tirsdag den 23. juni 2015

Spændt på at opleve mere af fanmiljøet

Her kommer så optaktsinterview nr. 2 til Genki 2015. Det er med 29-årige Dennis Holm fra Hvidovre. Med sin alder på 29 hører han sikkert til den ældre gruppe af deltagere og nok især førstegangsdeltagere. Genki 2015 bliver Dennis' tredje arrangement i fanmiljøet, så helt grøn er han ikke. 


Hvorfor har du valgt at tage til Genki i år? Hvilke overvejelser gjorde du dig, inden du besluttede dig for at tage af sted?
Jeg har været en fan af anime og sådan i en 8 år nu, men jeg havde ikke rigtigt nogle venner der også gjorde meget i det, så jeg kendte ikke til diverse events og sådan her i Danmark. Det er først efter jeg rigtig aktivt har set mig om i fanmiljøet og fundet andre folk, at den verden ligesom har åbnet sig op, og jeg vil gerne opleve så meget af den, som jeg kan. Jeg gjorde mig ikke de store overvejelser. Jeg hører ofte, at Genki er Danmarks hyggeligste con, så jeg ser frem til at opleve det.

Hvordan hørte du om Genki?
Jeg må have hørt om det gennem venner. Jeg har først hørt om det inden for de sidste 2 år eller noget, og efter at have været med til J-Popcon, så føler jeg, at det er det naturlige skridt at tage videre og så se, hvad Genki kan tilbyde også.

Hvordan forestiller du dig, at Genki er i forhold til J-Popcon?
Jeg forestiller mig, at den er mere nede på jorden - i den forstand at der ikke er lige så travlt. De to gange jeg har været på J-Popcon har der ofte været en vis form for stress over det hele. Jeg kan ikke sætte fingeren på, hvad det er helt, men jeg regner med, at Genki bliver en mere rolig con. Dette kan selvfølgelig også have noget at gøre med, at J-Popcon var min første con, og jeg har kun været der to gange endnu, så det hele er stadig meget nyt og nogle gange lidt overvældende.

Hvor meget betyder afstanden til connen for dig?
Afstanden fra mig til connen er en time med et enkelt tog, så det gør mig ikke synderligt.

Ville du også været taget med til Genki, hvis afstanden var større? Hvis du f.eks. skulle til Fyn eller Jylland?
Jeg havde nok været mere påpasselig (og sparet mere op), men efter at have haft interessen i så mange år uden at have et outlet, så tror jeg, at jeg var havnet der alligevel. Hvad kan jeg sige? Jeg er blevet bidt af det her. Jeg tror, at hvis connen lå ovre i det mere vestlige, var der mere en chance for, at jeg endnu ikke havde hørt om den.

Har du soveplads?
Jeg har ikke en soveplads, da jeg regner med at sove hjemme. Der er nem transport, så jeg klager ikke.

Skal du følges med nogen til connen?
Jeg følges med en ven et par af dagene i hvert fald, men jeg føler, at det kunne være en interessant oplevelse at gå rundt derinde alene og så muligvis falde i snak med folk.

Hvordan er dine forventninger til Genki? Er der noget, du ser specielt frem til?
Jeg forventer, at der bliver en hyggelig stemning, en masse events som bliver interessante og/eller sjove, og så ser jeg frem til at se alle cosplayerne og deres kreativitet. Jeg har også sparet sammen til at bruge lidt tid i dealerrummet, og forhåbentligt kan der tages lidt ting med hjem. Jeg håber også på at kunne møde folk, som der deler min interesse for anime og at lære nye folk at kende - om det lykkedes, bliver interessant.

Hvad synes du om det foreløbige program? Er der nogen events, som du allerede nu har bestemt dig for at komme til?
Jeg har kun kigget lidt på programmet, og indtil videre er det ikke synderligt forklarende, så jeg regner med at kigge med til det meste, og så se hvad der sker. 

Hvad synes du om temaet med japanske gameshows?
Jeg vidste ikke, at der var et tema, det er en lille smule pinligt må jeg indrømme. Dog lyder det interessant, og jeg ser frem til at se, hvordan de får det til at fungere sammen med det hele.

Hvor meget betyder de forskellige gæster for dig?
De annoncerede gæster og sådan betyder ikke meget for mig - måske fordi jeg stadig er ret ny i fanmiljøet, så jeg kender dem ikke. Jeg håber, at det vil kunne ændre sig efter lidt tid, og jeg har en bedre forståelse for, hvad der sker og sådan.

Skal du cosplaye? 
Jeg har altid haft lyst til at ville cosplaye, men kropskam og dårligt selvværd har holdt mig tilbage, Dog har jeg i det sidste år arbejdet på at tabe mig og komme i form, så jeg føler, at jeg kan gøre det uden de store problemer nu. Så ja der skal cosplayes (jeg håber bare det ankommer tidsnok). Grunden til, at jeg gør det, handler nok om, at jeg både er en stor fan af serien, som karakteren er med i, og at jeg gerne vil vise det frem, og hvis der falder lidt opmærksomhed af på mig hen af vejen, vil jeg da sjældent sige nej tak til det.

Hvem skal du cosplaye som?
Jeg skal cosplaye som Kujo Jotaro fra Jojo’s Bizarre Adventure. Jeg har været fan af serien i noget tid nu, og nu når Stardust Crusaders lige er afsluttet, følte jeg, at det var passende. Udover det har jeg op til flere planer herfra, men jeg tager en con af gangen.

Hvad synes du om prisen for at deltage?
Prisen, følte jeg, var fair for alt det arbejde, det kræver at stable sådan noget på benene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar