onsdag den 5. december 2012

Pink Zone

Jeg har opdaget, at Skip Beat faktisk er på 25 episoder i stedet for 24, som jeg troede, da jeg valgte den som julekalender. Jeg fortsætter dog med at se den, nu da jeg er begyndt på den.

I denne episode får Kyoko så en ordentlig introduktion til Love Me Section - hun får også sin skønne skrigende pinke uniform med logo både på ryggen og på brystet. 


Nej, Kyoko er på ingen måde begejstret for den! Hun finder den yderst pinlig. Første del af episoden bliver brugt til, at forsøge at få forklaret Kyoko, hvad meningen med Love Me Section og hendes opgaver er. I anden halvdel begynder den første "story arc," som jeg har set meget frem til. Vi møder den forkælede og egoistiske skuespiller Matsunai Ruriko, som hyrer Kyoko til at være hendes hjælper. Kyoko tror fejlagtigt, at Ruriko er en fornem og følsom pige, der ikke kan tåle UV-stråler, så hun gør alt i sin magt for at beskytte hende mod dem. I virkeligheden vil Ruriko bare ikke blive solbrændt, fordi hun tror, det kan skade hendes karriere. Det går dog ikke rigtig op for Kyoko, at Ruriko udnyttede hende. Ruriko er sådan en, man elsker at hade. Man håber også, at hun kommer ned med nakken - eller sådan har jeg det i hvert fald. XD Hun virker lidt som en kvindelig udgave af Kyokos mest hadede person - sød og cool på overfladen men selvoptaget og egoistisk i virkeligheden.

Dagens episode er en ganske god start på den kommende "story arc." Der bliver givet hints til forskellige ting og forhold, som vil udspille sig i de næste par episoder. F.eks. virker Ruriko til at have en fascination af Tsuruga Ren, instruktøren har måske luret Rurikos facade, og hvordan reagerer resten af filmholdet - og især netop Ruriko, når Tsuruga Ren kommer bærende med Kyoko, som har forvredet sin ankel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar