torsdag den 18. juni 2015

Metronauten Maibritt

For nogle uger siden faldt jeg over Metronaut.dk - eller rettere sagt, så opdagede jeg et opslag fra siden på Facebook, fordi en af mine venner havde kommenteret på det. I opslaget var der et billede fra Akira, og så stod der, at de søgte en skribent til at skrive om anime. Det gjorde mig nysgerrig, så jeg valgte at tage et nærmere kig på siden. 

Metronaut er en ny side "til den moderne nørd" "skrevet af nørder til nørder", som har kørt i lige knap 2 måneder. Metronaut bringer nyheder, artikler og anmeldelser om bl.a. tegneserier, spil og (nørdede) film. Nyhederne kommer jævnligt, men hver uge er der også en opsamling med stort og småt. 

Jeg syntes, at det virkede som en rigtig lækker og seriøs side, som havde gjort noget både ud af indhold og udseende. Jeg valgte derfor at kontakte dem og høre nærmere omkring deres forventninger til en skribent. Efter lidt betænkningstid valgte jeg så at melde mig under fanen og springe om bord som skribent - eller metronaut, som vi kaldes. Jeg kommer nok til at skrive primært om anime. Indtil videre har jeg lavet fire artikler: 
  1. Tegnefilm på japansk? er en generel intro til anime.
  2. Sådan får du dit anime-fix i dag! handler om hvor og hvordan man kan se anime.
  3. Anime på 117 måder er en kort intro til de forskellige udbredte genrer, der er særlige for anime (og manga)
  4. Festival for japansk populærkultur handler om Genki 2015. 
Det foregår på den måde, at jeg skriver min artikel i Word, og så sender jeg den til redaktionen - sammen med billeder (når jeg husker det ^^;). Derefter sørger en af redaktørerne for at udgive artiklen på siden. Så det er ret nemt at gå til som skribent. At jeg er blevet skribent hos Metronaut kommer ikke til at betyde, at jeg flytter min aktivitet fra bloggen og derover. Bloggen har et publikum og Metronaut et andet - eller måske er "bredere" en mere rammende beskrivelse. 

Jeg vil dog gerne sende en opfordring til at tjekke Metronaut.dk ud. ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar