fredag den 27. december 2013

Ny udgave af "Anime 2013"-indlægget...?

Her sidst i december har jeg de seneste to år lavet et opsamlende blogindlæg omkring de anime fra det forgangne år, som jeg har afsluttet. Dette indlæg har jeg valgt at skubbe til januar denne gang, da jeg stadig har en fire serier, som jeg enten skal have set færdige eller droppet. 

Jeg kan dog fortælle, at jeg har set virkelig meget anime i år sammenlignet med de to forrige. Uden de fire jeg stadig har gang i, har jeg set 36 anime færdige inkl. OVA'er, og uden bliver det til 28. Til sammenligning så jeg 18 i 2011 og 22 i 2012. Af denne grund overvejer jeg, om jeg skal ændre, hvordan jeg laver mit opsamlingsindlæg. Jeg plejede at dele animeerne op i grupper, hvor jeg så skrev lidt om hver af dem. Det var både lidt om handlingen, og hvad jeg syntes om animeen. Jeg valgte at gøre det på den måde, for at kunne komme omkring alt, jeg havde set.
Nu hvor jeg er kommet op på så mange titler, tænker jeg dog på, om det bliver overkill at gøre det på den måde. Det ville jo højst sandsynligt blive et meget langt blogindlæg.
Alternativt kunne jeg gøre noget lignende Anime Reactor, hvor jeg i stedet udvælger de bedste inden for visse kategorier og genrer - dog ikke nødvendigvis de samme som hos Anime Reactor. Hvis jeg skulle gøre det på denne måde, ville jeg dog stadig skrive lidt om animeerne, så I kan se min begrundelse for mit valg.

Så nu er mit spørgsmål til jer læsere. Hvad ville I foretrække? Et opsamlende blogindlæg, hvor jeg skriver om alt anime, jeg har set ligesom i 2012 og 2011, eller et blogindlæg med de bedste anime inden for forskellige genrer og kategorier? 

Under alle omstændigheder vil jeg stadig lave et separat blogindlæg omkring persongalleriet og personerne, så de kategorier behøver I ikke tage med i jeres overvejelser.

1 kommentar:

  1. Tja jeg lavede selv en en top 3 for hver sæson på min blog fordi der var alt for mange titler at skrive om ellers, men jeg synes ærligt talt ikke det fungerede for mig. Jeg tror egentlig bare jeg vil se en årets top 5 eller noget i den retning, så kan man bruge mere energi på at skrive gode tekster om færre titler.

    SvarSlet