tirsdag den 16. april 2013

Lidt tal og statistik fra SVScon 2013

17 dage til SVScon...!

De personer som i januar-februar sagde, at SVScon ville komme op på 1000 deltagere igen, svarede jeg med et ret nervøst blik. På det tidspunkt turde jeg ikke håbe eller tro på det. Det var ikke, fordi jeg forventede, at connen ville få færre deltagere end det ville kunne løbe rundt. Mit bud lød på en 700-750 deltagere, hvilket ville betyde, at vi havde ”tabt 250-300 til J-Popcon.” Min frygt er dog imidlertid blevet gjort til skamme, for her 17 dage før connen, er der 1074 tilmeldte, hvoraf 943 har betalt!

Det er virkelig fedt at se den store opbakning, som connen har fået. Jeg havde virkelig ikke turdet tro på, at vi ville ramme maks. deltagerantal - ikke før vi modtog ca. 370 betalinger på en uge! Prøv lige at se det spring! Kurven viser antal betalinger per uge. Det betyder åbenbart meget, at man kan spare en halvtredser, for det var i ugen op til, at fristen for tidlig betaling udløb. Så nu råder vi kraftigt folk til at betale på forhånd, da pladsen først er sikret, når vi har registreret ens betaling.
Vi får også fuldt hus på sovepladserne igen i år. Nu kan det så være, at jeg begynder at få noget aktivitet på min teltmail. Jeg fik den første tilmelding til overnatning i telt i går. Folk har sikkert ikke kunne forestille sig at sove i telt indtil nu. Det er jo kun en uges tid siden, vi havde minusgrader om natten.

Vi valgte at forlænge sidste frist for tilmelding til SVScosplayshow et par dage, så folk ikke skulle stresse helt så meget. Næste år ligger vi nok også deadline en søndag i stedet for en fredag, så man lige får weekenden med til at lave det sidste i. Selvom deltagerantallet ikke har lidt under J-Popcons flytning, så ser det umiddelbart ud til at antallet af grupper til SVScosplayshow har. På samme tidspunkt sidste år var der i hvert fald flere tilmeldte grupper. Der faldt så nogle fra hen af vejen og på selve dagen, så vi kan bare håbe, at det ikke bliver tilfældet denne gang. Jeg vil ikke afsløre så meget mere om showet. Desuden er mit kendskab også kun overfladisk, da cosplay ikke er mit ansvarsområde.

På gopherfronten har vi for første gang stået kort før deadline og tænkt, at vi gerne ville have flere gophere. Heldigvis gjorde Anime Kitas bestyrelse lidt reklame for os under Velkomsten til Kita Træf 13.1. Det skaffede os da et par stykker mere. Vi er stadig lidt i undertal af, hvad vi vurderer som optimalt, men det burde stadig kunne løbe rundt. Jeg håber så, at de gophere, vi har, er klar til at give den en ekstra skalle - det ved jeg allerede, at nogle af dem er. ^^ Der er dog også en god sjat nye imellem, så jeg er spændt på at se, hvordan det kommer til at gå.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar