mandag den 9. december 2013

Sådan gik den første Aicon


For lidt over 2 uger siden løb Aicon for første gang af stablen i Odense. For at give jer et indblik i arrangementet indefra, har jeg lavet et interview med gruppen bag den nye minicon. Interviewet kommer omkring forskellige områder og ser på Aicon overordnet. I kan finde flere billeder fra arrangementet på Aicons Flickr.

Arrangementet generelt:

Hvem var Aicons målgruppe?
Danmark med fokus på region Syddanmark. Fokus på unge (12-25 år). Interesse inden for japansk populærkultur og cosplay.

Hvordan vil I sige, at Aicon forløb sådan overordnet?
Efter planen. Planerne blev overordnet overholdt rigtig godt.
Hvad var jeres egne forventninger, og levede Aicon op til dem?
Antal deltagere oversteg vores umiddelbare forventninger. Det var også mindre stresset end forventet.

Løb I ind i uforudsete problemer? Hvis ja, hvilke og hvordan håndterede I dem?
Der var ikke nogen voldsomme uforudsete problemer.

Lokalerne:

Hvordan fungerede Odense Ungdomshus som lokation for connen?
Det fungerede under omstændighederne ok. Et stort plus var industrikøkkenet. Så det var optimalt at tilbyde mad.

De frivillige hjælpere:

Hvor mange havde I, og var det nok?
14 frivillige og 3 hovedarrangører, og det fungerede rigtig godt.

Hvilke opgaver løste de frivillige hjælpere?
Alt der skulle klares; dvs. de praktiske opgaver, administrative og overvågende opgaver.

Events:

Hvilke tanker gjorde I jer, da I fandt på events til Aicon?
At de skulle være sjove for deltagerne. Desuden har vi også set på, hvilke events, der er populære som f.eks. Anime Dating show, Cosplay Runway og Karaoke.

Hvilke events var I selv mest begejstrede for?
Dating show, Dragonball på dansemåtter og quizzerne.

Hvilke events virkede deltagerne til bedst at kunne lide?
Dating showet og auktionen var klart de events, hvor der var flest deltagere.

Fremtiden:

Hvad er planerne for Aicon i fremtiden?
Vi ønsker at vokse minimalt, da vores fokus er at være et lille hygge-con. Vi ønsker på ingen måder at konkurrere med de andre store cons. Vi vil nok tilføje lidt flere events over weekenden, men også sørge for at flest muligt kan være med til flest mulige events.

Hvad vil I ændre frem mod næste år?
Planlægningstid og mere optimal lokation. Derudover nogle småting med planlægning af gophere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar