mandag den 10. september 2012

HAF Event 16 eventrapport

Nu har jeg lavet conrapporter fra henholdsvis J-Popcon, London Expo og senest Genki. Så nu tænkte jeg, hvorfor ikke også lave mit indlæg om HAF Event 16, som en slags conrapport - en eventrapport.

Så her sidder jeg nu med en kop grøn te med citron mandag efter HAF Event 16. Jeg havde glædet mig meget i ugen op til, som I også kunne læse i mit korte blogindlæg i fredags. XD Det blev lidt kortere end først tiltænkt, da jeg, imens jeg skrev, blev spurgt, om jeg var hjemme og kunne få besøg. På daværende tidspunkt havde jeg stadig ikke pakket særlig meget, så det blev lige prioriteret over bloggen. ^^; 


Grundet nogle ting kom vi først senere ind på Kulturellen, end jeg havde regnet med. Da vi kom derind omkring kl. 16.45, var der nærmest gabende tomt. På 2. sal i stolene sad Per og Flemming, og min og Mortens reaktion var bare: "Hvor er resten..?" Normalt plejer der da at være mødt en 4-7 stykker op på det tidspunkt. En halv time senere begyndte folk dog at dumpe ind, og vi fik sat det hele op, som vi nu kunne. Dørene åbnede til tiden. Der var en del nye blandt deltagerne, jeg hørte dog ingen, som havde haft problemer med at finde hen til Kulturellen. 

Mellem kl. 18.30-20.00 var de fleste ude og spise eller ude og hente mad, som de så spiste på Kulturellen. Jeg havde fået anbefalet Thai butik og køkken på torvet på den anden side af McD og Shell. Det var dog ikke helt så godt, som jeg havde regnet med, men mæt blev jeg da. Kl. 20 bød jeg velkommen. Bagefter fandt jeg ud af, at jeg havde glemt at printe tidsplaner. Doh! XD En af gopherne tilbød dog at printe dem hos sin bror, der boede 5 min væk, hvis han bare kunne få det med på en usb pind. ^^ Lars stod for at afholde konsolkonkurrence, og jeg tror det blev i Soul Calibur IV. 

Da konkurrencen var færdig, og der skulle omstilles til Hit med anime'en, gik strømmen pludselig. Jeg tænkte først: "Hvem har lige sat noget i en stikkontakt..." Det vidste sig dog, at strømmen var gået i hele bydelen. Det var lidt sjovt, for vi kunne se, hvor det skilte udenfor. Det store lyskryds fungerede nemlig, men det lille og alt nord for det var sort ud over nødbelysning. Folk tog det dog meget pænt. Der gik vel 45 min, så kom strømmen igen, og eventet kørte videre. Desværre havde strømafbrydelsen gjort, at Internettet ikke længere virkede, så vi kunne ikke se anime på Crunchyroll, som vi ellers havde fået en aftale med.

Lidt forsinket lukkede vi skillevæggene i salen, så der kunne være mere ro under Hit med anime'en, så man bedre kunne høre dem der skulle synge/nynne. Hit med anime'en går ud på, at en person hører en animesang, som han/hun så skal synge eller nynne, og så skal holdene gætte anime, sangtitel og kunstner. Det var som altid underholdende at se (og høre) på. Senere på aftenen stod den traditionen tro på Werewolves. Jeg ved dog ikke, hvor længe de fortsatte, da jeg tog hjem i seng omkring kl. 01.00. 

Lørdag morgen startede stille og roligt ud. De fleste sov længe, hvilket de plejer pga. Werewolves, så Sandt eller falsk quiz var først kl. 11. Jeg dannede hold med Juliane og en i starten lidt modvillig Morten og Martin. Vi fik også lokket Stefan med på vores hold. I starten kørte vores hold bare derudaf, men så gik vi (jeg) lidt i stå. Jeg mente, at det bare var, fordi der skulle være noget spænding. :p Vores hold vandt da også i sidste ende. XD


Kl. 13 hev Lars papkassen frem og startede Surprise konsolkonkurrence, som foregår på flere forskellige konsoller. I hver runde trækkes der et spil fra papkassen, som der så skal dystes i. De var bl.a. igennem Katamari, noget racerspil og BlazBlue. Eftermiddagens sidste quiz var holdquiz, hvor vi havde 7 hold. Quizzen består af 10 forskellige kategorier med 5 spørgsmål i hver. Spørgsmålene kan være almindelige tekstspørgsmål, billede relaterede, lyd, og hvad vi ellers finder på. Vinderholdet havde hele 32 rigtige. Generelt havde holdene ca. 50% rigtige, hvilket er højt, så enten havde vi gjort quizzen lettere eller også er folk blevet bedre. Efter holdquizzen var der et stort tomt tidsrum, så folk har god tid til at gå ud og få noget at spise inden Mand eller kvinde quiz kl. 20. Jeg var på BONES sammen med 4 andre, hvilket var rigtig hyggeligt.

Jeg tror, at denne Mand eller kvinde quiz var noget nemmere end de tidligere. Der var ikke så mange udbrud, da svarene kom på. Da Juliane og jeg rettede svararkene, kunne vi også se, at folk generelt scorede højere end før. Det mindste antal rigtige var 11, og vi har før været nede på 5-6 rigtige ud af 20. De fleste lå denne gang på 15-17 rigtige, hvor de plejer at være på 11-13. Rekorden på 18 blev også slået to gange - en med 19 rigtige og vores første med en perfekt score på 20. 

Vinderen blev annonceret inden fodbold, hvorefter jeg skyndte mig ud, inden lokalet blev svedt til - nogen skulle jo sidde vagt i receptionen. XD Der var 6 hold i turneringen. Der var flest drenge med, men pigerne gik skam også til den. Af en eller anden grund er det altid pigerne, der kommer mest til skade til HAF.

Efter fodbold skulle der egentlig have været Tegn og gæt, men der var mest stemning for Werewolves, så det lod vi bare folk stille op til. 4 af deltagerne ville gerne spille Tegn og gæt, så de fik udleveret de anime, vi havde forberedt, som skulle tegnes og så spillede de det bare på papir i stedet for tablet og storskærm. Af en eller anden grund var jeg sindssygt træt, selvom det ikke var mig, der havde løbet rundt på en fodboldbane, så jeg hev Morten med hjem i seng allerede omkring midnat. Der gik da heller ikke længe fra jeg lå i sengen, til jeg sov. Jeg boblede til søndag morgen og hørte hverken Morten stå op på toilet eller hente noget og drikke.

Søndag er en meget dvask dag, hvilket ikke var anderledes denne gang. Folk var dog virkelig hjælpsomme, da vi påbegyndte oprydningen, som vi fik ordnet på nærmest ingen tid. Det var rigtig rart. Det kan nemt blive en træg omgang, men når mange lige giver en hånd med hist og her, går det hurtigt.

Det var et hyggeligt event, selvom jeg slet ikke fik spillet noget. XD Jeg snakkede bare med folk - desværre ikke så meget med de nye, men de så ud til at hygge sig. Der var 67 deltagere, hvilket er en pæn lille stigning. Nu må vi så bare se, om folk har glemt HAF til næste år, når der er stort event. Bortset fra at biografen aldrig kom op og køre, synes jeg egentlig at eventet forløb meget godt. Vi skal dog lige have nogle isposer og et direkte nummer til en fra Kulturellen næste gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar