mandag den 3. december 2012

The event info I lack

Da mere og mere i miljøet foregår over Facebook, kan det være svært at finde, hvis man ikke lige er venner med, dem der afholder eventet... Efter jeg bragte Decembers events, er jeg blevet opmærksom på yderligere tre events i december, så de kommer her.

Lørdag den 8. december: Cosplay walk
Mødested: Uden for Århus banegård

Lørdag den 8. - søndag den 9. december: Raku-con
Sted: Kulturcaféen, Vigerslevvej 54b 2500 Valby
Pris: Indgangspris 30 kr. for indgang inklusiv Kagehygge
Ud de 30 kr. for indgang kan man også vælge at tilmelde sig forskellige måltider for en fair pris. Det samme gælder overnatning. Raku-con er en lille hyggecon, som er blevet stablet på benene af nogle, der savner J-Popcon og fandt efteråret for tomt. I stedet byder de nu til juleanimehygge, hvor man heller ikke bliver overvældet af en kæmpe menneskemængde. På trods af at det er en minicon, er det alligevel lagt et program, som bl.a. byder på auktion, Loli modeshow (jeg går ud fra, at det drejer sig om lolita), Pose Off og Gangnam Style dance off. 

Lørdag den 15. december: CHRISTMAS WALK
Sted: Esbjerg gågade
Cosplay, jul, skøjter og hygge - det er hvis ingredienserne til denne cosplay walk. Som ved så mange andre cosplay walks på Facebook, er der ikke skrevet meget information om arrangementet - heller ikke et præcist mødested.

Det er efterhånden gået op for mig, at det ofte er de samme folk, der planlægger en cosplay walk, hvor deres faste vennegruppe så dukker op. Sådan virker det i hvert fald ud fra beskrivelserne på eventsiderne på Facebook. Eventet ser ud til at henvende sig til folk, der kender personen og tidligere har deltaget ved en cosplay walk arrangeret af vedkommende. F.eks. har jeg set flere variationer af denne sætning i eventbeskrivelsen "Hej, så er jeg her med en walk igen." - og nogle gange er det dét info, man får - og så byen det foregår i. Jeg ved dog ikke, om det er en opfattelse, jeg har bare, fordi jeg aldrig selv deltager i cosplay walks.


Skip Beat eps. 3: The Emotion She Lacks
Første del af episoden byder på Kyoko for fuld udblæsning, imens auditionen afsluttes. Sidste opgaver rammer en nerve hos Kyoko og udløser en meget voldsom reaktion.


Derefter bliver der dog skruet lidt ned for humoren og mere op for følelserne, da det går op for Kyoko, at hun har mistet en væsentlig menneskelig egenskab - evnen til at elske og ville have andre til at elske en. Hun er blevet bange for at elske, fordi hun er blevet så såret. Episodens slutning lægger dog op til, at ikke alt er tabt, hvad angår showbusiness.

1 kommentar:

  1. Og samme dag som man skriver dette indlæg, så dukker der sørme en ny cosplay walk op på Facebook... Læs selv mere: https://www.facebook.com/events/343773205721112/

    SvarSlet