Jeg har nu forladt min SVS-boble og er vendt tilbage til den almindelige hverdag – sådan da. Huset bærer stadig heftigt præg af, at der har været SVS. Ting står random steder, og der trænger efterhånden virkelig til at blive ryddet op og gjort rent. Der skal også evalueres - både os fire hovedarrangører imellem, mig med eventteamet, og så skal der laves et evalueringsskema, som gophere kan udfylde. Så selvom connen er forbi, er der stadig ting, der skal gøres.
Her på bloggen er det tid til refleksioner og conrapport. Ligesom sidste år vil jeg skrive en personlig conrapport omkring mine oplevelser til connen. Sidste år var den i 4 dele, og nu må vi se, hvor lang den bliver i år. Jeg starter lidt senere, så måske jeg kan holde mig til 3. Efter conrapporten vil jeg komme med et evalueringsindlæg, hvor jeg ser på udvalgte områder til connen.
Her på bloggen er det tid til refleksioner og conrapport. Ligesom sidste år vil jeg skrive en personlig conrapport omkring mine oplevelser til connen. Sidste år var den i 4 dele, og nu må vi se, hvor lang den bliver i år. Jeg starter lidt senere, så måske jeg kan holde mig til 3. Efter conrapporten vil jeg komme med et evalueringsindlæg, hvor jeg ser på udvalgte områder til connen.
I år hoppede jeg først ind i min boble torsdag eftermiddag. Jeg fik nemlig fuldtidsarbejde i midten af april. Heldigvis havde jeg fået lov til at få fri fredag før connen og mandag efter, men jeg ville ikke forsøge at presse citronen og bede om fri torsdag også. I stedet tog jeg nogle lange dage mandag-tirsdag, så jeg kunne gå kl. 14 torsdag. Eftermiddagen gik med at lave de sidste skilte og badges. Her fandt vi også ud af, at vi kom til at mangle keyhangers. Godt Ikast Etiket ligger lige om hjørnet. De havde dog lukket på det tidspunkt, men vi kunne nå at smutte forbi fredag morgen. Vi var 5 til aftensmad i huset, og vi havde fået den geniale idé, at der skulle steges næsten 3 kg flæsk... XD Det tog sin tid, men det smagte godt, og imens det sidste stegte fik drengene pakket bilerne. Vi ankom til Sportscenter Herning omkring kl. 20. I år havde vi lidt mere struktur på opsætningen, så liften kom ordentligt rundt til alle steder først. Det, der trak ud, var som altid transporten af ting fra de forskellige steder, hvor de står på lager. F.eks. ligger alle pavilloner og det store telt hjemme hos mine forældre, fordi de har en stor aflukket garage, som det kan ligge i. Vi var en god sjat mennesker til at stille op, så det gik egentlig stille og roligt. De største problemer, vi rendte ind i var, at den ene vogn med borde kørte fast udenfor, og senere skete det samme med en vogn med sceneplader... XD Det skal åbenbart bare ske mindst en gang hvert år. I det mindste var det ikke ved indgangen til Multihallen under connen ligesom sidst. Jeg valgte at fokusere på det, jeg ligesom havde en mening om præcis, hvordan skulle være; nemlig receptionen. Resten lod jeg andre om. Det gjorde også, at jeg var langt mindre stresset i år. Det sidste læs ankom omkring midnat. Så der blev varevognen bare tømt, hvorefter vi gik i seng.
Fredag var Morten, Juliane, Martin og jeg ude i sportscentret omkring kl. 8:30-9:00. Der var de fleste også stået op, eller også var de i gang med det. Stefan havde været oppe siden kl. 7:00 og havde brugt tiden på at stille scene op – en mand og hans scene(r). ^^ Kl. 9:30 var der morgenmad, og der gjaldt det om at spise godt til, for for de flestes vedkommende ville det være det eneste måltid de fik indtil aftensmad – og tidspunktet for det kunne variere mellem kl. 17:00-21:30. Jeg havde mest Juliane til at hjælpe mig inde i receptionen efter at telte, borde og pavilloner var blevet sat op. Da vi to var færdige kiggede jeg rundt på de andre områder. Jeg må indrømme, at jeg begyndte at være lidt bekymret for gameområdet, for jeg syntes ikke, at der skete særlig meget. Jeg valgte dog at blande mig udenom. I stedet vendte jeg mig imod den anden ende af banen overfor receptionen, hvor bl.a. Artist Alley og rollespillere skulle være. Vi fik vendt det store telt og stillet an til Artist Alley og Initiativboder. Da vi i år rykkede lidt rundt i hallen, kunne vi ikke bruge alle vores bannere. Det gik bl.a. ud over Fan events, som ikke fik en ordentlig markering. Det er noget vi skal have fundet ud af til næste år. Overordnet set skred opstillingen dog fint frem.
Sema tog sig af check-in så snart han ankom ved middagstid. Det er virkelig rart at have ham – både til det tekniske og det organisatoriske. Jeg tror også, at det betyder meget, at ham og Morten dedikerer tiden fra opsætning af check-in ved hovedindgangen til det pilles ned igen om aftenen. Jeg tror faktisk også, at der blev åbnet for check-in lidt tidligere, end vi havde annonceret. Inde i sovesalen havde Kevin og Mads et hold gophere til at hjælpe sig, når folk skulle henvises til deres plads på gulvet. Det er vigtigt, at folk lægger sig inden for de markerede områder, så derfor har Kevin og Mads fået opgaven med at kommandere med folk.
Da cafeteriet åbnede kl. 17 var Cille og jeg de første til at bestille mad. Jeg var pænt sulten, og jeg vidste, at det var nu, jeg havde tid til at spise. Lidt efter fik vi da også selskab af både Maream, Kaw, Stefan og Lars. Multihallen skulle åbne kl. 18. Dealerne og rollespillerne var stadig ved at sætte det sidste op, men vi valgte at lukke folk ind. Derefter gik jeg rundt og var lidt rastløs. Jeg skulle holde Velkomst kl. 19.30, og inden da skulle jeg lige skifte tøj, men det ville jo ikke tage 1,5 time. Så jeg gik lidt rundt og så, hvordan det gik i check-in og udenfor. Jeg fik da også lov til at rende lidt rundt mellem Danhostel, check-in, receptionen og vores bil pga. en misforståelse mellem Morten og jeg. Vi var ikke kommet på noget anderledes til Velkomst, så jeg havde valgt at lave en ”standard-udgave” og håbede så, at den video, som Steen havde lavet, ville peppe det lidt op. Imidlertid var den første af Steens videoer gået tabt, og nr. 2 blev ikke så fancy, så vi startede med den mindre fancy og sluttede af med en video med materiale fra den allerførste SVScon i 2008. Jeg synes, at Velkomst gik fint.
Efter det fik jeg lidt travlt, for jeg skulle både klargøre Mand eller kvinde quiz, instruere Kristine i lydudstyret og annoncere ting over højtalerne. Det hele faldt dog i hak. ^^ Ud over at der var en deltager til Cosplay Showcase, som ikke kunne gå op på scenen, så gik det fint. Kristine talte dog lige hurtigt nok engang imellem. Jeg vil skrive mere om Showcase i evalueringsindlægget. Imens dommerne voterede var der Mand eller kvinde quiz og lyden ville ikke afspille. Jeg havde ellers netop lavet lige den quiz på den computer, der skulle bruges til connen i det program, den havde, fordi jeg ville være sikker på, at det virkede. Jeg havde også testet det igennem hjemmefra, men alligevel drillede det. Heldigvis fungerede billederne, hvilket jo var det vigtigste. Vi kom dog til at mangle skriveredskaber, men så prikkede folk bare hul i papiret med en død kuglepen.
Mit næste programpunkt var Orienteringsløb sammen med Morten, Juliane, Kevin og Mads. Det var super hyggeligt, men næste år, skal min post nok laves lidt om. Det med studier og anime virker til at være for svært. Dernæst havde jeg tænkt mig at se Who's your Girlfriend, men der var noget forvirring omkring en cosplaypræmie, som jeg lige måtte tage mig af. De var dog kun nået til 3 eller 4 spørgsmål, da jeg kom tilbage, så jeg gik ikke glip af det store. Jeg morede mig gevaldigt under Who's your Girlfriend. Der var fyldt godt op i lokalet, og både deltagere og publikum virkede underholdt. Selvom vi nu med kærester havde valgte mere kendte personer i forhold til sidste år med fædre, var quizzen åbenbart stadig ret svær. Bagefter skulle jeg selv afholde quiz i Eventrum 2. Jeg tror faktisk, at det var første gang, jeg afholdte noget derinde. Rummet var stort set lige så fyldt som til Who's your Girlfriend. Det utrænede øje, som jeg skulle afholde, er et helt nyt koncept. Vi havde fundet nogle animetrailers, klip og OP'er, som vi så viste for folk, der ikke kendte til anime. De skulle så beskrive det, de så, og deltagerne skulle gætte, hvad der var blevet vist. Eventet var dog lige så meget for hyggens og underholdningens skyld som for konkurrencens. Der var da også en, som efterfølgende kom op og sagde, at det havde været hyggeligt. ^^ Deltagerne var dog også ret gode til at gætte, hvad det var, der blev beskrevet. Det utrænede øje var mit sidste event fredag, men så havde jeg altså også lige fået høvlet 4 igennem (ud af 8 eller sådan noget XD) - uden egentlig at stresse sååå meget.
Fredag var Morten, Juliane, Martin og jeg ude i sportscentret omkring kl. 8:30-9:00. Der var de fleste også stået op, eller også var de i gang med det. Stefan havde været oppe siden kl. 7:00 og havde brugt tiden på at stille scene op – en mand og hans scene(r). ^^ Kl. 9:30 var der morgenmad, og der gjaldt det om at spise godt til, for for de flestes vedkommende ville det være det eneste måltid de fik indtil aftensmad – og tidspunktet for det kunne variere mellem kl. 17:00-21:30. Jeg havde mest Juliane til at hjælpe mig inde i receptionen efter at telte, borde og pavilloner var blevet sat op. Da vi to var færdige kiggede jeg rundt på de andre områder. Jeg må indrømme, at jeg begyndte at være lidt bekymret for gameområdet, for jeg syntes ikke, at der skete særlig meget. Jeg valgte dog at blande mig udenom. I stedet vendte jeg mig imod den anden ende af banen overfor receptionen, hvor bl.a. Artist Alley og rollespillere skulle være. Vi fik vendt det store telt og stillet an til Artist Alley og Initiativboder. Da vi i år rykkede lidt rundt i hallen, kunne vi ikke bruge alle vores bannere. Det gik bl.a. ud over Fan events, som ikke fik en ordentlig markering. Det er noget vi skal have fundet ud af til næste år. Overordnet set skred opstillingen dog fint frem.
Sema tog sig af check-in så snart han ankom ved middagstid. Det er virkelig rart at have ham – både til det tekniske og det organisatoriske. Jeg tror også, at det betyder meget, at ham og Morten dedikerer tiden fra opsætning af check-in ved hovedindgangen til det pilles ned igen om aftenen. Jeg tror faktisk også, at der blev åbnet for check-in lidt tidligere, end vi havde annonceret. Inde i sovesalen havde Kevin og Mads et hold gophere til at hjælpe sig, når folk skulle henvises til deres plads på gulvet. Det er vigtigt, at folk lægger sig inden for de markerede områder, så derfor har Kevin og Mads fået opgaven med at kommandere med folk.
Da cafeteriet åbnede kl. 17 var Cille og jeg de første til at bestille mad. Jeg var pænt sulten, og jeg vidste, at det var nu, jeg havde tid til at spise. Lidt efter fik vi da også selskab af både Maream, Kaw, Stefan og Lars. Multihallen skulle åbne kl. 18. Dealerne og rollespillerne var stadig ved at sætte det sidste op, men vi valgte at lukke folk ind. Derefter gik jeg rundt og var lidt rastløs. Jeg skulle holde Velkomst kl. 19.30, og inden da skulle jeg lige skifte tøj, men det ville jo ikke tage 1,5 time. Så jeg gik lidt rundt og så, hvordan det gik i check-in og udenfor. Jeg fik da også lov til at rende lidt rundt mellem Danhostel, check-in, receptionen og vores bil pga. en misforståelse mellem Morten og jeg. Vi var ikke kommet på noget anderledes til Velkomst, så jeg havde valgt at lave en ”standard-udgave” og håbede så, at den video, som Steen havde lavet, ville peppe det lidt op. Imidlertid var den første af Steens videoer gået tabt, og nr. 2 blev ikke så fancy, så vi startede med den mindre fancy og sluttede af med en video med materiale fra den allerførste SVScon i 2008. Jeg synes, at Velkomst gik fint.
Efter det fik jeg lidt travlt, for jeg skulle både klargøre Mand eller kvinde quiz, instruere Kristine i lydudstyret og annoncere ting over højtalerne. Det hele faldt dog i hak. ^^ Ud over at der var en deltager til Cosplay Showcase, som ikke kunne gå op på scenen, så gik det fint. Kristine talte dog lige hurtigt nok engang imellem. Jeg vil skrive mere om Showcase i evalueringsindlægget. Imens dommerne voterede var der Mand eller kvinde quiz og lyden ville ikke afspille. Jeg havde ellers netop lavet lige den quiz på den computer, der skulle bruges til connen i det program, den havde, fordi jeg ville være sikker på, at det virkede. Jeg havde også testet det igennem hjemmefra, men alligevel drillede det. Heldigvis fungerede billederne, hvilket jo var det vigtigste. Vi kom dog til at mangle skriveredskaber, men så prikkede folk bare hul i papiret med en død kuglepen.
Mit næste programpunkt var Orienteringsløb sammen med Morten, Juliane, Kevin og Mads. Det var super hyggeligt, men næste år, skal min post nok laves lidt om. Det med studier og anime virker til at være for svært. Dernæst havde jeg tænkt mig at se Who's your Girlfriend, men der var noget forvirring omkring en cosplaypræmie, som jeg lige måtte tage mig af. De var dog kun nået til 3 eller 4 spørgsmål, da jeg kom tilbage, så jeg gik ikke glip af det store. Jeg morede mig gevaldigt under Who's your Girlfriend. Der var fyldt godt op i lokalet, og både deltagere og publikum virkede underholdt. Selvom vi nu med kærester havde valgte mere kendte personer i forhold til sidste år med fædre, var quizzen åbenbart stadig ret svær. Bagefter skulle jeg selv afholde quiz i Eventrum 2. Jeg tror faktisk, at det var første gang, jeg afholdte noget derinde. Rummet var stort set lige så fyldt som til Who's your Girlfriend. Det utrænede øje, som jeg skulle afholde, er et helt nyt koncept. Vi havde fundet nogle animetrailers, klip og OP'er, som vi så viste for folk, der ikke kendte til anime. De skulle så beskrive det, de så, og deltagerne skulle gætte, hvad der var blevet vist. Eventet var dog lige så meget for hyggens og underholdningens skyld som for konkurrencens. Der var da også en, som efterfølgende kom op og sagde, at det havde været hyggeligt. ^^ Deltagerne var dog også ret gode til at gætte, hvad det var, der blev beskrevet. Det utrænede øje var mit sidste event fredag, men så havde jeg altså også lige fået høvlet 4 igennem (ud af 8 eller sådan noget XD) - uden egentlig at stresse sååå meget.
En mand og hans scene indeed!
SvarSlet