onsdag den 10. april 2013

Kita Træf 13.1 eventrapport

Jeg ser altid frem til at komme til Kita Træf. Det er super hyggeligt, jeg ser en masser venner og spiser som regel god mad sammen med dem.

Morten og jeg ankom til Huset fredag omkring kl. 18, hvor vi tjekkede ind og hilste på de folk vi kendte, som var kommet. For at undgå situationen med 8-10 personer, der skal forsøge at finde et spisested sammen, havde jeg taget initiativ til at bestille bord på en café i forvejen. Så der drog vi hen sammen med Juliane, Martin og Stefan. Det var rigtig hyggeligt, og middagen bød også på et billigt grin, da sofaensædet pludselig gav efter under Stefan. :D Heldigvis skete det, inden vi havde fået mad.
Vi var tilbage i Huset et kvarter før Fredagsquizzen, så vi begav os bare direkte op på Eventloftet. Denne gang var Eventloftet indrettet med tegnebord i højre side af lokalet, når man kom ind og et bord med LEGO i venstre side. Længst inde var der som sædvanlig stole til publikum og eventopsætning. Fredagsquizzen går ud på, at man skal svare ja eller nej til en række spørgsmål. Man svarer ved at række et tofarvet kort op – rødt for nej og grønt for ja. Uhyre simpelt koncept, men når Silas laver spørgsmålene (sammen med Krizz) er det ret underholdende.

Resten af fredag gik med at se på huse, ordne SVS-ting og snakke med folk. ^^ Jeg fik også smagt alle tre varianter af teen, man kunne købe i receptionen. Grøn te med honning blev min favorit. I receptionen kunne man også købe nudler, Toffeepops og forskelligt japansk slik heriblandt selvfølgelig pocky.

Det lykkedes os desværre ikke at beslaglægge vores sædvanlige sovepladser på scenen i sovelokalet. I stedet tog vi en plads langs den højre væg. Lokalet var blevet lavet en lille smule om ved indgangen, hvilket gjorde at rummet hang bedre sammen. Jeg følte dog, at det ville blive lidt trangt med 42 overnattende derinde. Det blev dog slet ikke så slemt – jeg ved selvfølgelig heller ikke, om alle 42 kom og overnattede.

Lørdag morgen vågnede jeg og så på uret kl. 7:40. *suk* Der var jo længe til brunch, selvom hele rummet nærmest var oplyst af solskin, da alle gardiner ikke var blevet trukket ordentligt for. :( Jeg forsøgte at sove videre, men det blev kun til korte etaper, så jeg endte alligevel med at stå op et godt stykke tid før brunch. Jeg var da heller ikke den eneste, for vi blev da en lille gruppe, da stod i kø foran kantinen. Brunch lørdag var det ene måltid, som jeg skulle have i Husets kantine. Jeg plejer at være meget begejstret for brunchen, men denne gang manglede der både pandekager og noget fisk eller lignende, hvilket der ellers har været. Hende, der betjente, virkede også lidt stresset, for hun var alene på arbejde. 
Efter brunch var der fælles udflugt til Laserdisken, som sælger anime. Morten og jeg valgte at gå med, da man kunne få Kita rabat på 10%. Butikken er dog ikke særlig stor, så folk måtte gå derind i hold. Morten og jeg købte Darker than Black til 224 kr. Det er altså ret billigt for en 26 episoders serie.
Da vi kom tilbage satte jeg mig til at spille Cranium, for det havde jeg lovet Juliane dagen før. Vi blev fire hold med 2 personer på hvert. Det var faktisk et ret underholdende spil, selvom vi tænkte "wtf" til nogle af spørgsmålene. Jeg havde lavet en aftale med en pige omkring et interview. Så efter spillet begav jeg mig på jagt efter hende. Jeg endte i stedet med at spille Anime Bingo, dog lavede vi inden en aftale om, at vi skulle tage interviewet bagefter. Bingo var skam hyggeligt nok, men der var en del figurer fra den samme anime. Interviewet varede kun kort. Jeg lavede dog to til senere på dagen. De bliver bragt samlet senere i denne uge.
Kl. 16 var der traditionen tro fællesbillede. Det var lidt uorganiseret først, og folk stod bare rundt omkring og snakkede (og frøs). Det tog hvis også lidt tid at samle folk ude foran Husets hovedindgang. De tidligere fællesbilleder minus to var udstillet på gangen ind til eventloftet, hvilket jeg syntes, var rigtig fint.
Jeg tror, jeg har vundet Lydquizzen to gange. Til sidste Kita Træf var den så forsinket, at jeg kun nåede to sange før, jeg var nødt til at gå, fordi vi havde bestilt bord, så jeg havde glædet mig til quizzen denne gang. Desværre var der igen problemer med lyden. Efter nogle forsøg med forskellige løsninger, besluttede værten sig for bare at afspille lyden direkte fra den bærbare computer. Quizzen var dog blevet lavet om, så nu skulle man ikke længere skrive sine svar ned på et svarark men i stedet række hånden op, når man kunne svaret, således at det kun var en person, der fik point hver gang. Vi var ikke så mange deltagere, så det gik lige, men ellers er jeg stor modstander af den type quizafvikling. Vi nåede lige præcis at blive færdige med quizzen, før vi skulle af sted ud og spise.
Der var bestilt bord til 13 på Café Friends, og da vi fik styr på tropperne, gik vi af sted. 13 mennesker var hvis lige på grænsen til, hvad de havde plads til ved et bord. Når man er så mange, er det dog begrænset, hvor meget man rent faktisk får talt med alle, men det var nu meget hyggeligt. Bagefter fik nogle af os dessert på ParadIS. *mums*

Vi kom tilbage i god tid til holdquizzen, så den hoppede vi alle med i. Der blev 9 hold i alt. Der var to runder med hver 4 kategorier. I hver kategori var der enten gemt en "Silas chancen" eller en "Kita chancen". Silas er blevet "kendt" for at lave yderst kryptiske og svære spørgsmål, så derfor er chancen blevet opkaldt efter ham. Der var en enkelt kategori (Faster than formanden), som virkede malplaceret, da det der pludselig gjaldt om at svare hurtigst frem for at skrive sit svar ned. Det samme gjaldt "Banzai-spørgsmålet", hvor man skulle råbe svaret først. Derudover fungerede quizzen fint. Der er dog stadig delte meninger omkring, om man skal have ekstra point, hvis man svarer rigtigt på det spørgsmål, ens gruppe har valgt. Vi regnede ud, at hvis man svarede rigtigt på alle spørgsmål, kunne man maks. score 52 point, da chancerne giver 2 point i stedet for et, og man har 4 muligheder for at score et ekstra point, når man vælger spørgsmål. Vinderholdet plejer hvis at få omkring 25-28 point. Mit hold scorede hvis 32 point, hvilket jeg synes er pænt godt klaret. Vi vandt da også. :D Det lykkedes os også at svare rigtigt på både en Silas chance og en Kita chance, som vi selv havde været så heldige at ramme. Hehe. Men vi får ikke achievements for at vinde quizzer mere... :(
Senere på aftenen var der konsolkonkurrence. Det var i Tekken, men det var ikke en helt almindelige konkurrence – der var nemlig byttet rundt på knappernes funktioner, plus at man skulle styre med det højre analog stick. Da jeg alligevel var gået over for at se på, valgte at jeg deltage. Det kunne jo ikke skade. Junder fik skrabet 16 deltagere sammen, så det kunne passe i alle runder. Til min overraskelse kom jeg faktisk i finalen. XD Den tabte jeg dog til Stefan, men jeg fik stadig en pakke Toffee Pops.
Resten af aftenen gik med at snakke med venner, hvor af nogle ville vise Droggles "Monte Carlo elsker Putin". Så det så vi et par episoder af. Det gjorde dog mig så døsig, at jeg var ved at falde i søvn til sidst i eps. 2. Jeg havde nemlig set det før, og hvis jeg skal være sent oppe, skal jeg altså lave et eller andet og ikke bare se på en computerskærm...
Søndag var ret død, hvilket er forståeligt, da dagen jo mest består af oprydning. Morten og jeg havde ikke bestilt brunch, men vi endte med at gå over og købe det alligevel. Det fortrød jeg dog, for den var virkelig fesen. Den bestod kun af, brød, æg, bacon, pølsehorn, æbleskiver og dåseananas - alt sammen ret "tung" mad bortset fra ananassen. Så næste gang gider vi to ikke spise brunch søndag. Efter vi havde spist, pakkede vi vores ting, sagde farvel til folk og vendte næsen sydpå igen.

Det var et rigtig hyggeligt Kita Træf, hvor jeg nåede nogle flere forskellige ting sammenlignet med sidste gang, hvor jeg nærmest sad fast ved Arkham Horror det meste af lørdag. XD Det var også godt at gense folk, som jeg ikke har set i lang tid. Alt i alt et fint Kita Træf med gode aktiviteter og en hyggelig atmosfære. Jeg fik forresten aldrig brugt dealer/bring and buy lokalet eller temarummet. Jeg kiggede dog kort ind i sidstnævnte, og det virkede ret hyggeligt. Jeg fik taget ALT for lidt brugbare blogbilleder til Kita. XD

1 kommentar:

  1. Hvor er det spændende at læse, hvad netop DU har lavet til Kita :D Det er så forskellligt fra person til person!

    Det var hyggeligt at snakke med dig :D

    SvarSlet