onsdag den 8. august 2012

Japan festival aflyst

Den 10. juli skrev jeg et indlæg om en ny japansk festival. Den er imidlertid blevet aflyst - i hvert fald for i år. Folkene bag festivalen beklager og forklarer på hjemmesiden, hvorfor festivalen ikke bliver til noget alligevel. Det lyder til, at der har været flere problemer for festivalen, men det der fik det hele til at brase sammen, var åbenbart at sumobryderne, som skulle have lavet opvisning, ikke måtte komme alligevel.
Dette punkt var dog blot det sidste af en række
så vi blev nødt til at aflyse 2012 festivalen
og skubbe aftalerne til 2013  (24. og 25. august i Forum)
Der reklameres heller ikke længere for festivalen på Forums hjemmeside. Man skulle ellers tro, at der var styr på tingene, når man går ud og lejer et sted som Forum, hvilket da også lyder til at have kostet dem en del. 
Dog
de der er så heldige at have erhvervet sig en billet
vil blive tilbudt adgang til den specielle minifestival
men hvor og hvornår - vides ikke endnu
Der er dog stadig nogle af de optrædende gæster, som fortsat planlægger at komme til Danmark fra Japan. Det drejer sig en gruppe kvinder, der skulle optræde med traditionel japansk dans. Som et plaster på såret, forsøger arrangørerne nu at lave et mindre arrangement, hvor man kan opleve traditionel japansk dans, teceremoni og måske et par andre indslag. Der er kun få dage til at planlægge, da kvinderne ankommer samme tid som oprindeligt planlagt. Hjemmesiden skulle blive opdateret med mere info på et tidspunkt.

Alle billetter skulle være blevet refunderet. Jeg havde selv tænkt mig at besøge Japan festival sammen med nogle venner, men vi havde ikke købt billet endnu. Vi havde regnet med at gøre det i døren. Jeg har været ret nysgerrig omkring denne festival, så jeg havde set frem til at finde ud af, hvad det var. Nu bliver det nok til en 2-dags Genkitur for mig i stedet for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar