tirsdag den 3. december 2013

Julen er over fanmiljøet.

December er over os, og det betyder julefrokoster - faktisk tyvstartede mange jo allerede i november (jeg selv inkluderet). Andre har valgt at udskyde det til januar.

Julefrokoster er dog ikke noget der kun er forbeholdt familier og "almindelige mennesker". Der bliver skam også afholdt julefrokoster her i fanmiljøet.

Lørdag 7. december: Anime Kita holder gratis alkoholfri julefrokost for sine aktive medlemmer.
Lørdag 14. december: AniManga og KAF afholder fælles julefrokost med retningslinjer for alkohol.
Fredag 3. januar: AIO holder julefrokost for sine medlemmer.
Fredag 10. - søndag 12. januar: Anime Higashi, Chibi Gaffa og Otaku Batsu Aarhus går sammen og afholder fælles julefrokost.

De to julefrokoster i januar nævner ikke noget omkring alkohol. Til alle fire julefrokoster vil der være pakkeleg. 
Jeg deltog selv i Anime Kitas dengang kombinerede generalforsamling og julefrokost for et par år siden, hvilket var rigtig hyggeligt. Så bor man i området nær et af arrangementerne, er det en god mulighed for at hygge sig med andre anime- og mangafans og få noget godt julemad. 

Der bliver sikkert også afholdt såkaldte "julewalks" (cosplay walks i december - måske med juletema...?). Jeg fandt umiddelbart kun en ved at søge på Facebook, men der er højst sandsynligt flere derude. Eller også kommer der flere. Cosplay walks planlægges ofte med forholdsvis kort varsel. Det er i hvert fald mit indtryk.

Sidste år blev der også afholdt en "con" i december, men der har ikke været aktivitet på deres Facebookside siden december sidste år, så den bliver nok ikke gentaget.


Som I sikkert har bemærket, har jeg valgt ikke at køre en julekalender i år. Dels virkede det til at være MEGET begrænset, hvem der læste med sidste år, og dels har jeg lidt flere blogindlæg i støbefonden i denne december i forhold til sidste år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar