tirsdag den 17. december 2013

"Top anime"-lister – hjælp... plz ^^

Jeg er begyndt at arbejde på at lave nogle "Top Anime"-lister, men jeg er tvivl om, hvordan jeg skal udforme dem. Indtil videre har jeg bestemt mig for at dele animeserier og -film op hver for sig, da serier har meget mere spilletid til at opbygge og udvikle historie og personer.

Nu skal jeg så have bestemt mig for, om listen med serier skal være en Top 20 eller Top 50, og om jeg skal dele listen op i flere indlæg. Hvis hele listen skal være i et indlæg, vil jeg nok forsøge at skrive baggrunden for mit valg ret kort. Skal jeg derimod gå noget mere i dybden, vil jeg nok kun tage f.eks. 10 eller måske endda kun 5 per indlæg for ikke at trække det i langdrag og mere jævnligt give jer noget læsestof.

Så jeg har et par spørgsmål til jer læsere derude:
  1. Skal jeg lave en liste med 20 eller 50 serier? (Den med film bliver kun på 20.)
  2. Skal jeg lave en kort og hurtig begrundelse for hver serie eller skal jeg gå mere i dybden?
Alt afhængig af responsen vil jeg så vælge, om jeg skal dele listen op i flere indlæg. Listerne vil indeholde mine personlige favoritter. Det vil altså ikke være en "to watch before you die"-liste eller lignende.

7 kommentarer:

  1. En kort begrundelse burde være nok, så kan folk selv se den hvis de finder serien interesant.

    SvarSlet
  2. Jeg ville synes, en top 20 er mere end rigeligt! Men det er nok også fordi jeg gerne så lange begrundelser bag valget. Altså der behøver ikke som sådan at være en lang beskrivelse af, hvad serien handler om, men jeg vil da gerne høre mange af de tanker, der ligger bag placeringen på listen.

    SvarSlet
  3. Helt enig med beton-ansigtet.

    SvarSlet
  4. Jeg ville foretrække en dybdegående beskrivelse, frem for at have mange serier. Kvalitet frem for kvantitet ^^

    SvarSlet
  5. Mange tak for responsen. I må også gerne skrive, hvis I har forslag til andre typer lister.

    SvarSlet
  6. Hvis du gerne vil have til mange blogindlæg/en lang periode, kan du jo dele dem op i genrer? Så hjælper det måske også folk, der søger ny anime, for de ved jo nok godt, hvilken genre de helst vil se.
    Til sidst kan du så lave en opsamlende liste, hvor du samler din top 10 på tværs af genrer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Problemet med at dele det op i genrer ville være, at mange anime ikke har en klar hovedgenrer men er en sammenblanding af flere f.eks. action, comedy og fantasy.

      Slet