mandag den 29. juni 2015

Japanturen 2015 - del 3: styr på sagerne (næsten)

I dag er der 2 uger, til jeg vender snuden mod øst og rejser på ferie til Japan for 3. gang. Det er lidt uvirkeligt, at det er så tæt på nu. På den ene side vil jeg rigtig gerne snart af sted, og på den anden side føler jeg mig ikke helt klar. 

Jeg har opdaget, at mine sandaler er noget mere slidte, end jeg havde regnet med, så jeg skal ud og se, om jeg kan finde nogle nye - og de skal jo gås til inden turen. Derudover har jeg vist alt, jeg skal medbringe. Jeg skal bare have pakket. Det, synes jeg dog, er lidt tidligt at begynde på. Mentalt er jeg dog begyndt at tænke på det, da tøjet jo skal være rent, når jeg skal pakke. Jeg regner ikke med at pakke særlig meget tøj, da jeg rigtig gerne vil købe en masse tøj i Japan. Jeg gætter lidt på, at jeg godt kunne finde på at købe mere denne gang. Jeg kan godt have svært ved at finde tøj, som jeg kan passe i Japan, da jeg går en størrelse op, og jeg aldrig kan klemme mig i den der smalle japanske one-size - eller jeg har i hvert fald ikke haft lyst til at gøre forsøget. Af den grund tænker jeg, at jeg så godt kunne være tilbøjelig til at købe mere, når jeg så endelig finder noget, som jeg godt kan passe. 

Jeg har fundet vores pakkeliste forslag fra sidste tur frem og rettet lidt i den, og den er så blevet delt med 2015-gruppen. Der er trods alt kun en genganger i gruppen. Faktisk skal en af de andre endda ud og flyve for første gang. Så jeg snakkede også lige lidt med ham omkring kufferter, da han skal ud og købe en. 

Vi har fået vores rejsedokument med bookingnummer osv. I det kan vi også se, hvilke pladser vi har fået i flyene. På den lange flyvetur skal jeg sidde ved vinduet, og så har jeg Morten placeret ved siden af mig. Vores gruppe er placeret i venstre side af flyet på fire rækker, hvor vi så sidder tre sammen på hver række. Vi flyver med Lufthansa denne gang, så vi skal mellemlande i Frankfurt. Vi har valgt nogle forbindelser, hvor der er kort ventetid. Faktisk får vi nok lidt travlt på udrejsen i Frankfurt, fordi det er så stor en lufthavn. Det er dog rarere end at skulle vente i en 6-7 timer. Vores kuffert må veje 23 kg, hvilket er 3 kg mere sidst, jeg var af sted. ^^ Dermed er det praktiske sådan set på plads. 
Den lange flyrejse varer ca. 11 timer på vej ud og 11 timer og 45 minutter på vej hjem. Det er meningen, at man skal sove, men det lykkedes ikke for mig på udrejsen sidste gang. :( Så jeg er godt i gang med at forberede underholdning til flyveturen. Lige nu sidder jeg faktisk og finder musik, som jeg skal have smidt på min MP3-afspiller. Jeg tager også en bog med. Det bliver Naja Marie Aidts novellesamling Bavian, som jeg snuppede til Danmark læser-dagen. Den vejer nemlig ikke særlig meget, da det er en paperback, og så tænker jeg, at den er nem lige at læse lidt i ind imellem, da det jo er noveller. Derudover plejer der også at være mulighed for at se film og lignende på sådanne flyveture. 

Jeg har fået lavet mig en ret fyldt rejseplan. Der er stadig dage, som er frie, men jeg har også flere ting, jeg er interesserede i at se, som ikke er kommet på planen. Der kan også sagtens byttes om på aktiviteterne på nogle af dagene. For mig er det bare vigtigt, at jeg har noget at gå ud fra, så jeg ikke skal til at researche en hel masse, når jeg sidder i Japan. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar