For lidt over 2 uger siden løb Aicon for første gang af stablen i Odense. For at give jer et indblik i arrangementet indefra, har jeg lavet et interview med gruppen bag den nye minicon. Interviewet kommer omkring forskellige områder og ser på Aicon overordnet. I kan finde flere billeder fra arrangementet på Aicons Flickr.
Arrangementet generelt:
Hvem var
Aicons målgruppe?
Danmark med
fokus på region Syddanmark. Fokus på unge (12-25 år). Interesse inden for japansk
populærkultur og cosplay.
Hvordan vil
I sige, at Aicon forløb sådan overordnet?
Efter
planen. Planerne blev overordnet overholdt rigtig godt.
Hvad var
jeres egne forventninger, og levede Aicon op til dem?
Antal
deltagere oversteg vores umiddelbare forventninger. Det var også mindre
stresset end forventet.
Løb I ind i
uforudsete problemer? Hvis ja, hvilke og hvordan håndterede I dem?
Der var ikke
nogen voldsomme uforudsete problemer.
Lokalerne:
Hvordan
fungerede Odense Ungdomshus som lokation for connen?
Det
fungerede under omstændighederne ok. Et stort plus var industrikøkkenet. Så det
var optimalt at tilbyde mad.
De frivillige hjælpere:
Hvor mange
havde I, og var det nok?
14
frivillige og 3 hovedarrangører, og det fungerede rigtig godt.
Hvilke
opgaver løste de frivillige hjælpere?
Alt der skulle
klares; dvs. de praktiske opgaver, administrative og overvågende opgaver.
Events:
Hvilke
tanker gjorde I jer, da I fandt på events til Aicon?
At de skulle
være sjove for deltagerne. Desuden har vi også set på, hvilke events, der er
populære som f.eks. Anime Dating show, Cosplay Runway og Karaoke.
Hvilke
events var I selv mest begejstrede for?
Dating show,
Dragonball på dansemåtter og quizzerne.
Hvilke
events virkede deltagerne til bedst at kunne lide?
Dating
showet og auktionen var klart de events, hvor der var flest deltagere.
Fremtiden:
Hvad er
planerne for Aicon i fremtiden?
Vi ønsker at
vokse minimalt, da vores fokus er at være et lille hygge-con. Vi ønsker på
ingen måder at konkurrere med de andre store cons. Vi vil nok tilføje lidt
flere events over weekenden, men også sørge for at flest muligt kan være med
til flest mulige events.
Hvad vil I
ændre frem mod næste år?
Planlægningstid
og mere optimal lokation. Derudover nogle småting med planlægning af gophere.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar