onsdag den 23. april 2014

9 dage til SVScon - og der er helt fyldt op!

Med kun 9 dage til SVScon har vi nu fået fyldt helt op! Selvom maks. fra sidste år blev hævet med 200, ramte vi alligevel loftet. Det havde jeg virkelig ikke regnet med. Jeg troede, at der måske ville komme en en 50-60 stykker mere end sidste år. Der er jo ikke kommet flere sovepladser, og størstedelen af deltagerne har jo brug for overnatning. Det ser dog ud til at teltovernatningen bliver benyttet noget mere i år. Vejret har også været noget lunere i år sammenlignet med i 2013. Lige nu siger vejrudsigten for connen ca. 13-14. grader og lidt regn fredag og måske lørdag formiddag. Temperaturen er fin - ikke for koldt og ikke for varmt. Jeg håber bare, at det kommer til at holde tørvejr. Godt vejr ville bare lige sætte prikken over i'et.

Jeg tror og håber, at det bliver en rigtig god con. Jeg synes, at vi har en masse underholdende events. Vi har også nogle nye tiltag, når det kommer til områderne i multihallen (den store hal med gameområde, eventområde, reception, dealere, Artist Alley osv.). Faktisk har der i år været meget større interesse for Artist Alley. Jeg ved ikke hvorfor, men det er rigtig rart at se. Initiativboderne er dog desværre lige så affolkede som sidste år og byder kun på 3 forskellige boder connen igennem.
Tilbage til events; på programmet er der både klassiskere som holdquiz, spilquiz, Hobo cosplay og plushiedødbold, som alle plejer at lokke mange til. Når det kommer til nye events, kan I glæde jer til flere nye quizzer. Jeg er især spændt på, hvordan følgende vil blive modtaget:
  • Det utrænede øje
  • Det skete i de dage...
  • Hvem er ældst?
  • Name that
  • De forbudte ord
Det har i år været en lille smule kaotisk i eventteamet, men jeg synes stadig, at vi har fået planlagt nogle gode events. I år har eventteamet kørt på en lidt anden måde end sidste år. Der har været en kerne, som har været med hele vejen igennem processen i fællesskab, og så har der været nogle, som lidt har kørt "solo-løb" ved siden af. Jeg har i år forsøgt at lade andre påtage sig flere opgaver og ladet være med at springe med på hvert eneste event, som jeg fandt lidt interessant, når der var andre, som gerne ville lave og afholde det. Det betyder faktisk, at jeg langt fra er den, der skal løbe hurtigst i år. Det er Kevin - faktisk havde Kevin alt for mange events, da vi skulle lægge tidsplanen, så vi måtte få Mads til at overtage værtsrollen på 2 - dernæst kommer Juliane og Cille, og først som nr. 4 mig. ^^ Kevin laver så heller ikke noget under forberedelserne, så det burde være fair nok, at han laver mere under connen. :p Synes I egentlig, at det kunne være interessant med et blogindlæg, som kommer mere i detaljer omkring eventteamet mht. struktur, opgaver osv....?

I år har vi også et nyt cosplay initiativ. Eftersom der kun mødte 1-2 grupper op, som ønskede at deltage til Freestyle sidste år, valgte vi at lade det afgå ved døden i år. Et af eventteamets medlemmer syntes dog, at der skulle være noget andet i stedet for og voilá: Cosplay Showcase. Der viste sig at være utrolig stor interesse for det, og de 15 pladser blev nærmest fyldt op på 1 dag. Det var der vist ingen af os, der havde regnet med. Vi havde allerede afsat et bestemt tidsrum, så der var ikke mulighed for at udvide tiden, men så ved vi det til næste år. Det kan også være, at der til connen viser sig nogle forhold, som vi skal tage hensyn til og ændre på frem mod 2015.

Lad os blive lidt på cosplayfronten. Siden J-Popcon rykkede til marts, har jeg gået og været lidt bekymret mht. til SVScosplayshow, da J-Popcon trækker mange optrædende cosplayere pga. sine kvalifikationer til udenlandske konkurrencer. I år har vi dog en overflod af tilmeldte til SVScosplayshow. Så er det bare spændende at se, hvor mange af dem, der rent faktisk ender med at gå på scenen, for grupper har det med at falde fra hen mod connen - og nogle endda på dagen. Jeg forestiller mig, at dette hovedsaligt skyldes ufærdige kostumer. Folk springer også til og fra, om de vil deltage i EuroCosplay-kvalifikationen. Cosplay er godt nok ikke mit ansvarsområde, men jeg kigger da Morten over skulderen en gang imellem. Det er jo også mig, der er vært under showet, så det er meget rart at være orienteret om, hvor mange grupper der er, og hvad de cosplayer som.

Jeg har en god fornemmelse for årets con, men netop derfor er jeg lidt bange for, om jeg ("vi" er det jo egentlig) har glemt noget... XD

2 kommentarer: