mandag den 24. december 2012

The Eye Opening Encounter and the Door to the Future

Så er der sørme blevet den 24. december. Jeg synes, at det er lidt underligt, at vi allerede er nået hertil. Nu blev min lillejuleaften og dag også tilbragt på en ret atypisk måde, så det er måske derfor, jeg ikke helt kan få ind i hovedet, at det er jul nu... XD Der skal dog stadig lyde et "glædelig jul" herfra. Mellem jul og nytår kan I se frem til et par blogindlæg, hvor jeg ser tilbage på året der gik animemæssigt.


Vi lakker mod enden i Skip Beat. Det betyder, at det er tid til Bo version 2.0! Ren er stadig i problemer med hensyn til sin rolle, hvilket er blevet tydeligt for alle, da han er blevet bedt om at tage en pause af instruktøren. Kyoko pines dog også af Rens sorger. Hun vil så gerne hjælpe ham, fordi han har hjulpet hende, når hun havde tvivl og problemer. Hun synes dog ikke, at hun kan tillade sig at give ham råd, når hun stadig kun er en amatør og yngre end ham. Tadaaa! Ind træder Bo!



Rens og Bos samtale udvikler sig dog til noget, de ikke havde set komme. I denne episode er der i det hele taget en række ting, der går op for Ren - som han egentlig ville ønske, han aldrig var blevet klar over. Kyoko derimod er temmelig blank. XD Hun misforstår også stemningen et par gange og tror, at Ren er vred på hende. Nu hvor hun kender til Rens problem, går det hende også på, at hun ikke ved, hvordan hun skal hjælpe ham. Hun kan jo heller ikke sige for meget, for hun vil ikke afsløres som Bo. 


Hun formår hun dog at hjælpe Ren alligevel.

Dette er Skip Beats sidste episode, men serien slutter på ingen måde her. Der er ingen rigtig afrunding ud over, at Kyoko fortæller, at hun har ændret og udviklet sig - og stadig gør det. Vi får i stedet en optakt til, at fremtiden byder på flere spændende udfordringer og oplevelser.

Alt i alt er Skip Beat en underholdende serie. Det er ikke en serie, man behøver at tænke over, men den har alligevel nogle budskaber. Efter min mening, er det stærkeste ved Skip Beat karakteren Kyoko. Hun er en karakter, jeg faldt for med det samme efter forvandlingen. Hun er beslutsom, ihærdig og en fornøjelse at følge. Jeg kunne sagtens se meget mere Skip Beat, men jeg tvivler desværre på, at der kommer mere i animeform. Min anbefaling er: Se Skip Beat for Kyoko og humoren.

1 kommentar:

  1. Det var i hvert fald ikke en særlig afsluttende afslutning. Suk. Det ser nærmest ud som om det halvvejs gennem episode 25 gik op for instruktøren at det jo var den sidste der var planlagt.

    SvarSlet